ת"א ננעלה בירוק: מניות הקנאביס רשמו יום נוסף של עליות

אינטרקיור זינקה 14% במחזור הגבוה בשוק, וויטסמוק זינקה כ-28% על רקע ההודעה למיזוג עם וויטסמוק, הרודיום השקעות זינקה ב-25% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל

הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל-אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות בדומה לסנטימנט מעבר לים, כאשר מניות הקנאביס רשמו יום נוסף של עליות חדות. אינטרקיור זינקה 14% במחזור הגבוה בשוק, וויטסמוק זינקה כ-28% על רקע ההודעה למיזוג עם וויטסמוק, הרודיום השקעות זינקה ב-25%.

מדד ת"א 35 עלה 0.25%, מדד ת"א 90 טיפס 0.55% ומדד הבנקים עלה 0.9%. 

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בתל אביב מתנהל בעליות ברקע ליציבות בפתיחה בוול סטריט. מדד ת"א 35 עולה 0.25%, ת"א 90 מטפס 0.6% ומדד הבנקים עולה 0.9%. מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-966 מיליון שקל.

מניות הקנאביס ממשיכות לרכז עניין בבורסה בתל אביב, בהובלת אינטרקיור שמזנקת 12% במחזור הגבוה בתל אביב.

15:00

מניית חברת גידול הקנאביס אינטרקיור , מההבולטות בתחום הבוסרי, מרכזת מחזור מסחר חריג של עשרות מיליוני שקלים. מחזור המסחר היומי באינטרקיור, אותה מוביל היו"ר אהוד ברק, בפער ניכר גם מחברות ת"א 35, וזאת תוך עליות חדות, שעמדו בשעות הצהריים על יותר מ-10%. מאז הודיעה אינטרקיור על כניסה לפעילות בתחום הקנאביס במהלך חודש יוני מנייתה זינקה בשיעור יוצא דופן של כ-3,000% ומחזור המסחר היומי הממוצע בה עומד על קרוב ל-9 מיליון שקל. הזינוקים במנייתה הובילו אותה לשווי אדיר של כ-880 מיליון שקל - המקרב אותה להיכנס לרשימת 100 החברות הגדולות מבחינת שווי שוק בבורסה, כשהיא מקדימה חברות בולטות רבות מתחומים שונים, בהן צור שמיר, אלוט, אפריקה מגורים, מנועי בית שמש, מלם תים ועוד.

בשעה זו עומד מחזור המסחר במניה על יותר מ-53 מיליון שקל, בפער ניכר יותר ממחזורי המסחר שנרשמו במניות הבנקים הגדולים ובזק וקרוב ל-7% מסך מחזור המסחר בבורסה. אתמול הגיע מחזור המסחר באינטרקיור ל-67 מיליון שקל, דומה לזה שריכזה מניית הפועלים (כ-68 מיליון שקל), כשלפניה ניצבו רק מניות בזק ולאומי, ואילו ביום ראשון מחזור המסחר בה הגיע ליותר מ-90 מיליון שקל - כ-15% מסך מחזור המסחר באותו יום. 

מלבד אינטרקיור , גם יתר "מניות הקנאביס" מרכזות מחזורי מסחר גדולים תוך תנודתיות גבוהה במיוחד, כשבדרך כלל הודעות הקשורות לנושא גורמות לעליות חדות. כך מניית וויטסמוק הגיבה היום להודעת החברה אודות הסכם מיזוג עם חברת הקנאביס בטר בזינוק של כ-40% במחזור מסחר של 13.7 מיליון שקל. מחזור גדול ריכזה גם מניית הרודיום השק  ולא רחוק מהן מניות טוגדר  ויו ניבו  שטיפסו גם הן. 

14:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שהולכות ומתגברות, אם כי במחזור מסחר של 625 מיליון שקל בלבד. מדד ת"א 35 עולה 0.5%, ת"א 90 מטפס 0.56%.

מניות הקנאביס עולות בשיעור דו ספרתי גם היום בהמשך לאישור יצוא מישראל שניתן ביום ראשון האחרון, אך צפוי בפועל להתקיים בעוד כשנה. מניית אינטרקיור  מזנקת ביותר מ-12% ומשלימה זינוק של 100% בחודש האחרון. בכך החברה נוסקת לשווי של כ-875 מיליון שקל. בכך החברה עקפה את השווי של חברות כמו קמהדע , דור אלון , בית שמש , אלוט  וישראל קנדה .

חברת הנדל"ן חנן מור  דיווחה כי התקשרה בהסכם מימון בנקאי בהיקף של כ-100 מיליון שקל למתחם א' בפרויקט אור ים בשכונת אור עקיבא.

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית כי השבוע השוק האמריקאי יירכז עניין רב "על רקע הדוחות של כמה מהחברות המובילות בעולם וכן הודעת הריבית הצפויה. ההערכה היא שהריבית לא תעלה, אך בשווקים ממתינים לשמוע כיצד יתבטא יו"ר הפד ג'רום פאואל לגבי קצב עליית הריבית בהמשך השנה. השווקים מתמחרים סיכוי לעליית ריבית אחת נוספת בארה"ב, בעוד שתחזית הבנק המרכזי עדיין גבוהה יותר". במרכזן של החברות הבולטות שיפרסמו דוחות בשוק בארה"ב ניצבות ענקיות הטכנולוגיה אפל, פייסבוק, מיקרוסופט ואמזון.

לגבי כיוון המסחר בשוקי ההון בהראל פיננסים סבורים כי "בטווח הקצר נראה כי הפסיכולוגיה ממשיכה להוביל את השווקים, אך בטווח הארוך הכלכלה תנצח. המענה לתקופה בה המצב הכלכלי טוב והתנודתיות גבוהה - שילוב אפיקי השקעה. אנו ממליצים לשמור על מבנה תיק מפוזר שמכיל את כל האפיקים: אג"ח מדינה, אג"ח קונצרני מדורג, מניות בארץ, מניות בחו"ל וגם מט"ח כדי לאזן את התנודתיות. לרוב הלקוחות לא מתאים לנסות ולהמר על רכיב אחד בודד".

בהראל פיננסים "ממשיכים להתמקד בשוק המניות בישראל הנהנה משילוב ייחודי של משק חזק וצומח, אינפלציה נמוכה, ריבית נמוכה ומחירי מניות זולים מהממוצע הרב שנתי. להערכתנו ברמות התימחור הנוכחיות, מי שמסתמך על הנתונים שמתפרסמים ולא צופה מיתון עולמי או הרעה משמעותית, צריך לשמור על פוזיציה מנייתית גבוהה יחסית".

לגבי שוק החוב המקומי סבורים שם כי "רמות המחירים היחסיות באג"ח הקונצרניות מהווה נקודת כניסה נוחה וישנן לא מעט הזדמנויות לאחר הירידות של חודש דצמבר. למרות שבשבוע האחרון ראינו התעוררות בדירוגים הנמוכים, אנו מעדיפים להתמקד באיגרות חוב של חברות איכותיות ובדירוגים גבוהים".

12:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות כאשר מניות הקנאביס בולטות גם היום עם עליות בשיעור דו ספרתי. החוזים העתידיים בוול סטריט יורדים בעד 0.2%.

מדד ת"א-35  עולה 0.2%, מדד ת"א-90  מטפס 0.3% ומדד הבנקים עולה 0.6%.

מניית וויטסמוק  קופצת 13%, גלילאו טק  מזנקת 40%, יו ניבו  עולה 9.5%, טוגדר  מזנקת 6.6%, הרודיום השק  מזנקת ב-11% ומניית אינטרקיור  קופצת 13%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-377 מיליון שקל.

10:50

איתמר מדיקל  (ITMR), המפתחת, משווקת ומוכרת מכשירים רפואיים לא פולשניים בטכנולוגיה ייחודית לאבחון וטיפול בהפרעות נשימה בשינה בדגש על שוק הקרדיולוגיה, הודיעה הבוקר כי התקשרה בהסכמי השקעה נוספים לגיוס נוסף של 3.2 מיליון דולר, ובכך תשלים גיוס של 14.7 מיליון דולר בתוך כשבועיים. הגיוס מתבצע באמצעות הנפקה פרטית בתעודת פיקדון אמריקאית (ADS), שכל אחת מהן מייצגת 30 מניות רגילות. המשקיעים האמריקאים בגיוס הם קרן בניהולה של חברת Deerfield Management, וכן מהקרנות Triple Gate Capital, West Elk Partners ו-Alpha Capital Anstalt. המשקיעים הישראלים הם מור בית השקעות, חצבים, שותפות מוגבלת המנוהלת על ידי קבוצת מיטב דש ותכלית בבעלות מלאה של מיטב דש, נוקד לונג ונוקד בונדס. 

לודן  מתקדמת בהליך הרה-ארגון של מגזר הביוגז במערב אירופה: הודיעה היום כי תמכור החזקות בחברות ייעודיות ותפסיק פעילות חברות בתחומי הייזום, ההקמה, התפעול והתחזוקה למתקני הביוגז בהולנד. 

9:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח הבוקר בעליות. ת"א-35 , ת"א-125  ות"א-בנקים  נסחרים במגמה חיובית. 

טבע , מליסרון  ובזק  מובילות בעליות בת"א-35. אופקו , לייבפרסון  ופריגו  מובילות בירידות.

אינטרקיור  עולה בכ-6.3%. 

07:00

המסחר בבורסה בתל-אביב ייפתח הבוקר (ג') באווירה ירוקה מאוד: אתמול ננעל המסחר בעליות שערים, והמדדים המובילים, ת"א-35  ות"א-125  עלו כ-0.2%. מדד הביומד  טיפס 1.9%. 

גם הבוקר ימשיכו מניות הקנאביס לעניין את המשקיעים, לאחר שאתמול משכו את המדדים מעלה: אינטרקיור  זינקה מעל 20% ואילו הרודיום השקעות  מעל 21%. 

במסחר במטח, הדולר נחלש מול השקל ב-0.13% ונסחר כעת סביב 3.675 שקל לדולר. האירו לעומתו נסחר ביציבות מול השקל, כמעט ללא שינוי, וכעת נסחר סביב 4.202 שקל לאירו. 

לאחר שנים של דיונים בהליך בוררות בין הנהלת בנק מזרחי טפחות  לבין העובדים, בדבר תביעת העובדים לפיצוי חד פעמי בגין הסכמים שרלבנטיים לתקופה שבין 2005 ל-2015, ניתן אתמול פסק בוררות בהובלת צוות בוררים בראשות נשיא ביהמ"ש העליון (בדימ') ד"ר אשר גרוניס , שלפיו ישלם הבנק לעובדים בתקופה האמורה סך של 94.3 מיליון שקל.

אחרי שהביעו התנגדות להזרמת כספים לאינטרנט זהב, מתחילים הבנקים להשמיע קולות אחרים והיום בעקבות פגישה שנערכה בין נציגי הבנקים (הפועלים, הבינלאומי ודיסקונט), אינטרנט זהב ומחזיקי האג"ח שלה, מנסים הצדדים להגיע להבנות. הפערים בין הצדדים עדיין גדולים מאד כאשר על פי אחת הגרסאות מחזיקי האג"ח דורשים סכומים של מאות מיליוני שקלים ואילו הבנקים מדברים על סכומים נמוכים בהרבה.