נעילה חיובית בבורסה; פריגו וטבע הובילו את העליות במעו"ף

עליות שערים בוול סטריט ■ הכנסות שיא רבעוניות לפרוטרום: 300.2 מיליון דולר ■ זינוק ברווחי בנק לאומי ל-970 מיליון שקל; דוחות חזקים לבנק דיסקונט

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת בתל-אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט ומגמה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות אירופה. אתמול, נזכיר, לא התקיים מסחר בבורסה המקומית לרגל תשעה באב.

 

תקציב המדינה הדו-שנתי ל-2017-2018 עבר בממשלה ביום שישי האחרון פה-אחד, וכדי לממן את הגדלת הסל ותקציבים נוספים שהובטחו בישיבת הממשלה לשרים, נאלץ האוצר להעמיק את הקיצוץ הרוחבי בתקציבי הפעילות והקניות של המשרדים השונים ולהעמיד אותו על 4.5 מיליארד שקל לשנה לעומת 2 מיליארד שקל בתכנון המקורי.

ובינתיים, חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה בשלהי שבוע שעבר כי היא מאשררת את דירוג האשראי של ישראל ומותירה אותו על כנו ברמה של A1 עם תחזית יציבה. הודעת החברה באה מספר ימים לאחר שמתחרתה סוכנות הדירוג S&P אשררה אף היא את דירוג האשראי של ישראל אצלה.

"התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, ואנו מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים", מציינים בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי . זאת, לדבריהם, כשברקע יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, אי בהירות בנוגע למצב הכלכלי בסין, המשך ההאטה ביפן וספקולציות על מועד העלאת הריבית בארה"ב.

עם זאת, בבית ההשקעות עדיין ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות, "לאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מדי בנכסים חסרי סיכון".

 

עונת הדוחות בעיצומה, והבוקר דיווחה פרוטרום  על עלייה של כ-37% בהכנסות לשיא של 300.2 מיליון דולר לעומת 218.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה דיווחה החברה על רווח נקי של 29.6 מיליון דולר בהשוואה ל-25.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2015.

בנק לאומי  דיווח היום על רווח נקי של 970 מיליון שקל, זינוק של כ-87% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת במחצית הראשונה של השנה הרווח של לאומי ירד בכ-16% בהשוואה למחצית הראשונה של 2015, והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל. הרווח הנקי ברבעון השני ובמחצית הראשונה הושפע מרווח של כ-242 מיליון שקל בגין מכירת ויזה אירופה.

הבינלאומי  סיכם היום  את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 13.6% ברווח הנקי ל-134 מיליון שקל, לעומת רווח של 118 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

דיסקונט  סיכם הבוקר את הרבעון החולף עם זינוק של 45.6% ברווח, שהסתכם ב-393 מיליון שקל, לעומת 270 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מריבית נטו רשמו עלייה של 5.5% ל-1.155 מיליארד שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]