על רקע בחירות האמצע בארה"ב: מחזור דליל ונעילה חיובית בניו יורק

על אף העליות, המסחר ננעל במחזור דליל מאוד על רקע בחירות האמצע בארה"ב • המשקיעים מחכים לתוצאות הבחירות שיגיעו ב-3:00 בלילה • מניות רשתות המלונות הגדולות ירדו • מניית מיילן זינקה ב-16% • הסנקציות של ארה"ב על איראן מחריגות 8 מדינות שיוכלו לייבא נפט מהרפובליקה האיסלמית

חדר המסחר של הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
חדר המסחר של הבורסה לניירות ערך בניו-יורק / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 
 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים קלות אך במחזור דליל במיוחד, על רק בחירות האמצע בארה"ב. המשקיעים נראים מעודדים לקראת מהפך ובית דמוקרטי אך עדיין חוששים מתוצאות הבחירות הסופיות שינחתו הלילה בסביבות השעה 03:00.

בלטו בעליות הלילה מניית מיילן  שזינקה 16%, סימנטק  שעלתה 12.6% ומניית טריפ-אדווייזר שטיפסה 7%. 

בצידו השני של יום המסחר בלטו בירידות מניית ראלף לורן  שירדה 6.7%, אלי לילי שירדה 3.8% ואנדר ארמור   שירדה בכמעט 3%.

עוד בלטו היום בירידות מניות רשתות המלונות: מריוט  ירדה 5%, הילטון  2.5%.

22:00

המסחר בבורסות בניו יורק מתנהל בשעה זו במגמה חיובית על רק בחירות האמצע בארה"ב. כך, שלושת המדדים העיקריים, נאסד"ק , דאו ג'ונס   ו-S&P 500  רושמים עליות שערים. עם זאת, מחזור המסחר היום דליל מאוד.

מחיר הנפט ממשיך לצנוח לאחר שהסנקציות של ארה"ב על אירן מחריגות 8 מדינות שיוכלו לייבא נפט מהרפובליקה, מחיר חבית US crude הגיע היום לשיא שלילי מזה שמונה חודשים.

בולטות בעליות בשעה זו הן מניות מיילן , שמטפסת ב-18%, ומניית סימנטק . מנגד, בירידות הבולטות ניתן למצוא את מניות מלונות מריוט , אנדר ארמור   וראלף לורן . גם מניית הילטון  יורדת.

מניית סרגון  עולה לאחר פרסום דוחות טובים מהצפוי. עוד ישראלית בוול סטריט שרושמת עליות בשעה זו היא מניית טבע .

20:00

המסחר בניו יורק מתנהל בעליות ברקע לפתיחת הקלפיות לבחירות האמצע בארה"ב, וכן על רקע המשך עונת הדוחות לרבעון השלישי של השנה. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 עולים בכ-0.5%, הנאסד"ק מטפס 0.6%. מחיר הנפט צונח ביותר מ-2% לאחר שהסנקציות של ארה"ב על אירן מחריגות 8 מדינות שיוכלו לייבא נפט מהרפובליקה האיסלמית.

19:15

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות קלות, וזאת למרות הסנטימנט החיובי שנרשם כעת בוול סטריט. מדד הדאקס השיל 0.1%, הפוטסי הבריטי איבד 0.9% והקאק הצרפתי ירד 0.5%.

מחיר הנפט צונח ב-2.5% על רקע הדיווח לפיו איראן תוכל עדיין לייצא שלושת רבעים מיכולת הייצוא הימי שלה, אחרי שוושינגטון נתנה פטורים ל-8 יבואניות שימשיכו לעבוד מול אירן, בהם: סין, הודו, דרום קוריאה, יפן, איטליה, יוון, טייוואן וטורקיה.

קבוצת דלק מקדמת את תוכניתה להפוך לחברת אנרגיה בינלאומית. ל"גלובס" נודע כי החברה, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה , מתכננת לפרסם בעוד מספר שבועות תשקיף לקראת הנפקת יתרת החזקותיה הישירות במאגר הגז תמר בבורסת יורונקסט (Euronext) האירופית, שמושבה בהולנד.

חברת IFF עמדה בתחזיות לרבעון והציגה עלייה של 4% בהכנסות ברבעון השלישי.

אלוט  מזנקת לאחר דוחות טובים לרבעון השלישי; אורמת  דיווחה על דוחות הרבעון והמניה יורדת בצל ירידה במכירות.

18:25

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות, ברקע להמשך עונת הדוחות ולבחירות האמצע בארה"ב. 

מניית מיילן  מזנקת 15% לאחר שהחברה הכפילה את הרווח ברבעון.

מיקרוסופט  יורדת 0.3%, סימנטק  מזנקת 16%, ג'נרל אלקטריק  עולה 1.8%

מדד North American Marijuana, המרכז את חברות הקנאביס בוול סטריט, כמו טלרי, קנופי ואורורה, קופץ ב-5.7%.

17:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות ברקע להמשך עונת הדוחות וברקע לבחירות האמצע בארה"ב. מדד הנאסד"ק עולה 0.5% והדאו ג'ונס מטפס 0.2%. 

מניית  איליי לילי צונחת ב-5% לאחר הדוחות לרבעון השלישי; מניית אפל עולה ב-0.7% לאחר שרשמה בשני ימי המסחר האחרונים ירידות שהגיעו לאחר האכזבה ממכירות האייפונים ברבעון השלישי.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה, כאשר המדדים המובילים נפתחו בעליות קלות ברקע להמשך עונת הדוחות ולבחירות האמצע בארה"ב. מדד הנאסד"ק עולה 0.45%, הדאו ג'ונס עולה 0.1%.

מניית אפל עולה 0.8% לאחר שרשמה ירידות בשני ימי המסחר האחרונים אחרי הדוחות.

המדדים באירופה נסחרים בירידות קלות, כאשר מדד הפוטסי מאבד 0.8%. בתוך כך, הליש"ט הבריטית בשיא של שבועיים מול הדולר על רקע דיווחים בעניין יציאתה של בריטניה מהאיחוד

15:15

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות קלות, וזאת ברקע לבחירות האמצע שנערכות היום בארה"ב. החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק יורדים 0.34%, החוזים העתידיים על מדד דאו ג'ונס מאבדים 0.2%.

בהקשר של בחירות האמצע בארה"ב, בבית ההשקעות אינפיניטי ציינו כי "בחירות האמצע נערכות כאשר החברה האמריקאית מקוטבת מאי פעם. הן ישפיעו על יכולת היישום של תוכניתו האסטרטגית של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ויקבעו את כיוון המסחר בארה"ב ובשווקים הגלובליים".

לפי אינפיניטי, "במידה והרפובליקנים ישמרו על הרוב, העסקים 'יימשכו כרגיל', והנשיא ימשיך לקדם את אסטרטגיית 'אמריקה פירסט' אותה הוא מוביל. לעומת זאת, אם הדמוקרטים יצליחו לרשום מהפך ולבסס רוב דמוקרטי בבית הנבחרים, פעילויות הממשל לקידום מהלכים כלכליים גלובליים ומקומיים, ייבלמו מול קונגרס מקוטב וכפועל יוצא התוכניות ייפגעו. ההשלכות עלולות להיות אגרסיביות, כאשר התכניות להשקעה מאסיבית בתשתיות עלולות להיעצר, וכך גם צעדי הנגד מול סין ייפגעו, הציפיות לרווחיות וצמיחה של חברות אמריקאיות יעודכנו מטה וכך גם מחירי המניות. אם הרפובליקאים ינצחו בבחירות האמצע, יהיה לנשיא מומנטום והלחץ על הבנק המרכזי יגבר להשאיר הריבית על כנה".

עוד ציינו באינפיניטי כי "בהמשך השבוע אנו מגיעים לרגע דרמטי נוסף, נאום נגיד הבנק המרכזי, שנמצא לאחרונה במסלול עימות ישיר מול הנשיא המעוניין לשמור על רמת ריבית נמוכה כדי לתמוך בצמיחה ולסייע במימוש התכנית שלו להשקעות הוניות מסיביות בארה"ב ויצירת משרות. אם הריבית תעלה, המימון יתייקר, וחברות אמריקאיות שירצו לחזור להשקיע ולהקים מפעלים ברחבי ארה"ב, החזר ההשקעה עבורן יהפוך ללא כדאי מספיק. יתר על כן, הורדת המיסוי לחברות שהביא לשיפור יכולת התחרות שלהן מול חברות סיניות וגרמניות, תתבטל מול עלויות מימון גבוהות ודולר חזק שיקשה על המכירות שלהן בשווקים הגלובליים".

14:15

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בירידות, כאשר מדד הפוטסי הבריטי מאבד כ-1% על רקע הדיווח ב"בלומברג" לפיו הקבינט הבריטי צפוי להיפגש שוב רק כאשר תושג הסכמה לגבי יציאתה של בריטניה מהאיחוד. לפי גורם בממשל, הקבינט לא צפוי להיפגש בעניין זה בהמשך השבוע.

חברת Eli Lilly עקפה את התחזיות לרבעון השלישי והעלתה תחזיות לשנה כולה. חברת התרופות רשמה רווח של 1.15 מיליארד דולר, או 1.12 דולרים למניה, לעומת רווח של 555.6 מיליון דולר, או 53 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. המכירות עלו ל-6.06 מיליארד דולר ברבעון השלישי, לעומת הכנסות של 5.66 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לשנה כולה החברה צופה רווח בטווח של 5.60-5.55 דולרים למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 5.4-5.5 דולרים למניה. המניה קופצת 3.5% בשלב של טרום-המסחר בוול סטריט. 

13:45

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים כעת בירידות, כאשר בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.4%. מדד הדאקס יורד 0.2%, מדד הקאק יורד בשיעור זהה ומדד הפוטסי הבריטי יורד 0.46%.

הליש"ט הבריטי ביצע תנודה מטה על רקע ציוץ של ג'פרי דונלדסון, מהמפלגה הדמוקרטית של צפון אילרנד, בו שטח ביקורת על העסקה שנרקמת ליציאתה של בריטניה מהאיחוד: "נראה כאילו אנחנו הולכים על 'No Deal'. לתוצאה כזו תהיה השלכות חמורות על הכלכלה של הרפובליקה האירית".

מאקרו

בגרמניה פורסמו נתוני ההזמנות ממפעלים בחודש ספטמבר האחרון לפיהם נרשמה עלייה של 0.3% בהזמנות לעומת הצפי דווקא לירידה של 0.4%, ולעומת קפיצה של 2.5% בחודש אוגוסט. נתון נוסף שפורסם בגרמניה, מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים שהראה קריאה של 54.7 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 52.7 נקודות.

באיטליה פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים שהראה על ירידה ל-49.2 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 52.1 נקודות. נזכיר כי קריאה של מתחת ל-50 נקודות מסמנת את התכווצות הפעילות הכלכלית. 

בראייה כוללת, מדד מנהלי הרכש של מרקיט לגוש האירו הצביע על קריאה של 53.1 נקודות, לעומת הצפי לקריאה של 52.7 נקודות.

מלבד בחירות האמצע שנערכות היום בארה"ב, עיני השוק יופנו להודעת הריבית של הפד ביום חמישי הקרוב. לדברי עופר קליין, הראל: "לקראת יום חמישי, בעקבות דו"ח התעסוקה הטוב, להערכתנו הבנק המרכזי שהיה בין הגורמים המרכזיים שתרמו לירידה בתנודתיות בשווקים בעבר, יאותת שהוא דווקא ממשיך להעלות את הריבית בדצמבר. חודש אוקטובר היה מהחודשים הגרועים ביותר בעשור האחרון בשוק המניות בארה"ב. בעבר, במקרים דומים, הבנק המרכזי היה בין הגורמים המרכזיים שתרמו לירידה בתנודתיות בשווקים. אך כיום הסיכויים לכך נמוכים לנוכח נתוני הצמיחה החזקים, לצד שוק עבודה חזק והשכר שמאיץ. אלו יחד, דוחפים את הבנק להמשיך ולהעלות את הריבית. לכן אנו מאמינים שבהחלטת הריבית ביום חמישי הקרוב הבנק יאותת על העלאת ריבית נוספת ברבעון האחרון של השנה".

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה מעורבת:  דאקס  קאק  וסטוקס 600  נסחרים בעליות, אך פוטסי  הבריטי יורד. המסחר באסיה ננעל בעליות, למעט שנחאי  שירד. 

בין החברות שצפויות לפרסם דוחות היום נמצאות דויטשה פוסט , הוגו בוס ו-Intesa Sanpaolo 

Adecco SA  דיווחה הבוקר על רווח נקי של 270 מיליון אירו, גבוה מהערכות האנליסטים שעמדו על 221 מיליון אירו. 

מניית Softbank Corp  ירדה במסחר בטוקיו לאחר שמנכ"ל החברה אמר שסופטבנק עשוי להיות מושפע מהפגיעה בקרן ההשקעות הסעודית, בשל רצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. 

מניית פגטרון נפלה ב-4.6% ומניית פוקסקון איבדה 3.4%. שתי החברות, שמייצרות חלקים לאייפון של אפל , ירדו במסחר לאחר שאפל אמרה להם להשעות את התכניות לפתיחת קווי ייצור נוספים המוקדשים לאייפון המוזל החדש.

Catcher Technology, שמייצרת את הכיסויים לסמארטפונים, צנחה ב-7.9% ו-LARGAN Precision, שמציירת עדשות, ירדה ב-6.3%.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת. זאת לאחר נעילה מעורבת אמש בוול סטריט, וזאת לקראת בחירות האמצע שייערכו היום בארה"ב. 

הניקיי היפני  עולה היום ומתקרב לחצות את ה-1% בעליות. מדדי ההנג סנג  ושנחאי  רושמים ירידות. 

מלבד בחירות האמצע בארה"ב, עיני המשקיעים נשואות להודעת הריבית של הפד מאוחר יותר השבוע.