נעילה שלילית בת"א; ספאנטק זינקה לעליות של מעל 12%

צניחה של 78% ברווחי שיכון ובינוי • אל-על פרסמה דוחות מאכזבים • הרווח הנקי של פרוטרום זינק ב-35%

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל-אביב הסתיים היום (ג') במסחר שלילי לאחר יום שלם של ירידות, כמו אמש. אתמול לא התקיים מסחר בארה"ב בשל יום הזיכרון האמריקאי. המסחר באסיה ננעל בעיקר בירידות, ובורסות אירופה נפתחו במגמה דומה.

 

דוחות לא פשוטים פרסמה הבוקר חברת התעופה אל-על . החברה סיימה את הרבעון הראשון עם הפסדים של 44 מיליון דולר לעומת הפסדים של 33 מיליון דולר. החברה מדווחת כי בין הסיבות המרכזיות לעלייה החדה בהפסדים הם עליית מחירי הדלק הסילוני (נגזרת של מחירי הנפט שעלו בשיעורים חדים) וכן היחלשות הדולר. יחד עם זאת, החברה קיבלה ברבעון החולף הטבת מס של 13 מיליון דולר שמיתנה באופן משמעותי את ההפסדים.

אלביט מערכות  דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון של 2018: צברו הזמנות של 8 מיליארד דולר וההכנסות הסתכמו ב- 819 מיליון דולר; הרווח הנקי Non-GAAP - 55 מיליון דולר; הרווח הנקי לפי US-GAAP - 50 מיליון דולר.

גם פרוטרום  דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2018, והיכתה את התחזיות עם הכנסות שצמחו ב-27.2% לשיא של 384.8 מיליון דולר. 
הרווח הנקי זינק ב-35% ועמד על שיא של 45.2 מיליון דולר.

צניחה של 78% ברווחי שיכון ובינוי . שו"ב בוחנת את מכירת ההחזקה שלה ב-SBI (סולל בונה ארצות חוץ), החברה הבת המרכזת את פעילות התשתיות הבינלאומית של הקבוצה. כך דיווחה אתמול במקביל לפרסום תוצאותיה ברבעון הראשון של 2018 [לידיעה המלאה].

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב  סיכמה את הרבעון הראשון של 2018 בהפסד כבד של 486 מיליון שקל, עקב ירידה בשווי ההחזקה בחברת ריג'נסי סנטרס האמריקאית, לצד הפסדים משערוך עסקאות גידור מטבע. מניית גזית גלוב נסחרה אתמול במגמת ירידה כשמתחילת השנה היא איבדה כ-8%. שווי החברה עומד על 6.5 מיליארד שקל [להרחבה].

הבנק הבינלאומי  רושם ברבעון הראשון של השנה ירידה של כ-17% ברווחיו ל-137 מיליון שקל. הירידה נובעת משתי הוצאות חד-פעמיות בהיקף של 69 מיליון שקל לפני מס, הקשורות בהוצאות שכר והתייעלות. על רקע התוצאות יחלק הבנק דיבידנד של 60 מיליון שקל [לקריאה נוספת].

קבוצת מגדל  פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018, והציגה מעבר מרווח כולל של כ-308 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד להפסד כולל רבעוני של כ-32 מיליון שקל בשלושת החודשים הראשונים של 2018. תמונת מצב דומה עולה מדוחותיה של חברת מנורה מבטחים, שרשמה ירידה חדה של 73% ברווח הכולל הרבעוני ל-15 מיליון שקל.

מנורה מבטחים  הציגה גידול של כ-14% בפרמיות ובדמי הגמולים ברבעון הראשון, שהסתכמו בכ-5.9 מיליארד שקל, כשהיא מרוויחה במגזר החיסכון לטווח ארוך הודות לפנסיה, ולמרות הפסד בביטוח חיים [לקריאה נוספת].

חברת אלקטרה  פועלת למימוש החזקות שבידיה. מדובר בראש ובראשונה בפרויקט התשתיות אגירה שאובה בגלבוע, אשר במניות הזיכיון שלו מחזיקה כיום אלקטרה 25.5%, לצד שותפותיה - שיכון ובינוי (25.5%) וקרן ההשקעות הזרה אינפרארד (InfraRed) המחזיקה ביתרה. מדובר בפרויקט להקמת תחנת כוח הידרואלקטרית באזור הר הגלבוע [להרחבה].

בעל השליטה בחילן , אבי בואם, מכר אתמול 5% ממניות החברה לבית ההשקעות אלטשולר שחם.  המכירה התבצעה לפי מחיר של 83 שקל למניית חילן, שנמוך ב-2.9% ממחיר הנעילה אתמול. 

אבוג'ן  דיווחה על השלמת אבן דרך ראשונה בשיתוף-פעולה עם ענקית האגרוכימיה BASF לפיתוח קוטלי חרקים חדשניים. החומרים שיפותחו מבוססים על אתרי קישור חדשים לכימיקלים (Sites-of-Action, SoA) בחלבונים ידועים בחרקים אשר חיוניים לקיומם. בשלב הבא של שיתוף-הפעולה, אבוג'ן תפעל למציאת מולקולות כימיות שהן בעלות פוטנציאל לפעול על אתרי הקישור החדשים בחלבוני המטרה ומולקולות אלו ייבדקו ע"י BASF. עופר חביב, נשיא ומנכ"ל אבוג'ן מסר: "אנו מאמינים כי לשיתוף-הפעולה יש פוטנציאל להביא לשוק קוטלי חרקים חדשניים אשר יספקו מענה לצרכי החקלאים. שיתוף-פעולה זה והתוצאות אשר הושגו מספקים הוכחה נוספת ליכולות החיזוי של פלטפורמת ה-CPB של אבוג'ן". מניית החברה עולה בתגובה ב-4%.

חברת אאורה  שתפסה את הכותרות של המדורים המשפטיים בימים האחרונים, הודיעה כי היא דוחה את אסיפת בעלי המניות שהייתה אמורה להתקיים היום (ג') ליום ראשון הקרוב, 3 ביוני. זאת, בעקבות פניית הרשות לניירות ערך לקבלת פרטים טכניים הקשורים לסעיפים שבעלי מניות החברה אמורים לאשר באסיפה. האסיפה הייתה אמורה לאשר בין השאר את מינויים מחדש של הדירקטורים בחברה ואת ההתקשרות עם משרד עו"ד של אשת בעל השליטה באאורה, יעקב אטרקצ'י (מחזיק ב-60.5% מההון), לשלוש שנים נוספות.

ספאנטק  עלתה בכ-12%, מיטרוניקס  רושמת עליות של למעלה מ-3%, בי קומיונקיישנס  בתחתית עם ירידות של כ-4%.