נעילה מעורבת בבורסה בת"א; סודהסטרים זינקה ב-6.4%

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ טבע איכזבה את השוק עם דוחות חלשים - והמניה נופלת ■ מחר דוח התעסוקה בארה"ב

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ה') במגמה מעורבת, על רקע הצלילה של מניית טבע  שגוררת אחריה את מניות התרופות האחרות, בעוד המסחר בבורסות אירופה ו-וול סטריט מתנהל במגמה מעורבת. לשווקים ממשיכים לזרום דוחות כספיים של חברות וגם נתוני מאקרו.

 

מדדי וול סטריט סגרו אמש בין עלייה של 0.2% לירידה של 0.1%, כשהדאו ג'ונס סיים מעל הרמה הפסיכולוגית של 22 אלף נקודות. החוזים הבוקר יורדים כ-0.2%. אתמול פורסם סקר ADP לתוספת משרות במגזר הפרטי בארה"ב, והנתון היה חלש מהציפיות - מה שעשוי לרמז על איך ייראה דוח התעסוקה החודשי שיפורסם מחר וכולל את תוספת המשרות לכלל שוק העבודה. 

הדוח שיפורסם מחר צפוי להצביע על תוספת של 180 אלף משרות חדשות בחודש החולף, לאחר הוספה של 187 אלף משרות חדשות ביוני. שיעור האבטלה צפוי לרדת מ-4.4% ביוני ל-4.3% ביולי. 

שותפות חיפושי הגז דלק קידוחים  מקבוצת דלק  שילמה לרשות המסים 550 מיליון שקל מס רווחי הון על הכנסותיה ממכירת הזכויות במאגר "תמר" לחברת תמר פטרוליום. מדובר בעסקה שנעשתה בחודש שעבר ושבמסגרתה מכרו דלק קידוחים ואבנר 9.25% מהזכויות על מאגר הגז תמר, במסגרת התחייבותה למכור בהדרגה את אחזקותיה במאגר, כחלק ממתווה הגז.

כיל  פרסמה את דוחותיה לרבעון השני, בהם דיווחה על ירידה של 4% בהכנסותיה ונפילה חדה של הרווח ל-57 מיליון דולר.

טאואר מדווחת היום על עלייה של 13% בהכנסות לשיא של 345 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות המוקדמות. ה-EBITDA ברמת שיא בסך 108 מיליון דולר, צמיחה של 24% בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2016.

מניית טבע   צוללת אחרי שהחברה פרסמה היום דוחות שליליים, בהם ודיווחה על הפסד בתחשיב GAAP של 5.04 דולר למניה, רווח בתחשיב Non-GAAP של 1.02 דולר למניה והכנסות של 5.7 מיליארד דולר, תוצאות נמוכות מתחזיות האנליסטים. כמו כן, החברה הפחיתה את מוניטין החטיבה הגנרית בארה"ב ב-6 מיליארד דולר. 

זאת לאחר שבית המשפט בניו-יורק דחה את טענותיה להונאה בעסקת רימסה המקסיקנית.

שוק המקומי אתמול התקיימה הנפקת המניות המעניינת של OPC שבבעלות קנון של עידן עופר. בשלב המוסדי נרשמו ביקושים של כ-765 מיליון שקל והחברה בחרה לגייס בשלב זה כ-386 מיליון שקל לפי שווי של כ-1.37 מיליארד שקל לפני הכסף. לאור הביקושים הגבוהים, בכוונת החברה להגדיל את היקף הגיוס המקסימלי עד לכ-466 מיליון שקל.

רגע לפני פרסום הדוחות, בעלי השליטה בפורמולה מערכות   מכרו מחצית מהחזקותיהם למשקיעים בבורסה. היקף העסקה צפוי להסתכם בכ-400 מיליון שקל בהנחה שהחברה תצליח למכור את כל החבילה.