עליות בסיום המסחר בבורסה; שיכון ובינוי המשיכה לתקן

הערכות: הבנקים עשויים להגדיל את החשיפה למניות הבנקים ביותר מ-10 מיליארד שקל בעקבות ההחלטה של חדוה בר ■ מניית אס. אר אקורד מתרסקת בכ-50%

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

הבורסה בת"א יישרה היום (ב') קו עם שוקי העולם ונסחרה במגמה חיובית מובהקת, זאת על רקע עליות חדות בבורסות אירופה ונעילה חיובית בבורסות אסיה. החשש מפני האפשרות של "ברקזיט" במשאל העם בבריטניה דעך בעקבות סקרים המצביעים על רוב למחנה התומכים בהישארות הממלכה באיחוד. החוזים העתידיים בניו-יורק נסחרים לפי שעה בעליות של יותר מ-1%.

 

אתמול ננעל המסחר בת"א בעליות שערים קלות, חרף המגמה השלילית שחתמה את המדדים בניו-יורק ביום שישי.

כאמור, המשקיעים בארץ ובעולם ממתינים בדריכות לאחד האירועים החשובים ביותר בחודשים האחרונים - משאל העם שיכריע האם בריטניה תישאר או תפרוש מהאיחוד האירופי. בינתיים, החשש מפני האפשרות של "ברקזיט" דועך וזאת לאחר שביום שבת פורסם סקר עדכני שהצביע על יתרון קל למחנה התומכים בהישארותה של הממלכה באיחוד. קרן המטבע העולמית מצדדת במחנה התומכים ומזהירה כי בריטניה תסבול מירידה קבועה בצמיחה ובהכנסות אם תפרוש מהאיחוד.

 

עוד לפני משאל העם, השווקים עשויים להגיב לדברים שתאמר יו"רית הפד ג'נט ילן בעדות החצי שנתית שלה בקונגרס שתיפתח מחר. ילן תשיב לשאלות המחוקקים בנוגע למדיניות המוניטרית ועשויה לפזר רמזים לגבי שאלת הריבית. 

בזירה המקומית, מניות הבנקים, ביניהן לאומי , פועלים  ומזרחי טפחות , המשיכו לתמוך במעו"ף. בסך-הכול מניות הבנקים השלימו עלייה של כ-4% בשני ימי המסחר האחרונים. זאת על רקע ההחלטה המפתיעה של המפקחת על הבנקים, חדוה בר, לאפשר לגופים המוסדיים להגדיל את החשיפה שלהם למניות הבנקים מ-5% ל-7.5%. לפי הערכות, המוסדיים עשויים להגדיל את החשיפה לבנקים ביותר מ-10 מיליארד שקל אך גורמים בשוק סקפטיים לגבי המשך המגמה החיובית במניות הבנקים. (לסיפור המלא).

מניית רמי לוי  בלטה במסחר לאחר שאתמול צנחה בכ-4.5%. זאת על רקע פרסום ביום חמישי לפיו המשטרה ממליצה להעמיד לדין את רמי לוי.

מניית חברת אסאר אקורד  שבשליטת עדי צים, חזרה מהפסקת מסחר לאחר הדיווח כי צים נעצר ונחקר הבוקר, בחשד לביצוע עבירות מרמה, מס והלבנת הון. צים חשוד בכך שסייע, באמצעות חברת מימון החוץ בנקאי אס.אר לבניית התשתית למרמה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות.

שיכון ובינוי  המשיכה לתקן את הירידות החדות משבוע שעבר והיום הייתה זו הודעת החברה שממשלת ניגריה תשלם את החוב לחברה הבת בהתאם לתוכנית המקורית.