סגירה חזקה בת"א; טבע איבדה 3%, טוגדר זינקה ב-15%

ביטול המכסים של טראמפ על מקסיקו סיפק רוח גבית למדדים • טבע ירדה בצל הורדת דירוג מצד פיץ', מניית טוגדר זינקה על רקע השקעה ראשונה של מוסדי בתחום בחברה • מחזור המסחר הסתכם ב-1 מיליארד שקל

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל בעליות שהתגברו לקראת הנעילה על רקע העליות בוול סטריט, שם מדד הנאסד"ק קופץ בעוד 1.2%. מדד ת"א 35 עלה ב-1.2%, ת"א 90 טיפס ב-1.4% ומדד הבנקים עלה בשיעור דומה. 

מניית טבע  איבדה כ-3% בצל הורדת דירוג מצד פיץ', בזק  עלתה ב-2.3%, פועלים  עלתה ב-1.45%, אמות  טיפסה ב-1.1%, מניית IFF  זינקה ב-4.4% ומניית דלק עלתה בכ-1%. 

מניית טוגדר  זינקה ב-15% על רקע השקעתה של הכשרה ביטוח בחברה, אינטרקיור  עלתה ב-4.14%, מניית דלתא  קפצה ב-5.3% על רקע רכישה, וויטסמוק  טסה ב-22% ומניית פרוטליקס  זינקה ב-10%.

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.02 מיליארד שקל.

16:30

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות שהתחזקו בשעה האחרונה, ברקע לעליות בשווקים בעולם. בוול סטריט המדדים רשמו פתיחה חיובית בהמשך לעליות שנרשמו בסוף השבוע האחרון. המדדים ת"א 35 ות"א 90 עולים ב-1.1%, מדד הבנקים מטפס בשיעור דומה. 

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-800 מיליון שקל.

14:25

אלביט מערכות  מתקרבת לעסקת ענק שהיקפה מוערך בכ-200 מיליון דולר עם משרד ההגנה הגרמני ובמסגרתה היא תספק לחיל האוויר הגרמני מערכות מסוג DIRCM שמתוצרתה, מערכות שנועדו להגנה על עשרות מטוסי תובלה ותדלוק מסוג A-400 מפני פגיעת טילי כתף.

הכשרה חברה לביטוח השלימה היום השקעה של 10 מיליון שקל בחברת גידול הקנאביס טוגדר , לפי שווי של 200 מיליון שקל, במחיר של 4.14 שקל למניה המהווה פרמיה של 4.5% על מחיר המניה ביום חתימת ההסכם.

מניית דלתא  נסחרת על רקע הודעת הרכישה של מניות קבוצת בוגרט.

גדעון קרסני שוב פרש מניהול ספאנטק , כך הודיעה החברה בסוף השבוע האחרון.

12:25

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בטריטוריה הירוקה, וזאת בדומה לסנטימנט מעבר לים לאחר ביטול המכסים על מקסיקו. בתוך כך, דוח התעסוקה החלש שפורסם בארה"ב בסוף השבוע האחרון, העלה את הציפיות להורדת ריבית על ידי הפד.

מדד ת"א 35 עולה ב-0.8%, ת"א 90 מטפס ב-0.9% ומדד הבנקים עולה ב-0.7%. 

מניית טבע  יורדת בכ-3% לאחר שבסוף השבוע האחרון סוכנות הדירוג פיץ' חתכה את הדירוג לאג"ח של החברה.

חברת דלתא  גליל דיווחה על רכישת חברת ההלבשה קבוצת בוגארט (Bogart) הממוקמת בהונג קונג. לפי דלתא, לקבוצה הנרכשת מחזור מכירות של 230 מיליון דולר ב-2018. דלתא מעריכה כי לרכישה צפויה השפעה חיובית שולית על תוצאות המחצית השנייה של 2019, ותתרום לרווחיותה בשנת 2020. לפי הערכות, העסקה תושלם בתחילת הרבעון השלישי השנה.

מניית IFF  עולה ב-5.3%, טוגדר  מזנקת ב-11.5%, פרוטליקס  מזנקת בשיעור דומה ומניית קנביט  מזנקת ב-6.3%. 

חלל תקשורת  דיווחה היום למשקיעים כי חלון השיגור של לויין עמוס 17 מתוכנן לשבוע שבין ב-24 ליולי השנה לבין ה-31 לאותו חודש. השיגור מתוכן מאתר השיגור שבקייפ קנוורל בפלורידה, ארה"ב. מניית חלל תקשורת קופצת ביותר מ-4% ומשלימה מהלך עליות של 15% בשבועיים האחרונים.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-335 מיליון שקל.

10:15

יום המסחר בבורסת ת"א נפתח בעליות נאות על רקע ביטול המכסים על מקסיקו בגובה 5% על ידי ארה"ב, מה שמספק רוח גבית למדדים ברחבי העולם. כמו כן, נתוני שוק העבודה החלשים שפורסמו ביום שישי האחרון בארה"ב, מגבירים את הציפייה כי הפד יוריד את הריבית.

מדד ת"א קופץ בכ-1%, ת"א 90 עולה ב-1.25% ומדד הבנקים קופץ ב-0.9%.

מניית טבע  יורדת 4.4% לאחר שבסוף השבוע האחרון סוכנות הדירוג פיץ' הורידה את הדירוג לאגרות החוב של החברה.

מניות הקנאביס מרכזות עניין הבוקר, כך אינטריוק קופצת ב-5.5% ומניית טוגדר  מזנקת ביותר מ-7% על רקע הודעה שפרסמה, ולפיה הכשרה חברה לביטוח תשקיע בהון המניות של טוגדר פארמה 10 מיליון שקל, לפי שווי של 200 מיליון שקל. העסקה תבוצע במחיר של 414 אגורות למניה - אפסייד של 4.5% לעומת מחיר הסגירה ביום המסחר האחרון.

לאחר שצנחה ב-11% ביום המסחר האחרון, איידיאו  הוציאה התייחסות למשקיעים לגבי הכוונה של ברלין לדון בהקפאת השכר דירה ל-5 שנים החל משנת 2020. בחברה מסרו הבוקר כי עדיין לא פורסמה טיוטת הצעת החוק ולכן אין באפשרותה לבחון את נכונות הפרסומים ואת מידת דיוקם.

ביום שישי האחרון בארה"ב פורסמו נתוני שוק העבודה לחודש מאי שהצביע על התקררות. המשק האמריקאי רשם תוספת של 75 אלף משרות בלבד בחודש מאי, והנתון המתייחס לחודשיים הקודמים לו תוקן מטה ב-40 משרות, בכל אחד מהחודשים. 

06:45

אחרי סוף שבוע ארוך ללא מסחר וחופשת חג השבועות אתמול, הבוקר (ב') ייפתח יום המסחר הראשון בבורסה בתל-אביב.

בשוקי אסיה המסחר מתנהל בעליות שערים חדות בשעה זו, על רקע פרסום נתוני מאקרו מוצלחים במיוחד בסין וביפן.

סוכנות הדירוג הבינלאומית Fitch הורידה בסוף השבוע את דירוג האג"ח של טבע מרמה של BB ל-BB מינוס (אג"ח זבל, כמו הדירוג הקודם), והשאירה את אופק הדירוג "שלילי". הורדת הדירוג משקפת את ציפיות Fitch לכך שרמת המינוף של טבע (יחס החוב ברוטו ל-EBITDA) תישאר מעל 5 גם אחרי 2020, בשל צמיחה איטית מהצפוי בהכנסות, אתגרים הקשורים לעלויות, השחיקה במחירי בגנריקה ופשרות משפטיות. אופק הדירוג עלול להישאר שלילי עד שרמת המינוף תרד מתחת ל-5 לטבע תפתור את נושא החשיפות המשפטיות שלה, מבלי לפגוע מהותית בגמישות הפיננסית שלה. 

ביום חמישי האחרון המסחר בבורסה ננעל בירידות שערים קלות.

עוד ביום חמישי, הבורסה לניירות ערך בתל-אביב הגישה תשקיף והוציאה לדרך את ההנפקה הראשונית של עצמה.

הקמעונאית ויקטורי הודיעה בסוף השבוע הקודם כי תרכוש מידי שרון ורעות קומרז מכפר אחים 50% מחברה הפועלת בתחום הקנאביס הרפואי תמורת הקצאת מניות בשווי 20 מיליון שקל. זו הפעם הראשונה שבה גורם קמעונאי בישראל משקיע בתחום הקנאביס באופן ישיר.

המסחר בוול סטריט ביום שישי האחרון ננעל בעליות גם כן.