המסחר בבורסה ננעל בירידות: סלקום איבדה 3.3% בשל החשש מסכסוך עבודה

מדד ת"א 35 איבד 0.33% בצל הירידות בוול סטריט, מנגד מדד הבנקים זינק ב-1% • החברה המוחזקת של כת"ב, מדיוונד, הודיעה על הצלחה בניסוי • המחזור היומי בשוק המניות הסתכם ב-822 מיליון שקל בלבד

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

יום מסחר מנומנם בבורסה בתל אביב ננעל בירידות בצל הסנטימנט השלילי בוול סטריט, שם המדדים יורדים בכ-1% בפתיחת שבוע המסחר. אתמול לא התקיים מסחר בשל יום מרטין לותר קינג. מדד ת"א 35 איבד 0.3%, מדד ת"א 90 ירד 0.1% ומדד הבנקים עלה בכ-1%.

מניית טאואר איבדה 2.5%, סלקום נפלה 3.3% בצל החשש מסכסוך עבודה על רקע רצונה של החברה לצמצם עליות. לפני דקות הוציא מנכ"ל החברה ניר שטרן מכתב לעובדים ובו הבהיר כי ניתן להימנע מהפיטורים במידה והוצאות הרווחה יצומצמו. 

מחזור המסחר בזוק המניות הסתכם ב-822 מיליון שקל בלבד.

16:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות במחזור של 500 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א-35  משיל 0.1%, מדד ת"א-90  עולה 0.1% ומדד הבנקים קופץ כ-1%. 

מניית כלל ביוטכנו  מזנקת 4.5% על רקע ההודעה של החברה המוחזקת מדיוונד על הצלחה בניסוי.

מניית סלקום  יורדת בכ-3% בצל החשש להכרזת סכסוך עבודה לאחר שאתמול הודיעו בחברת התקשורת על כוונה לפטר 250 עובדים.

12:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל ביציבות במחזור נמוך של 270 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 נסחר ללא שינוי, מדד ת"א 90 גם כן ללא שינוי, ומדד הבנקים עולה 0.9%. 

מניית פועלים עולה 1.2%, בזק מאבדת 1.7%, דלק יורדת 2.2%, סלקום מאבדת 2.2% בצל החשש להכרזת סכסוך עבודה על רקע הרצון לפטר עד 250 עובדים.

09:45

המסחר בבורסת תל אביב נפתח הבוקר בירידות שערים. מדדי המניות העיקריים, ת"א-35  ות"א-125 , יורדים כ-0.3%. גם מדדי מניות הביטוח  והטכנולוגיה  יורדים בשעה זו.

אחרי הירידות אתמול, מניות בזק  ובי קומיונקיישנס  יורדות בפתיחת המסחר הבוקר בכ-1%-1.5%. מניות ישראמקו  ולאומי  עולות מעט הבוקר, כ-0.2%.

קרן התשתיות והאנרגיה ג'נריישן קפיטל (Generation Capital) פרסמה תשקיף להנפקה ראשונה של מניות לציבור (IPO) בבורסה בתל אביב. את ההנפקה יובילו חברות החיתום פועלים אי.בי.אי. ניהול וחיתום, רוסאריו קפיטל ואפסילון חיתום והנפקות.

קבוצת אלקטרה  מדווחת כי זכתה במכרז להרחבת מתקן הטיפול הביולוגי בשפד"ן (שפכי גוש דן) תמורת כ-605 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להתחיל ברבעון הראשון של 2019, לתקופת ביצוע של כ-40 חודשים.

פתאל החזקות  וקרן ספרינג ונצ'רס מדווחות על הסכם ביניהן להקמת חברה להשקעות בחברות טכנולוגיה בתחום ה-Travel Tech.

בית ההשקעות הלמן אלדובי  דיווח היום על חתימת הסכם שותפות, בחלקים שווים, עם חברת דייברגון להקמת קרן ציבורית למתן הלוואות ליזמים בתחום ההתחדשות העירונית.

06:30

המסחר בתל אביב ייפתח היום על רקע הנעילה השלילית אתמול, כאשר ת"א-35  איבד 0.63%, ת"א-125  נפל ב-0.57% ות"א-בנקים צנח ב-1.13%, בהובלת מניית לאומי .

בי קומיונקיישנס  ובזק  סיימו את יום המסחר בירידות של 11.4% ו-4.3%, בהתאמה. 

סלקום  רשמה ירידות אתמול לאחר שהמנכ"ל הודיע על כוונת החברה לפטר 250 עובדים, כ-5% מכוח-האדם. ההודעה של סלקום באה לאחר שבחודשים האחרונים לא הצליחו ההנהלה והעובדים להגיע להבנות על הצמצומים הדרושים. החברה לא הוציאה דיווח למשקיעים, ונראה כי ההחלטה לא סופית אלא תלויה בהסכמות של הוועד לצמצם ברווחת העובדים על מנת לחסוך בעלויות. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיע כי בכוונתו להודיע על סכסוך עבודה.

היום יחזרו בורסות וול סטריט לפעילות, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום מרטין לותר קינג. בורסות אסיה מתנהלות בשעה זו בירידות.