נעילה חיובית בוול סטריט; מניות אפל ו-GM ירדו בצל איומי טראמפ

אפל ירדה בצל החשש כי טראמפ יטיל מכסים על אייפונים ולפטופים המיובאים מסין • הנשיא גם איים על הפסקת הסובסידיות לג'נרל מוטורס בצל תוכנית ההתייעלות של החברה • טבע הכריזה על השקת הגרסה הגנרית למזרק האפיפן - יימכר תמורת 300 דולר • מדד אמון הצרכנים בנובמבר נפל לראשונה מזה 5 חודשים

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה חיובית כאשר מדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500  עלו בעוד מדד נאסד"ק  ננעל באזור האפס.

מניית אפל  ירדה היום, המשקיעים חששו מפני מכסים נוספים של ארה"ב על סחורות סיניות. סגן יו"ר הפד קודלואו אמר היום לעיתונאים ככל הנראה לא תהיה ברירה אלא להטיל מכסים.

נשיא ארה"ב טראמפ איים בטוויטר שיפסיק את הסובסידיות של ג'נרל מוטורס  בתגובה לתוכנית ההתייעלות שהחברה פרסמה אתמול, המניית נפלה.

מניית אנבידיה  המשיכה בהתאוששות שהחלה אמש ונסחרה במגמה חיובית היום. גם מניית השבבים AMD  עלתה כ-5%.

מחיר הנפט  ירד היום בכ-7 סנט.

21:45

המדדים המובילים בוול סטריט ממשיכים להיסחר ביציבות בשעה זו, מדדי נאסד"ק , דאו ג'ונס  ו-S&P 500  עולים מעט.

מניית ג'נרל מוטורס  נופלת לאחר שהנשיא טראמפ איים בציוץ כי "יחתוך את הסובסידיות" בתגובה לתוכנית ההתייעלות שהחברה פרסמה אמש, שתכלול פיטורי עובדים וסגירת מפעלים.

מחיר הנפט  יורד ב-7 סנט ונסחר סביב 51.56 דולר לחבית.

19:10

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים ביציבות לאחר פתיחה שלילית, בהמשך לעונת הדוחות ולקראת פסגת מנהיגי המדינות בסוף השבוע הקרוב (G20). מדד הנאסד"ק עולה 0.1%, הדאו ג'ונס משיל 0.1% ומדד הטכנולוגיה ללא שינוי מהותי.

פוליטיקאים אירופאים מתשע מדינות נותרו היום עם פה פעור נוכח היעדרותו של מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, בשימוע שנערך היום. מדובר בחלק מחקירה בינלאומית חסרת תקדים נוכח דיסאינפורמציה וחדשות מזויפות ברשת החברתית. ריצ'רד אלן, סגן נשיא חטיבה בפייסבוק, הופיע במקום של צוקרברג. לדבריו, הוא זה שלקח על עצמו את האחריות להחליט מי יופיע בוועדה. בפגישה השתתפו חברי פרלמנט מארגנטינה, בלגיה, ברזיל, קנדה, צרפת, אירלנד, לטביה וסינגפור, וכן חברי ועדת התרבות הדיגיטלית, התרבות והספורט של בריטניה. יו"ר הוועדה, דמיאן קולינס, ביקש שוב מצוקרברג להשתתף בדיונים.

18:34

המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת, כאשר מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2%, מדד ראסל 2000 משיל 0.4% ומנגד הנאסד"ק מטפס ב-0.1%.

מחיר הנפט מטפס 0.4% על רקע ציפיות של הסוחרים כי סעודיה תצליח לשכנע את חברותיה בקרטל אופ"ק לקצץ תפוקה בפגישתם בחודש הבא. נזכיר כי בדצמבר של השנה שעברה מפיקות הנפט הסכימו על הורדת קצב ההפקה על מנת לתמוך במחיר הנפט הנמוך. 

הביטקויון נסחר גם היום בטריטוריה האדומה, סביב 3,754 דולרים, ורושם קריסה של 80% מאז שנת 2017.

בריסטול מאיירס  מאבדת גובה לאחר שהחברה דיווחה על כישלון בניסוי לתרופה לסרטן עור.

באירופה, המדדים ננעלו בירידות כאשר הדאקס איבד 0.4%, הקאק ירד 0.2% ומדד ה-IBEX הספרדי השיל 0.1%.

17:15

המדדים המובילים נסחרים סביב רמות הפתיחה, מלבד הדאו ג'ונס  שמאבד 0.4%.

מדד אמון הצרכנים בארה"ב נפל בנובמבר האחרון לראשונה מזה חמישה חודשים. בחודש נובמבר מדד אמון הצכנים ירד ל-135.7 נקודות, בעוד צפי הכלכלנים היה ללא שינוי, על 135.9 נקודות.

טבע  הודיעה היום על השקה מוגבלת של הגרסה הגנרית המאושרת על ידי ה-FDA עבור האפיפן (EpiPen), מזרק אוטומטי במינון 0.3 מ"ג, בארה"ב. הגרסה הגנרית של טבע במינון 0.15 מ"ג, ואספקה נוספת של הגרסה הגנרית של טבע ל-0.3 מ"ג, צפויים ב-2019. טבע מסרה בהודעה כי המחיר עבור המזרק יהיה 300 דולר.

16:30

יום המסחר השני לשבוע זה בוול סטריט נפתח בירידות בצל החשש ממלחמת הסחר בין סין לארה"ב, ולקראת מפגש הפסגה G-20 בסוף השבוע הקרוב. 

מדד הנאסד"ק מאבד 0.35% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד 0.36% ומדד S&P 500 מאבד 0.3%.

באירופה המדדים המובילים מאבדים גובה, כאשר הדאקס הגרמני יורד 0.6%, הקאק והפוטסי יורדים בשיעור זהה.

15:30

טסלה רשמה נפילה של 70% במכירות בסין לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

14:55

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות של עד 0.6%, וזאת על רקע החשש מהסלמה במלחמת הסחר נוכח התבטאות של נשיא ארה"ב בעניין.

בתוך כך, אנליסטים של חברת Adobe מדווחים כי היקף הקניות בסייבר מאנדיי הגיע ל-7.9 מיליארד דולר - עלייה של 19.3% לעומת נתוני הקניות של הצרכנים בשנת 2017 בסייבר מאנדיי לבדו. גם אמזון פרסמה כי מכירות הסופ"ש האחרון, כלומר בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, היוו שיא מבחינתה, תוך דגש על קניות שהתבצעו אמש. הקונים לפי אמזון רכשו יותר מ-18 מיליון צעצועים ויותר מ-13 מיליון פרטי אופנה באתר של אמזון לבדה.

טראמפ שוקל הטלת מכסים פעם נוספת בסך 10% על אייפונים ולפטופים המיובאים מסין, ומניית אפל יורדת כעת 2% בטרום-מסחר.

טראמפ התייחס מוקדם יותר היום למלחמת הסחר שמדאיגה את הסוחרים בשווקים ואמר כי זה מאד לא סביר שהממשל האמריקאי ייעתר לבקשת הסינים לדחות את הגדלת מכסי היבוא בגובה 200 מיליארד דולר לרמה של 25%. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" אמר טראמפ כי אם לא יושג הסכם סחר מול סין - הוא יורה להטיל מכסים נוספים בשווי 267 מיליארד דולר על תוצרת סינית.

ביום שישי הקרוב יתקיים מפגש ראשי 20 הכלכלות הגדולות בעולם (G20) בארגנטינה, המיקוד יהיה המפגש המתוכנן בין מנהיגי ארה"ב וסין. בתחילת 2019 אמורה להיכנס לתוקף העלייה המתוכננת במכסים על היבוא מסין לארה"ב ל-25% מ-10%. עפר קליין מהראל פיננסים אמר בהקשר זה, כי "לתוצאות המפגש יש פוטנציאל להשלכות משמעותיות גם על תחזיות הצמיחה העולמיות לשנה הבאה. אנו מאמינים שבסוף המפגש המנהיגים יפרסמו הצהרות חיוביות וחיוכים, אך גם לאחר הפגישה צפוי משא ומתן ארוך וקשוח שיימשך עוד חודשים וסביר שלא יהיה ברור עדיין אם תבוטל עליית המכסים על היבוא בינואר".

טראמפ לא נותר אדיש גם להסכם המתגבש בין בריטניה לאיחוד האירופי ליציאה מהחברות באיחוד, ואמר כי ההסכם יטיב עם האיחוד האירופי אך צפוי להעיב על הסחר של בריטניה עם ארה"ב. הליש"ט מאבדת 0.5% על רקע הדברים. 

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות קלות, וזאת לאחר הראלי שנרשם אתמול. מדד הדאקס יורד 0.4%, הקאק משיל 0.3% והפוטסי יורד 0.3%.

הליש"ט יורדת 0.4% מול הדולר לאחר שנשיא ארה"ב טראמפ אמר כי הסכם הבקרזיט טוב אמנם לאיחוד האירופי אך יקשה על הסחר של בריטניה וארה"ב.

10:35

מדד דאקס  עבר גם הוא לירידות שערים, וכעת המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים קלות. המדדים הכלל אירופיים, סטוקס 600  ויורונקסט  גם הם נסחרים בירידות שערים. 

10:15 

בבורסות אירופה נפתח המסחר במגמה מעורבת ותנודתית: מדד פוטסי  הלונדוני, מדד קאק  הפריסאי ומדד פוטסי  האיטלקי רושמים ירידות קלות. מדד דאקס  נותר יציב ומוסיף לערכו 0.06%.  

המחסר בבורסות אסיה שינה מגמה לקראת הסגירה, ומדדי שנחאי והנג סנג עברו לירידות. מדד שנחאי  איבד 0.04% ומדד הונג קונג הנג סנג ירד ב-0.25%. מדד ניקיי  היפני ננעל בעלייה של 0.64%, ומדד קוספי  הקוריאני הוסיף 0.79%.  

6:20

 

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית: שנחאי , ניקיי קוספי  ו-ASX 200  עולים. הנג סנג  נסחר בירידות.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים חדות: מדדי דאו-ג'ונס הוסיף 1.46%, S&P 500 עלה ב-1.55% ואילו מדד נאסד"ק זינק ביותר מ-2%. גם בורסות אירופה ננעלו אתמול בעליות.

התקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב וסין תומכות בעליות בשווקים. נשיאי ארה"ב וסין צפויים להיפגש בסוף השבוע הקרוב בוועידה בבואנוס איירס, ויש מגעים לחידוש שיחות הסחר בין שתי המדינות.

עם זאת, אמש הצהיר טראמפ כי הוא שוקל להטיל מס בהיקף 10% על אייפונים ולפטופים שמיובאים מסין. נכון לכרגע, למוצרי חברת אפל  יש פטור מהמכסים. מניות יצרניות החלקים למוצרי האפל הגיבו בירידות במסחר היום. הירידות בטייוואן סמיקונדקטור , שמייצרת שבבים לאייפונים, התמתנו מעט במהלך המסחר היום. חברת Catcher Technology נופלת בכ-2% ופוקסקון יורדת כ-1%.

הנפט  נסחר הבוקר בירידות קלות. כעת מחיר חבית עומד על 51.54 דולר. 

 הדולר האמריקאי התחזק ב-0.05% מול היואן הסיני ונחלש ב-0.06% מול הין היפני.