עליות בסיום המסחר בת"א; סלקום איבדה 1%

הפד החליט אתמול, כצפוי, להותיר את הריבית בארה"ב על כנה והכין את הקרקע להעלאת ריבית אחת השנה ■ מגמה חיובית בבורסות אירופה על רקע החלטת הפד ■ הדולר נחלש מול המטבעות המובילים ■ מניות הבנקים בלטו במסחר

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב הסתיים היום (ה') בעליות שערים. בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים, לאחר שהפדרל ריזרב פרסם אמש החלטתו להותיר את הריבית בארה"ב על כנה. בבורסות אירופה המסחר מתנהל בעליות חדות, וגם בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות.  

 

כאמור, הפד לא הפתיע אתמול את השווקים והותיר את הריביות על כנן בטווח של 0.25%-0.5%. ההחלטה התקבלה ברוב של 7 חברי פד מול 3 מתנגדים. "הסיבות להעלאת ריבית התחזקו, אך טרם הגיע הזמן לבצע את ההעלאה". אמרה יו"רית הפד ג'נט ילן, שהכינה את הקרקע לכך שהפד יפעל בעתיד ואמרה כי היא צופה העלאת ריבית של 0.25% בהמשך השנה.

כמו כן לפי תרשים הנקודות החדש ("dot plot") חברי הפד צופים כעת העלאת ריבית אחת השנה ועוד שתי העלאות ב-2017. זאת בניגוד לתחזית הפד הקודמת שעמדה על שתי העלאות השנה ו-3 העלאות ב-2017. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-52% להעלאת ריבית בדצמבר.

"ג'נט ילן פספסה את ההזדמנות הנוחה לחזק את אמינות הפד"

לאומי שוקי הון: הריבית האפסית יוצרת בועות ותוביל למשבר גדול

הנפט  מגיב גם הוא בחיוב להחלטת הפד ונסחר היום בעליות לאחר שאתמול ננעלו החוזים למסירה בנובמבר ביותר מ-2%. זאת הן בשל הותרת הריבית בארה"ב על כנה והן לאחר פרסום נתון מלאי הנפט, שהצביע על ירידה של 6.2 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-16 בספטמבר. אנליסטים בשוק העריכו כי המלאי ירד בהיקף נמוך יותר של 3.4 מיליון חביות.

הבורסה בת"א החלה לחפש מנכ"ל חדש במקום יוסי ביינארט, שהודיע אתמול על פרישתו מהתפקיד בשל מחלה קשה. כפי שנחשף היום באתר "גלובס", יוציא מחר דירקטוריון הבורסה לדרך ועדת איתור לבחירת המנכ"ל החדש. ביינארט נמצא בחופשת מחלה מאז סוף יוני.

האוזר: הבורסה בת"א תחזור להיות קטר הצמיחה של המשק

מניית סלקום  סגרה בירידות של כ-1%, לאחר שפורסם כי במפתיע, קבוצת שרון-אלקו חזרה בה מכוונתה לרכוש את גולן טלקום. הרכישה הייתה אמורה לכלול גם את תשלום החוב של החברה לסלקום. איש העסקים חזי בצלאל נותר האחרון במירוץ לרכישת השליטה בגולן, אולם המו"מ עדיין בשלבים מקדמיים. 

מניות הבנקים, בעיקר לאומי , פועלים  ומזרחי טפחות   המשיכו לבלוט במסחר היום על רקע הודעת הפד.

מניות נוספות שבלטו הן כיל , שפתחה הבוקר בפער חיובי של כ-3%, גזית גלוב  עם פער חיובי של כ-1.6% ונייס  עם ארביטראז' חיובי של 1%.

הקונגרס ערך אתמול שימוע לחברת מיילן  בנוגע לפרשת אפיפן, תרופה מצילת חיים לטיפול חירום בהתקפי אלרגיה, שחברת התרופות הקפיצה במאות אחוזים את מחירה תוך מספר שנים. המחוקקים ביקרו בחריפות את החברה וכינו את מעשיה "תאוות בצע מגעילה".

דירקטוריון פז   מינה אתמול את יצחק עזר ליו"ר החברה. עזר (65) הוא רואה חשבון המכהן כדירקטור בפז משנת 2005, והוא בעליו של משרד רואי חשבון וייעוץ כלכלי.