נעילה שלילית בבורסה; טבע ירדה 1.2%, מיילן עמדה במוקד

מגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ טבע איבדה למעלה מ-40% משוויה בימים האחרונים; דוחות חלשים למיילן ■ רוחות מלחמה בין ארה"ב לצפון קוריאה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בירידות שערים חדות, על רקע המגמה שלילית בבורסות אירופה ובוול סטריט. ברקע למסחר בשווקים - מתיחות גיאופוליטית עולמית (על כך בהמשך). בנוסף, מניית טבע  המשיכה לעמוד במוקד העניינים ולהיסחר בתנודתיות.

 

ברקע למסחר היום בבורסה וכן בשוקי העולם - רוחות מלחמה בין ארה"ב לצפון קוריאה שמחממות את כל האזור. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שיגר אתמול אזהרה חריפה לצפון קוריאה לאחר שדווח שזו הצליחה למזער ראשי קרב גרעיניים שניתן להרכיב על גבי טילים בליסטיים בין-יבשתיים. טראמפ אמר כי "אם הם יסלימו את איומי הגרעין שלהם הם ייענו באש ובזעם כפי שהעולם טרם ראה".

בתגובה לדברי טראמפ, צפון קוריאה איימה הלילה לשגר טילים לעבר הטריטוריה האמריקאית גואם שבאוקיינוס השקט. בגואם מתגוררים 163 אלף איש, ופרט למפציצים המוצבים בו, בבסיס האמריקאי עוגנות גם צוללות וצוות של משמר החופים.

לאחר אזהרת טראמפ מדדי וול סטריט שינוי אתמול כיוון וירדו בסיום לאחר שנסחרו בעליות במשך רוב שעות היום. כעת החוזים העתידיים יורדים עד 0.3% לקראת הפתיחה. באסיה המדדים ממשיכים את המגמה ומאבדים עד 1.3% בהובלת יפן, כשגם נתוני מאקרו מאכזבים משפיעים על הסנטימנט. 

מניית טבע  המשיכה לעמוד במוקד המסחר גם היום לאחר שצנחה יותר מ-40% בימי המסחר האחרונים, וננעלה בירידות בתום יום מסחר תנודתי.

מיילן  מפרסמת דוחות חלשים ומפחיתה תחזיות שנתיות. בנוסף, מעדכנת החברה על דחייה בהשקת הגרסה הגנרית שלה לקופקסון של טבע. מיילן דיווחה על הכנסות של 2.96 מיליארד דולר, עלייה של כ-16% מהרבעון המקביל אך נמוך מתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי למניה (Non-GAAP) היה 1.1 דולר, 6 סנטים פחות מתחזיות השוק.

אתמול פורסם כי החברות OPC, בזן  וכיל  הנשלטות על ידי עידן עופר ירכשו גז טבעי בהיקף כ-6 מיליארד דולר למשך 15 שנים ממאגרי כריש ולוויתן שבהם מחזיקה אנרג'יאן היוונית. מניות הגז הישראליות מקבוצת דלק  ש"איבדו" את העסקה - יגיבו במסחר. נציין את שותפות תמר ולוויתן דלק קידוחים , רציו  , וישראמקו  .

דלתא גליל  דיווחה היום על עלייה של 36% במכירות ברבעון השני ל-340.5 מיליון דולר, ועל עלייה של 14% ברווח הנקי ל-8.9 מיליון דולר. החברה מאשררת התחזית לשנת 2017: המכירות צפויות להסתכם ב-1.33-1,37 מיליארד דולר, גידול של כ-13%-16% ממכירות 2016 שהסתכמו לסך של 1.18 מיליארד דולר.

אמות  מדווחת כי הרווח הנקי ברבעון השני עלה ב-5% והסתכם בכ-112 מיליון שקל. ה-NOI צמח בכ-14% והסתכם בכ-159 מיליון שקל.