נעילה חיובית בבורסה בת"א; אושר מינוי שריג ליו"ר מגדל ביטוח

מניות אל-על ופריגו, הגיבו לפרסומים השונים בסוגיות המס ■ מניות הגז עלו על רקע הדברים בכנס ישראל לאנרגיה וסביבה ■ במזרחי מגדילים את הדיבידנד ל-40%

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר היום (ג') בבורסה בת"א ננעל בעליות שערים.

 

אושר מינויו של פרופ' עודד שריג כדירקטור וכיו"ר מגדל ביטוח 

הבוקר התפרסמו שתי ידיעות שונות הקשורות בסוגיות מיסוי. האחת נוגעת להסדר שהגיעה אל-על  עם רשות המיסים, אשר גרר הפרשה נוספת בגובה 13.5 מיליון דולר. המניה מגיבה בשלילה להסדר, לנוכח השפעתו על יתרת המזומנים בחברה (לסיפור המלא). 

בהקשר מיסוי אחר, הודיעה חברת פריגו   כי היא מעכבת את פרסום הדוחות שהיו צפויים להתפרסם היום, לצורך תיקון סעיפי המס בדוחות הכספיים. החברה פרסמה נתונים ראשוניים, אשר מצביעים על ירידה בהכנסותיה בשנת 2017 (לסיפור המלא). 

בנק מזרחי טפחות  פרסם היום (ג') את דוחותיו הכספיים, והודיע כי החל מהשנה הוא יגדיל את חלוקת הדיבידנד מ-30% ל-40%. מדובר בשיעור חלוקה דומה הקיים בבנק הפועלים ובנק לאומי. כל הבנקים הגדילו בשנים האחרונים את שיעור הדיבידנד שהם מחלקים לאחר שהגיעו ליעדי ההון שקבע בנק ישראל. מניית הבנק נמצאת בעלייה.(לסיפור המלא)

מניות הגז רשמו עליות, ייתכן על רקע דבריו של בעל השליטה בקבוצת דלק, יצחק תשובה, בכנס אנרגיה וסביבה. תשובה ציין, כי הוא מאמין במציאת נפט בעומק של 7,000-8,000 מטר מתחת לפני הים, וכן הציג את המניעים הכלכליים של המצרים, לרכישת הגז מישראל. (לסיפור המלא)

מניית קבוצת בזק  המשיכו לעלות בעקבות השינויים הצפויים בבעלי השליטה ובנושאי המשרה הבכירים בקבוצה. כך גם לגבי החברה האם של חברות הקבוצה, בי קום  שממשיכה בעליות. בשעות הצהריים דווח ב"גלובס" כי קרן אליוט מתנגדת לניסיונותיה של ביקום למנות שלושה מחבריה לדירקטוריון. (להמשך קריאה)

עוד מהנעשה בבזק - שופט בית משפט השלום בתל-אביב עלאא מסראווה הורה אתמול על הארכת מעצרם של שאול אלוביץ, אלי קמיר וניר חפץ. איריס ואור אלוביץ שוחררו למעצר-בית. לדברי השופט מסראווה, "שחרור החשודים בשלב זה עלול להביא לפגיעה קשה בחקירה... ידו של האינטרס הציבורי על העליונה. בשלב הנוכחי של החקירה, ביחס לחשודים שבפניי, אין החקירה סובלת דחייה". באי כוחם של חפץ ואלוביץ ערערו על ההחלטה. (לסיפור המלא)

כפי שהיה צפוי, בנק ישראל הודיע אתמול על השארת הריבית במשק על 0.1%, ללא שינוי. "בחודשים הקרובים צפויה ירידה זמנית באינפלציה השנתית. הפיחות שחל בחודש האחרון, ככל שיתמיד, כמו גם עליית השכר במשק, יתמכו בחזרת האינפלציה ליעד", נמסר.

מניית שיכון ובינוי  חוותה ירידות גדולות ביום המסחר של אתמול והמשיכה לרכז עניין גם היום על רקע פרשת השוחד לכאורה בקניה. שיכון ובינוי איבדה כ-18% בעשרת הימים האחרונים, והיא נסחרת כעת במחיר שפל של כ-15 חודשים. את יום המסחר הנוכחי, פתחה שו"ב בירידות.

שוק הקמעונאות הישראלי ממשיך להראות סימני מצוקה. אתמול ביקש קובי טריביטש, מייסד טיב טעם ומבעלי שוק האוכל רוטשילד-אלנבי, הכרה כפושט רגל בעקבות חובות של כ-19 מיליון שקל. "לא נותרה לי ברירה אלא לבקש את הגנת בית המשפט בכך שיינתן צו לכינוס נכסיי ולעיכוב כל ההליכים נגדי. מעולם לא רציתי להתחמק מתשלום חובותיי, ועל אף הקשיים החמורים איתם התמודדתי, לא אמרתי נואש וניסיתי בכל דרך לשלם את חובותיי ולהקטין את ההוצאות, אולם הגעתי למבוי סתום", כתב בתצהיר בית המשפט.
(לסיפור המלא)