בורסות אירופה | סיקור שוטף

נעילה חיובית בוול סטריט; סנאפצ'ט קפצה 5.4%; הנאסד"ק זינק כ-1.5%

מטומי דיווחה על מכירתה של חברת Mobfox לטדי שגיא • מניית ג'י.פי מורגן קפצה, לאחר שוורן באפט הגדיל את החזקותיו בה ברבעון השלישי • מניית פסיפיק גז משלימה קריסה של 50% השבוע בצל החשד לגרימת השריפה בקליפורניה • הליש"ט צנחה 1.8% מול הדולר בצל הסערה בבריטניה

בורסת מדריד / צילום: רויטרס
בורסת מדריד / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים. מדד הנאסד"ק  קפץ בלמעלה מ-1.7%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  רשמו עליות.

מניית סנאפ  ננעלה בעליות של 5.4%, ג'י.פי מורגן צ'ייס  עלתה ב-2.5%.

מחירי הזהב  והנפט  עלו.

21:05

עליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק  קופץ בכ-1.5%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  רושמים עליות. מניית סנאפצ'ט  צונחת 4%, אמזון  עברה לעליות קלות, פייסבוק  מתאוששת.

19:55

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת כאשר מדד הנאסד"ק עולה 0.3% ומנגד מדד דאו ג'ונס מטפס 0.2%.

מניית אפל  עולה 1.3%, מניית פייסבוק  מאבדת 1.4%, מניית אמזון  יורדת 1.6%, ומניית סנאפצ'ט  קופצת 3.6%. מניית ג'י.פי מורגן  קופצת, לאחר שוורן באפט הגדיל את החזקותיו בה ברבעון השלישי.

18:34

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת, כאשר מדד הנאסד"ק עבר לעליות של 0.3%, ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.4%.

מלאי הנפט הגולמי של החברות המסחריות בארה"ב עלה בשבוע החולף ב-10.27 מיליון חביות. הצפי המוקדם של הכלכלנים היה לעלייה של 3.1 מיליון חביות בלבד. בכך נרשם שבוע תשיעי ברציפות של עלייה במלאים. מחיר הנפט מטפס כעת ב-1.4% ונסחר מעל ל-57 דולרים לחבית.

מניית ננו דיימנשן  הישראלית נופלת 7% לאחר פרסום הדוחות ושיחת הוועידה עם המשקיעים. החברה רשמה עלייה בהכנסות אך בשיחת ועידה המשקיעים הביעו חשש מפני גיוס שיביא לדילול הון.

מניית סימנטק  מובילה את העליות במדד S&P 500 ומזנקת 4.7%, סיסקו  קופצת 3.7% אחרי הדוחות, מיקרון  עולה בשיעור זהה, נובל אנרג'י  מטפסת 3.4%, ומניית ברודקום  עולה בשיעור זהה. 

באירופה, המדדים ננעלו בירידות בצל הסערה בבריטניה כאשר חלום הברקזיט מתרחק. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.5%, הקאק הצרפתי ירד 0.7% והפוטסי טיפס 0.1% כאשר הליש"ט צונחת 1.8% מול הדולר.

 

17:20

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות ברקע להמשך עונת הדוחות לרבעון השלישי, כשברקע נרשמת טלטלה בבריטניה לאחר התפטרות שר הברקזיט. 

מדד הנאסד"ק יורד 0.15%, הדאו ג'ונס מאבד 0.5%.

מניית פסיפיק גז (PG&E) צונחת בעוד 20% בהמשך לנפילה אתמול, ומשלימה נפילה של 50% השבוע, וזאת על רקע החשש כי הכיסוי הביטוחי לא יכסה את הוצאותיה באם החברה תואשם בגרימת השריפת ענק בקליפורניה.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח בירידות, בדרך לרשום את רצף הירידות הארוך זה 5 חודשים.

מדד הנאסד"ק  מאבד 0.7%, המדדים דאו ג'ונס  ו-S&P 500  מאבדים 0.7%.

באירופה, מדדי המניות מצביעים כעת על מגמה שלילית. בלונדון, מדד פוטסי 100  יורד כ-0.5%. בפריז, מדד קאק 40  נופל בכ-1%. מדד המניות הכלל-אירופי סטוקס 600  רושם ירידה של כ-1.2%.

מניית מטומי  מדיה גרופ הישראלית, הנסחרת בתל אביב ובלונדון, מזנקת כעת במסחר בבורסת לונדון ב-15%, לאחר הדיווח שלפיו היא מוכרת את חברת
Mobfox לחברת Tightline Holdings של טדי שגיא תמורת 7.5 מיליון דולר.

16:00

בארה"ב פורסמו נתוני מאקרו, שלפיהם המכירות הקמעונאיות באוקטובר עלו ב-0.8% - מעל הצפי לעלייה של 0.6%. 

מדד הייצור של פילדלפיה בחודש נובמבר צנח ל-12.9 נק', מתחת לצפי לקריאה של 20.7 נק' ולעמת 22.2 נק' בחודש הקודם.

מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף בארה"ב התסכם ב-216 אלף דרישות - בהתאם לצפי, ולעומת 214 דרישות בשבוע הקודם.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על עליות קלות בפתיחת המסחר. החוזים על מדד הנאסד"ק עולים בעד 0.3%. ברקע: טלטלה בבריטניה בצל התפטרות שר הברקזיט וצניחת הליש"ט ביותר מ-1%. 

עונת הדוחות לרבעון השלישי נמשכת, כאשר חברת סיסקו  קופצת 4% בטרום מסחר לאחר שהחברה היכתה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים. סיסקו רשמה רווח של 3.55 מיליארד דולר, או 77 סנט למניה, לעומת 2.39 מיליארד דולר, לעומת 48 סנט למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם הסתכם ב-75 סנט למניה - מעל ממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 72 סנט למניה.

הכנסותיה של סיסקו ברבעון עלו ל-13.07 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 12.14 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. תחזיות האנליסטים היו להכנסות של 12.86 מיליארד דולר.

מנייתה של ג'יי.סי. פני  נופלת ביותר מ-12% בטרום-מסחר לאחר שהחברה פיספסה את התחזיות לרבעון השלישי. החברה דיווחה על הפסד של 151 מיליון דולר, או 48 סנט למניה, בהמשך להפסד של 125 מיליון דולר, או 40 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. המכירות ירדו ל-2.65 מיליארד דולר, לעומת מכירות של 2.82 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומתחת לתחזיות האנליסטים בשוק שצפו מכירות של 2.76 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה.

14:30

העליות שנרשמו מוקדם יותר בבורסות אירופה התמתנו בשעה האחרונה, כאשר מדד הדאקס הגרמני מטפס 0.2%, הקאק משיל 0.1% והפוטסי הבריטי עולה 0.2%. 

הליש"ט הבריטית צונחת ביותר מ-1% בצל התפטרות שר הברקזיט שהתנגד להסכם שגובש מול האיחוד ליציאתה של בריטניה. דומיניק ראב, הודיע במפתיע על התפטרותו במחאה על אישור ההסכם, ופירסם מכתב פומבי לראשת הממשלה. "מעולם לא נטלה על עצמה מדינה דמוקרטית התחייבויות כאלה".

מניית ג'י.פי מורגן מזנקת כעת 1.6% בשלב של טרום המסחר בוול סטריט, בהמשך לדיווח לפיו ברקשייר התאוויי, חברת ההחזקות של המשקיע האגדי וורן באפט, הגדילה את הפוזיציה במניות של בנק ההשקעות ג'י.פי מורגן.

11:35

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות: המדדים דאקס , קאק , פוטסי הבריטי  עולים. עם זאת, פוטסי האיטלקי  וסטוקס 600  יורדים.

הליש"ט צונחת למול הדולר ב-1.4% בצל התפטרות שר הברקזיט. שר הברקזיט הבריטי דומיניק ראב התפטר מתפקידו מאחר שהוא "לא יכול לתמוך עם מצפון נקי" בטיוטה של ההסכם בין בריטניה והאיחוד האירופי. 

הנפט  נסחר בעליות. 

10:15

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת, מדד ניקיי  היפני ירד לעומת שנחאי , הנג סנג  וקוספי  שעלו. 

המסחר בבורסות אירופה נפתח ומתנהל במגמה חיובית. המדדים דאקס , קאק , פוטסי הבריטי , פוטסי האיטלקי  וכן המדדים הכלל אירופיים סטוקס 600  ויורונקסט  מוסיפים כולם לערכם.  

בשבוע שבו צללו מניות הטכנולוגיה והפיננסים, וורן באפט הגדיל את פוזיציות המניות שלו בשני מגזרים אלה. ברקשייר-התאוויי הודיעה כי ברבעון השלישי רכשה יותר מ-35 מיליון מניות של הבנק ג'יי. פי. מורגן צ'ייס , ו-41 מיליון מניות של ענקית התוכנה אורקל . ברקשייר גם הודיעה כי רכשה אחזקות קטנות יותר בבנק נוסף, PNC Financial , וכן בחברת הביטוח טרוולרס .

06:00

 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת. מדדי שנחאי  וההנג סנג  עולים, הניקיי היפני  רושם ירידות. 

המסחר בבורסות ארה"ב ננעל אמש במגמה שלילית בהובלת מדד הנאסד"ק  שירד ב-0.9%.  מדד S&P 500  ירד ב-0.76% ואילו הדאו ג'ונס  איבד 0.86%. 

מניית אפל  נפלה אמש ולזמן קצר השלימה צניחה של 20% משיאה, זאת לאחר שגוגנהיים הורידו את דירוג המניה.

מחירי הנפט  יורדים מעט ואילו מחירי הגז הטבעי  מטפסים. מחיר הזהב  עולה.

בסיומה של ישיבה מותחת, שנמשכה יותר מ-5 שעות, אישר אמש הקבינט של ממשלת בריטניה, בראשותה של ראשת הממשלה, תרזה מיי, את טיוטת הסכם הברקזיט - התנתקות בריטניה מהאיחוד האירופי ומגוש האירו - שתוגש לאיחוד האירופי.

לאחר כמה חודשים של יציבות יחסית במחיר הביטקוין, אתמול נפל המטבע המוביל בשוק המטבעות הדיגיטליים לשפל של 13 חודשים. שער הביטקוין  עומד כעת על כ-5,565 דולר (נכון לשעה זו), אחרי שצנח בקרוב ל-13% ביממה האחרונה, לפי נתוני אתר CoinMarketCap.