נעילה חיובית בבורסת ת"א; ת"א-35 זינק בכ-1.6%

מניית טבע עלתה בכ-9% לאחר שהחברה קיבלה את אישור ה-FDA לתרופה שלה לטיפול במיגרנה • מניית אופקו זינקה ב-6.4% לאחר שביום חמישי צנחה ב-35% עם הפסקת השעיית המסחר בה בבורסת תל אביב • מדד התקשורת עלה ב-2.7% בהובלת מניות הסלולר סלקום ופרטנר

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30

בורסת ת"א סיימה את יום המסחר הראשון של השבוע בעליות. כך, מדדי ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  עלו היום מעל ל-1%. ת"א-תקשורת וטכנולוגיות מידע  עלה בכ-3%. המניות הבולטות בעליות במדד ת"א-35 היו טבע , בזק  ואופקו . בירידות בלטו פריגו , מליסרון  ואמות . מדד ת"א-תקשורת עלה בהובלת מניות סלקום  ופרטנר 

מניות נוספות שבלטו במסחר הן מיי סייז , דלק אנרגיה  ויוניטרוניקס 

מחזור המסחר במניות הסתכם ב-595.5 מיליון שקל. בשוק האג"ח הוא עמד על 3.24 מיליארד שקל. 

בימים שלישי ורביעי השבוע לא יתקיים מסחר עקב יום הכיפורים.

14:30

מדדי המניות בבורסת תל אביב ממשיכים לטפס בשעה זו. מדד הנפט והגז עולה בקרוב ל-2%.

העלייה בשוק המניות נתמכת, בין השאר, בעלייה של 0.1% במדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט, שפורסם ביום שישי. הנתון היה נמוך מצפי הכלכלנים, שעמד על עלייה של 0.2%-0.3%.

מדד התקשורת עולה כעת ביותר מ-2%, בהובלת מניות הסלולר סלקום  ופרטנר , שרושמות זינוק של 6%-7%. מניית בזק  עולה ביותר מ-4%, ומנגד מניית חלל תקשורת  יורדת בקרוב ל-3%.

ביום שישי האחרון, בנעילת המסחר בניו יורק, ירדה מניית פרטנר ב-0.67% ומניית סלקום ירדה ב-0.17%. ייתכן כי העלייה במניותיהן של חברות התקשורת היום באה על רקע דברים שאמר מנכ"ל משרד התקשורת החדש, נתי כהן, בראיון ל"גלובס" שפורסם בסוף השבוע.

כהן התייחס בין השאר למפעילים הווירטואליים בשוק הסלולר המקומי, כמו רשת הסלולר של רמי לוי , ואמר: "אני לא בטוח שאני רוצה מפעילים וירטואליים. אני יכול להבין את ההיגיון של המשרד לפני חמש שנים לגבי המפעילים הווירטואליים. רצו שוק שיהיה יותר זול, ולא רצו רווחים חזיריים, אז נתנו להם רישיון. אני רואה מה זה עושה כרגע בשוק - המהלך הזה פוגע ביכולת שלנו לייצר השקעה בתשתיות".

מנכ"ל משרד התקשורת התייחס גם לפריסת הסיבים האופטיים ברחבי המדינה על ידי פרטנר וסלקום, לצד הפריסה של IBC, ואמר: "ההסכם עם פרטנר וסלקום עדיין לא הושלם, אבל אתה לא רוצה למקסם את מה שיש, אלא להעצים ולבנות תשתית עצמאית. זה עניין של שלוש שנים. לבזק יש כרגע יתרון מאוד גדול כמישהו שיש לו תשתית, וכשאתה פורס סיב הוא מרוויח גם על השימוש עצמו".

מניית טבע  בולטת בעלייה של יותר מ-8%, שנרשם בעקבות פער ארביטראז' מול מחיר המניה בוול סטריט ביום שישי. מניית אופקו הלת' , שחזרה להיסחר בנאסד"ק ביום שישי, מזנקת בקרוב ל-8%. מנגד, מניות נייר חדרה  ופריגו  בולטות בין היורדות.

מחוץ למדד ת"א-125  בולטת מניית מיי סייז  עם קפיצה של יותר מ-40% במחזור מסחר ער במיוחד. מניית יוניטרוניקס  ממשיכה לטפס כעת.

האג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות רושמות עליות של 0.5%-0.3%, ואילו מדדי התל בונד המרכזיים שומרים על יציבות.

11:00

המסחר בבורסה בת"א מתנהל היום בעליות שערים. מדד ת"א-35  עולה בלמעלה מ-1%, מדד ת"א-125  עולה גם הוא בכ-1%. מדדי ת"א גלובל בלוטק, ת"א-ביומד , מדד התקשורת, ת"א-טק עילית בולטים בעליות.

טבע  מזנקת לאחר אחר שאתמול פורסם כי קיבלה את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, למוצר ה-Fremanezumab החדש שלה לטיפול במיגרנה.

אופקו  קופצת גם היא לאחר שביום ה' ננעל המסחר באופן דרמטי עם צניחה של כ-35% במנייה.

מניית מיי סייז  קופצת לאחר שביום ו' זינקה בנאסד"ק כמעט ב-28%.

יוניטרוניקס , הנמצאת בשליטת קרן פימי, מדווחת על חוזה משמעותי נוסף להקמת חניון אוטונומי: תקים חניון אוטונומי נוסף בעיר בוסטון, ארה"ב תמורת כ-36 מיליון שקל. מתחילת השנה חתמה החברה על חוזים להקמת חניונים ומחסן אוטונומי בהיקף מצטבר של כ-146 מיליון שקל.

חברת המחקר פרוסט אנד סאליבן פרסמה עבודת עדכון מקיפה על בריינסוויי , הכוללת עדכון לתוצאות הרבעון השני של החברה. בפרוסט אנד סאליבן העלו את מחיר היעד למניה ב-19%, מ-27.5 שקל למניה ל 32.7 שקל למניה, בין היתר בעקבות קבלת אישור FDA לטיפול בדיכאון קליני (MDD) על רקע תוצאות חיוביות בניסוי רב-מרכזי המשתמש במערכת החברה.

עוד בולטות בעליות פרטנר , סלקום , ביוטיים , לייבפרסון , אלקטרה צריכה  ואזורים . בולטות בירידות נייר חדרה , נטו אחזקות  ופריגו .

09:45

המסחר בבורסה בת"א נפתח היום (א') בעליות, כאשר מדד ת"א-35  עולה בחדות.

מניית טבע  מזנקת לאחר שאתמול פורסם כי קיבלה את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, למוצר ה-Fremanezumab החדש שלה לטיפול במיגרנה.

מניית אופקו  קופצת גם היא לאחר שביום ה' ננעל המסחר באופן דרמטי עם צניחה של כ-35% במנייה. זאת, לאחר שהמסחר במניה נפתח למשך דקה בלבד לקראת נעילת המסחר בבורסת תל אביב לאחר השעיית המסחר בשבוע שעבר. בארה"ב, אופקו נעלה את המסחר בירידה של 15%.

07:00

המסחר בבורסה בת"א ייפתח היום על רקע הסגירה האדומה ביום ה', ועל רקע הנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט ביום ו'.  נרשמו עליות מזעריות במדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500 , שרשמו עליות שבועיות של 0.9% ושל 1.2%, בהתאמה. מדד נאסד"ק  רשם עלייה שבועית של 1.3%, אך ירד בסוף השבוע בשיעור של פחות מ-0.1%. 

השבוע צפוי לנו שבוע מסחר מקוצר והבורסה תעבוד 3 ימים בלבד, לרגל יום הכיפור שיחול בימים ג' ו-ד'.

ענקית התרופות הישראלית טבע  קיבלה את אישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, למוצר ה-Fremanezumab החדש שלה לטיפול במיגרנה. מוצר המיגרנה הוא אחד המוצרים האינובטיביים העיקריים עליה בונה טבע את התוכניות העסקיות שלה לשנים הקרובות, וצפוי להחליף מבחינת ההכנסות את הקופקסון, תרופת הדגל של טבע עד כה.

גם אורמת , אלביט  וטאואר  נעלו את המסחר ביום ו' בוול סטריט עם פער ארביטראז' חיובי.

"אני המום מהתביעה של ה-SEC ומכחיש את הטענות שהיא מכילה נגדי", אמר אמש ד"ר פיליפ פרוסט, בעל השליטה באופקו  ולשעבר יו"ר טבע, בתגובה ראשונה לכתב האישום שהגישה רשות ני"ע האמריקאית נגדו ונגד 9 אנשים נוספים וכן נגד מספר חברות וביניהן אופקו, בעניין מניפולציה לא חוקית במניות של חברות ביומד קטנות.

ביום ה' ננעל המסחר באופן דרמטי עם צניחה של כ-35% במניית אופקו. זאת, לאחר שהמסחר במניה נפתח למשך דקה בלבד לקראת נעילת המסחר בבורסת תל אביב לאחר השעיית המסחר בשבוע שעבר. בארה"ב, אופקו נעלה את המסחר בירידה של 15%.

הבוקר, בתגובה לפרסומים קודמים על קבוצת דלק , הוציאה הבורסה הבהרה: "אסי ברטפלד ממשיך לכהן כמנכ"ל, הידיעה על כוונתו להודיע על פרישתו אינה נכונה".

הדולר היציג עומד על 3.5640 שקלים לאחר ירידה של 0.31%. האירו היציג עומד על 4.1710 שקלים לאחר ירידה של 0.33%.