תל אביב ננעלה בעליות; רדהיל זינקה לאחר ניסוי חיובי

רדהיל דיווחה על תוצאות חיוביות מובהקות בניסוי הקרוהן • סוף להסדרי הבלעדיות של שופרסל במרכזים מסחריים וקניונים • הקידוח הראשון של קבוצת דלק במפרץ מקסיקו יוצא לדרך • אירונאוטיקס תספק למשרד הביטחון של תאילנד מל"טים

הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס
הבורסה בת"א / צילום: בז רתנר, רויטרס

המסחר בבורסה בתל-אביב ננעל היום (ב') בעליות. זאת על רקע הסגירה האדומה אתמול והנעילה השלילית בוול סטריט בסוף השבוע בהובלת מניות הטק, שבראשן פייסבוק וטוויטר שפרסמו דוחות כספיים לרבעון השני של 2018 שאכזבו את השווקים.  

 

הרשות להגבלים עסקיים הגיעה לצו מוסכם עם שופרסל , במסגרתו תבטל רשת הקמעונאות את כל הסדרי הבלעדיות במקרקעין להם היא צד. בנוסף, תשלם שופרסל עיצום כספי בסך 8.9 מיליון שקל בגין הפרת חוק קידום התחרות בענף המזון.

רדהיל  דיווחה כי לאחר 26 שבועות של טיפול באמצעות המוצר שלה, הושגה רמיסיה אצל 37% מן המטופלים בתרופה שלה לעומת 23% מהנבדקים בקבוצת הביקורת, מדובר בהבדל מובהק. מדד זה הוא המדד העיקרי של הניסוי.

הנפקת המניות הראשונית של רשת הסופרמרקטים פרשמרקט נכשלה ביום חמישי, כפי שדיווחנו ב"גלובס" בסוף השבוע, לאחר שבשלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושים של עשרות מיליוני שקלים מגופים מוסדיים, אבל לפי מחיר מינימום הנמוך מזה שלפיו ביקשה החברה לבצע את ההנפקה.

אירונאוטיקס , תספק למשרד הביטחון של תאילנד מל"טים מסוג "דומינטור". היקף העסקה, הכוללת מל"טים, ציוד קרקעי ושירותים נלווים, מסתכם בכ-27 מיליון דולר למשך 3 שנים כאשר התמורה תשולם לחברה בהתאם לאבני דרך שנקבעו.

כישלון הנפקת פרשמרקט מעורר כעת ספקות משמעותיים בשוק לגבי השווי שלפיו מבקשת קרן ההשקעות אייפקס להנפיק בימים הקרובים את חברת זאפ (לשעבר "דפי זהב") - הנפקה שבדומה לזו של פרשמרקט, גם היא מתוכננת להתבצע בעיקר באמצעות מכירת מניות על ידי בעלת השליטה לציבור.

הקידוח הראשון של קבוצת דלק  במפרץ מקסיקו יוצא לדרך. דלק קבוצה, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה, דיווחה אתמול כי קיבלה את האישורים הנדרשים לביצוע קידוחי אקספלורציה בפרוספקט "קאנו" (CANOE), וכי בכוונתה להתחיל בקידוח ביום רביעי השבוע (1 באוגוסט). זו הפעם הראשונה שדלק, שיש לה פעילות קידוחים באזור הים הצפוני (ליד האי הבריטי) באמצעות חברת איתקה, נכנסת לחיפושי נפט באזור זה.

הקידוח, בעומק של כ-2,060 מטר, צפוי להימשך כשבועיים, ויבוצע על-ידי חברת Gulf Slope. מיד לאחר סיום הקידוח צפויה אסדת הקידוח לבצע קידוח אקספלורציה נוסף, הפעם בפרוספקט "טאו" (TAU), בכפוף לאישור הקידוח על- ידי הרגולטור במפרץ מקסיקו, שצפוי להתקבל בשבועות הקרובים.

במקביל, דיווחה דלק כי איתקה קיבלה במהלך סוף השבוע התחייבות מבנק בינלאומי  לקבלת הלוואה בהיקף של 300 מיליון דולר, במח"מ ארוך יותר (חמש שנים), ובריבית נמוכה מהריבית שמשלמת היום החברה, שניתן לפרועה אותה בכל שלב ללא עמלת פירעון מוקדם.

מסגרת האשראי תשמש את איתקה לפירעון איגרות החוב הקיימות של החברה, שמועד פירעונן הקרוב הוא יולי 2019, והיתרה תיפרס לתקופה של חמש שנים לפחות. ההלוואה תובטח בשעבוד שני על נכסי איתקה, וכן בערבות של קבוצת דלק, אשר תבטל ערבות קיימת בסך 70 מיליון דולר.

ההלוואות שנתן בנק הפועלים  לאיש העסקים נוחי דנקנר רגע לפני קריסתו הכלכלית ממשיכות להעסיק את בתי המשפט: בסוף השבוע הגיש המפיק לשעבר שי נשר בקשה לאישור תביעה נגזרת נוספת נגד בנק הפועלים, יו"ר הבנק יאיר סרוסי ודירקטורים בבנק, בגין ההלוואות בסך של מעל 60 מיליון שקל שהוענקו על-ידי הבנק לנוחי דנקנר, ואשר לא יוחזרו לבנק.

חברת עמיתים (המרכזת 8 קרנות פנסיה ותיקות) מתנגדת לכוונה של חברת פרוטרום  לתת מענק בגובה של כ-20 מיליון דולר למנכ"ל החברה אורי יהודאי, במסגרת המיזוג שלה עם IFF האמריקאית.

עמיתים, המחזיקה בכ-1.5% ממניות פרוטרום, שיגרה הודעת עמדה לדירקטוריון החברה, שבה נאמר בין השאר כי "לצד ההערכה הכנה שאנו רוכשים לפועלו של נושא המשרה הנ"ל ולתרומתו רבת השנים לביצועי החברה ולמיצובה כחברה מובילה בתחומה, אנו סבורים שמתן המענק, במזומן בפעימה אחת, ללא מנגנונים לשמירה על הלימות אינטרסים עם בעלי המניות והחברה לטווח ארוך, אינו נכון ועל כן אנו מתנגדים לו".

קרן ההשקעות ורבורג פינקוס רוכשת את השליטה בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד. בסוף השבוע סיכמה הקרן את פרטי העסקה עם בנק לאומי , כאשר גם קבוצת עזריאלי המחזיקה ב-20% ממניות לאומי קארד תצטרף לעסקה. הקרן תרכוש את לאומי קארד לפי שווי של 2.5 מיליארד שקל, עם אופציה לשלם 273 מיליון שקל נוספים במהלך שש השנים לאחר העסקה, אם לאומי קארד תציג תוצאות עודפות מעבר לתחזיות שהוצגו לקרן.

ועד עובדי לאומי קארד מתכוון להתחיל בעיצומים ביום רביעי הקרוב , אם לא תהיה התקדמות משמעותית בגיבוש הסכם קיבוצי חדש וגיבוש הסכמות על מענק לעובדי החברה בעקבות העסקה למכירתה. על רקע הפרסומים על מכירת לאומי קארד לקרן ורבורג פינקוס שלחה אתמול יו"ר ועד העובדים רעות פבלוביץ מייל לעובדי החברה בנושא.

אודיוקודס דיווחה בשבוע שעבר על תוצאות הרבעון השני לשנת 2018. ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-5 מיליון דולר, גידול של 12.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליון דולר או 8 סנט למניה בדילול מלא; הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-4.1 מיליון דולר או 14 סנט למניה בדילול מלא.