סגירה בת"א: בזק צללה ב-7%, סלקום נפלה ב-8.7%

מניית בי קומיונקיישנס, בעלת השליטה בבזק, צללה לאחר הדיווח כי היא עוצרת את התשלומים לבעלי איגרות החוב שלה • לקראת סגירת המפעלים בירושלים: חברת טבע מוכרת שני נכסים בעיר תמורת 278 מיליון שקל • מדד ת"א 35 איבד 0.3%, ת"א 90 איבד 0.5%

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:27

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות ברקע לסנטימנט השלילי שנרשם כעת מעבר לים, כאשר מדד ת"א 35 איבד 0.3% ומדד ת"א 90 ירד 0.5%. מדד התקשורת צנח ב-2.6%, בצל הדרמה שנרשמה בקבוצת בזק. מניית בי קומיונקיישנס  צנחה ביותר מ-40%, אינטרנט זהב נפלה ב-22%, ומניית בזק צנחה ביותר מ-7%.

מניית סלקום  נפלה ב-8.7%, אתמול חברת מעלות הורידה את אופק הדירוג של החברה. פרטנר צנחה ב-5.8%, כלל ביטוח איבדה 4.3%, המלט איבדה 3.5%.

הרווח הנקי של אשטרום נכסים  נכסים בשנת 2018 טיפס לכ-280.6 מיליון שקל (כ-246.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) לעומת כ-218.1 מיליון שקל (כ-190.4 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בתקופה המקבילה ב-2017.

ספאנטק  איבדה גובה לאחר שפרסמה דוחות וצופה המשך ירידה במכירות. ישרס  דיווחה היום כי הרווח הנקי גדל בשנת 2018 ב-24% ל-408.6 מיליון שקל. ה-FFO המותאם הסתכם ב-212.9 מיליון שקל, עלייה של כ-25% לעומת 169.8 מיליון שקל בשנת 2017. דירקטוריון ישרס אישר חלוקת דיבידנד נוסף של כ-38 מיליון שקל בגין שנת 2018, המצטרפים ל-60 מיליון שקל שחולקו במהלך השנה. בנוסף, בכוונת החברה לחלק דיבידנד במהלך שנת 2019 בסך כולל של כ-76 מיליון שקל.

15:00

יום המסחר הרביעי והאחרון לשבוע מתנהל במגמה שלילית, לקראת פתיחת המסחר בוול סטריט, זאת בציפייה להודעת הריבית של הפד הערב. בזירה המקומית, בשל חג פורים, שבוע המסחר הסתיים היום, מוקדם מהרגיל, ומחר (ה') לא יתקיים מסחר.

בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי בולטת מתחת לכולן מניית בזק שצונחת על רקע החלטת רשות ני"ע לדחות את בקשת החברה להתייחס חשבונאית לפעילויות השונות שלה כיחידה אחת, מה שיוביל למחיקת ערך בהיקף מוערך של כ-1.5 מיליארד שקל בשווי של yes. בעקבות כך, בעלת השליטה בבזק, בי קומיוניקיישנס, עדכנה הבוקר על עצירת התשלומים לבעלי האג"ח שלה והתחלת שיחות איתם. מנייתה צוללת בכ-30%-40% וצמד סדרות האג"ח שלה בעד כ-13%. מניית אינטרנט זהב, המחזיקה בבבי קומיוניקיישנס, איבדה כ-12% וסדרות האג"ח שלה ירדו עד כ-30%-40%.

עוד בצד השלילי של ת"א 35, יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים וישראמקו נחלשות בכ-1.5%-2%. דלק קידוחים עדכנה הבוקר על רכישת נתח מכמה רישיונות חיפוש. אחרי פרסום דוחותיה הכספיים של שופרסל ל-2018 בתחילת השבוע, בבית ההשקעות פסגות ציינו כי "המניה עברה את מחיר היעד שלנו ואנו כרגע לא רואים אפסייד נוסף", ובהתאם הורידו את המלצתם עליה ל"החזק". מניית שופרסל נחלשה היום בכ-1%-1.5%.

בצד החיובי של ת"א 35, מניית מליסרון עולה בכ-2%-3%, ומניות אלביט מערכות ואלוני חץ התחזקו בכ-1%-1.5%, אחרי ששתי החברות פרסמו את תוצאותיהן הכספיות השנתיות אתמול. מניית עזריאלי הגיבה בעלייה של כ-1% לתוצאות הכספיות שפרסמה הבוקר. עוד במסחר, צמד מניות הסלולר סלקום ופרטנר גם הן יורדות בחדות, שהגיעו בסלקום לכ-6%-7% ובפרטנר לכ-5%. ברקע למסחר, סלקום פרסמה מוקדם יותר השבוע דוחות כספיים חלשים לרבעון הרביעי ולשנת 2018 כולה. פרטנר עדכנה הבוקר על חקירת רשות המיסים בנוגע למכירת מכשירי סלולרי באילת.

מניית ספאנטק הגיבה בירידה של כ-4%-5% לפרסום דוחותיה הכספיים של החברה. במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה שלילית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה יציבות. בבית ההשקעות אופנהיימר התייחסו בסקירתם השבועית לאפשרות השקעה במניות בכורה, שלפי אופנהיימר, "מספקות למשקיעים תשואה גבוהה לצד תנודתיות נמוכה שמאפיינת את אפיק אגרות החוב, עם פוטנציאל לרווחי הון המאפיין את האפיק המנייתי".

באופנהיימר רואים הזדמנות בהשקעה באפיק זה בעת הנוכחית משתי סיבות עיקריות - "תימחור יחסי נמוך היסטורית של סקטור הבנקים, אליו שייכות מרבית מניות הבכורה, ושערי ריבית נמוכים בארה"ב, שהופכים את אפיק מניות הבכורה לאטרקטיבי מבחינת התשואה השוטפת". בהתייחס למצב השווקים, בסקירה השבועית של אופנהיימר ציינו פריצה כלפי מעלה במדד מניות תנודתיות נמוכה, "כסימן להשתתפות רחבה של מניות במהלך העליות, ולאו דווקא בתור סימן לזהירות בשל התנהגות דפנסיבית".

14:00

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות שערים של עד 0.44%, כשברקע מניות קבוצת בזק רושמות ירידות חדות בצל החלטתה של רשות ניירות ערך. מניית בזק  נופלת 7.6%, בי קומניוקיישנס  מתרסקת ב-36%.

מניית חברת התקשורת סלקום  נופלת ב-6% ומשלימה צניחה של 50% מאז דצמבר האחרון. הנפילה בסלקום גוררת לחץ על אי.די.בי , כאשר האג"ח של הקבוצה נסחרות כעת ברמת "זבל".

מבני תעשייה נסחרת על רקע הדוחות הכספיים. ההון העצמי של החברה גדל בכ-15% והסתכם בכ-2.6 מיליארד שקל, ה-FFO הסתכם בכ-227 מיליון שקל, צמיחה של כ-12.7% לעומת אשתקד, יחס החוב ל-CAP הצטמצם לכ-56.1% בלבד לעומת כ- 61.8% אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בשנת 2018 בכ-333 מיליון שקל זאת לעומת רווח נקי של 218 מיליון שקל הרווח הנקי, גידול של כ-53%.

13:20

לקראת הפיצול המתוכנן: דלק קידוחים יהש  נכנסת להשקעה ב-3 רישיונות חיפוש. הכניסה לרישיון חיפושי הגז "רועי" והשותפות עם אדיסון האיטלקית אמורים להכין את דלק קידוחים לקראת הנפקת החברה-הבת בלונדון ועשויים לסייע בכניסה לשוק חיפושי הגז המצרי. ההיגיון המסחרי מאחורי הכניסה לרישיונות הנפט היבשתיים "יהל" ו"אופק" פחות ברור.

חברת אשטרום נכסים , שנמצאת בשליטת קבוצת אשטרום  (49.17%) דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות בשנת 2018. החברה סיכמה את השנה עם הכנסות של כ-226.6 מיליון שקל, לעומת כ-241.4 מיליון שקל בשנת 2017. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2018 הסתכמו בכ-58.4 מיליון שקל, לעומת כ-63.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017.

12:15

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות קלות, כאשר מניית בזק  בולטת בנפילה של 6%, לאחר שרשות ניירות ערך דחתה את הבקשה של החברה  להתייחס מבחינה חשבונאית לפעילויות שלה ושל החברות הבנות yes ובזק בינלאומי כיחידה אחת - מה שצפוי למנוע מבזק לחלק דיווידנדים. 

בעקבות ירידת הערך הגדולה שצפויה בבזק, שהיא נכס הבסיס של בי קומיונקיישנס , מעדכנת ביקום כי היא מצפה שההון העצמי שלה יפחת מ-650 מיליון שקל. המשמעות היא שהחברה לא תעמוד בהתניות הפיננסיות כנדרש מול מול בעלי האג"ח.

חברת טבע נערכת לסגירת מפעל הטבליות ומפעל המשאפים שלה בירושלים ומוכרת את שני הנכסים שלה בעיר הבירה בשתי עסקאות, בהיקף מצטבר של 278 מיליון שקל. הנכס שבו פועל מפעל הטבליות נמכר לחברת לוינשטין נכסים  בתמורה ל-171 מיליון שקל, ואילו הנכס שבו פועל מפעל המשאפים נמכר לחברת ויתניה  ב-107 מיליון שקל.

מניית ביטפארמס  צונחת בכ-8%. חברת כריית הביטקוין דיווחה כי אסיפה בעלי המניות שלה, שזומנה ל-28 במארס, נדחית ל-8 באפריל. כפי שדיווחנו ב"גלובס", בעלי המניות של ביטפארמס יתבקשו לאשר את הצעת ההסדר, שבמסגרתה החברה תמחק את מניותיה מהמסחר בבורסת תל אביב ותהפוך לחברה פרטית, שמניותיה יוקצו לחברה קנדית באותו שם, שתירשם למסחר בבורסה של טורונטו לחברות יזמיות (TSX Venture Exchange - TSXV).

10:00

נטייה לירידות בפתיחת המסחר בת"א: ת"א-35   ומדד ת"א-125  נפתחו במגמה שלילית קלה, מדד התקשורת  יורד בלמעלה מ-1.5%.

מניית ביקום  צוללת ב-20%. בזק  צונחת בלמעלה מ-5%. אינטרנט זהב  נופלת למעלה מ-6.5%.

08:30

המסחר בת"א ייפתח היום על רקע הנעילה היציבה אתמול, והנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט.

מניית פוקס זינקה ב-9.8% לאחר הדוחות, מזרחי טפחות עלתה ב-2.5%, אנרג'יאן איבדה 2.8%. 

מניית בי קומיונקיישנס נפלה ב-11.7%, ומניית וויטסמוק זינקה ב-6.3%.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת,  זאת על רקע הדיווח שפורסם אמש ב"בלומברג" לפיו בכירים בממשל האמריקאי אמרו כי סין נסוגה מהצעות שהוגשו בדיוני הסחר. 

לפי דיווח ב"בלומברג", שצוטט בכירים המקורבים לעניין, בכירים אמריקאים מודאגים כי הסינים נסוגים מההצעות שעלו במסגרת הדיונים לסיום מלחמת הסחר ושקשורות לקניין רוחני - סעיפים מהותיים מבחינת האמריקאים שמלינים על גניבת טכנולוגיה מצד הסינים זה שנים.

מנגד, דיווח אחר שהגיע סמוך לזה הראשון, הקפיץ שוב את המדדים, ולפיו שיחות הסחר נמצאות בשלבים הסופיים. לפי ה"דאו ג'ונס", יו"ר המשלחת האמריקאית אמר כי שר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין צפוי לנסוע לסין בשבוע של ה-25 למארס.

אחרי אינטרנט זהב, גם בי קומיוניקיישנס עוצרת את התשלומים לבעלי איגרות החוב שלה, ומודיעה על תחילת שיחות איתם במטרה לנסות לבחון את כל האפשרויות הפיננסיות שעומדות בפניה.

היום יפורסמו נתוני הייצור התעשייתי והפדיון במשק לחודש ינואר. עוד יפורסמו נתוני התחלות הבנייה בשוק הנדל"ן המקומי.

מחר לא יתקיים מסחר בבורסה בתל אביב בשל חג הפורים.