נעילה שלילית בבורסה בת"א; קבוצת דלק ירדה ב-2.4%

נעילה מעורבת באסיה, ירידות בוול סטריט ובבורסות אירופה ■ לאחר התיקון אתמול, מניות קבוצת בזק חזרו לרדת ■ חברת החשמל רוצה לפתוח את הסכם הגז הענק עם "תמר" ■ למדריך השקעה במניות

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ג') בירידות, ברקע הנעילה המעורבת בבורסות אסיה הבוקר והמגמה השלילית בשוקי אירופה ובוול סטריט.

 

באסיה המדדים נסחרו הבוקר בין ירידה של 0.1% לעלייה של 0.4%.

ממחקר שפרסמה אתמול הבורסה עולה כי 181 חברות חילקו דיבידנדים ב-2016, מעל 40% מהחברות הרשומות למסחר בת"א. עם זאת, היקף הדיבידנדים שחילקו החברות ירד ביותר מ-11% ל-17.4 מיליארד שקל וכתוצאה מכך תשואת הדיבידנד הממוצעת המשיכה לקטון לרמה של 2% אשתקד.  (לסיפור המלא)

לאחר שאתמול תיקנו מעלה, מניות קבוצת בזק  אינטרנט זהב  ובי קומיונקיישנס  חזרו היום לרדת ומשלימים צניחה דו ספרתית בימי המסחר האחרונים ברקע חקירת רשות ניירות ערך. בסוף השבוע פורסם כי שורה של בכירים בקבוצה, ביניהם מנכ"לית בזק סטלה הנדלר והיועצת המשפטית של בזק עו"ד לינור יוכלמן, נחקרו ברשות ניירות ערך. בשוק מעריכים כי הירידות במניות עשויות להוות הזדמנות.

דירקטוריון חברת החשמל הורה להנהלת החברה לנהל מו"מ עם שותפות תמר - דלק קידוחים , וישראמקו  - על פתיחת הסכם הגז בהיקף 1.2 מיליארד דולר ל-15 שנה, לנוכח העובדה שהחברה משלמת קרוב ל-6 דולר ליחידת חום, לעומת כ-4.7 דולר שמשלמים יצרני החשמל הפרטיים. מחיר זה צפוי להמשיך לעלות, משום שהוא מוצמד למדד המחירים לצרכן האמריקאי. 

אחרי שנתיים של עבודה, בנק לאומי  השיק באופן רשמי את פפר - מיזם הבנקאות הדיגיטלי.

נכסים ובנין  התחילה לבחון את מכירת החברה הבת ישפרו, שתאפשר לה להצטייד במזומנים, להפחית את נטל החוב, ואולי אף לחלק דיבידנד לחברה האם דיסקונט השקעות  (דסק"ש). תג המחיר המבוקש נע בטווח של 700-750 מיליון שקל עבור 100% ממניות ישפרו.

הממונה על שוק ההון דורית סלינגר הורתה לנאמן כלל ביטוח  משה טרי להמשיך ביישום המתווה למכירת מניות השליטה (45%) בחברת כלל ביטוח, שבידי קבוצת אי.די.בי. כ-5% נוספים ממניות כלל שבידי אי.די.בי צריכות להימכר עד ל-3 בספטמבר השנה.

לאחר ביטול מכירת הפניקס  ליאנגו הסינית אתמול, בעל השליטה בקבוצת דלק  יצחק תשובה מבקש מהממונה על שוק ההון דורית סלינגר אישור למכור נתח מהמניות שברשותו (כ-52%%) מחברת הביטוח - בבורסה. כפי הנראה, תשובה שוקל למכור עד 15% מהמניות של הפניקס אבל להשאיר בידיו את השליטה בחברה, כדי שבמקרה של מכירה עתידית של כל החברה, הוא עדיין יהנה מפרמיית השליטה.