נעילה שלילית בוול סטריט; מניית טבע צנחה במעל ל-4%

המדדים בוול סטריט קטעו רצף עליות של 7 ימים • מניית טבע צנחה בצל הדיווח לפיו אישור ההסדר מול מדינת אוקלהומה במסגרת פרשת משככי הכאבים מתעכב • מחיר הנפט צנח במעל ל-4% בעקבות עלייה במלאי הנפט של ארה"ב

וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס
וול סטריט. גם אם שוק האג”ח מזהה סיכון, נראה ששוק המניות לא יודע עליו כלום / צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:06

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בירידות. נאסד"ק איבד 0.38%, ודאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ב-0.2%. הנפט צנח ב-4.3%. 

טבע  סיימה את המסחר עם ירידה של מעל ל-4% וטסלה  איבדה מעל ל-3%. 

נטפליקס  הודיעה הערב כי תיכנס לעולם הגיימינג. החברה מפתחת משחקים בהשראת סדרות המקור שלה עבור האוהדים שלהן.  

מניית פייסבוק  ירדה ב-1.7%. זאת לאחר פרסום תחקיר "וול סטריט ג'ורנל" כי התכתבויות אימייל פנימיות בפייסבוק הראו כי מנכ"ל ומייסד החברה מארק צוקרברג ידע על פרקטיקות בתחום הפרטיות בחברה שעשויות להיות בעייתיות.

21:40

המסחר בארה"ב מתנהל בשעה זו בירידות. נאסד"ק מאבד 0.4% ודאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.2%.

הנפט צונח ב-4%. מחיר חבית עומד כעת על 51.08 דולר. זאת לאחר פרסום נתונים כי גם השבוע עלה מלאי הנפט של ארה"ב. המלאי גדל ב-2.2 מיליון חביות, בעוד הצפי היה לירידה של 481 אלף חביות.

מניית טסלה  עברה לירידות של מעל ל-3%. 

19:50

המסחר בבורסות וול סטריט מתנהל בירידות, כאשר הנאסד"ק מאבד 0.3% וקוטע רצף עליות של שבעה ימים. מדד הדאו ג'ונס מאבד 0.1% ומדד S&P 500 יורד בכ-0.15%.

מניית טבע מאבדת כ-3.5% בצל הדיווח לפיו מתעכב אישור הסדר הפשרה מול מדינת אוקלהומה בארה"ב במסגרת פרשת משככי הכאבים.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בטריטוריה האדומה, כאשר מדד הדאקס איבד 0.4%, הקאק השיל 0.6% והפוטסי איבד 0.4%.

17:30

בורסות וול סטריט קטעו רצף עליות לש 7 ימים, ונסחרות כעת בטריטוריה האדומה. מדד הנאסד"ק מאבד 0.6%, הדאו ג'ונס משיל 0.2%. 

מניית טבע צונחת ביותר מ-8% בוול סטריט, ונסחרת כעת במחיר של 8.46 דולרים למניה, ובכך המניה איבדה גובה גם בבורסה בתל אביב.

16:30

המסחר בבורסות וול סטריט נפתח היום בירידות קלות. דאו ג'ונס ו-S&P 500 יורדים ב-0.1% ונאסד"ק מאבד כ-0.4%. המסחר באירופה מתנהל בשעה זו גם הוא בירידות של עד 0.6%.

מניית טסלה  עולה בכ-1% עם פתיחת המסחר. 

הנפט יורד בכ-2%. מחיר חבית עומד על 52.19 דולר.

16:00

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על ירידות קלות בפתיחת המסחר, כאשר החוזים על הדאו ג'ונס יורדים ב-0.2% ואלו על מדד הנאסד"ק מאבדים 0.4%.

מניית טסלה קופצת בכ-3% בטרום-מסחר על רקע הדיווח לפיו בישיבת מחזיקי המניות השנתית של חברת טסלה שנערכה אתמול (ג'), היו"ר אלון מאסק הודיע כי החברה עיצבה מכונית צוללת.

13:00

מחיר הנפט צונח ב-2.9% ל-51.7 דולרים לחבית, וזאת על רקע עלייה חדה מהצפוי במלאי הנפט בארה"ב. מכון הנפט האמריקאי דיווח אמש כי מלאי הנפט עלה ב-4.9 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-7 ביוני.

12:00

הבורסה בהונג קונג צנחה בכ-2% בצל הפגנות הענק במדינה נגד הצעת חוק ההסגרה לסין. מנהיגת העיר הונג-קונג פועלת לאשר הצעת חוק המאפשר הסגרה ליבשת סין, זאת למרות הסלמת המחאות והשביתות שם. מדובר בהפגנות הגדולות ביותר מאז מסירת השלטון הבריטי ב-1997.

הצעת החוק, שהוצעה לראשונה בחודש פברואר, נועדה לכאורה לסגור פרצה על ידי שיתוף פעולה עם בקשות הסגרה ממדינות שונות, ובראשן סין, טייוואן ומקאו. השינוי המוצע מעמיד בסימן שאלה את העיקרון שהיה חשוב מאוד לשם פריחתה של הונג קונג כמרכז פיננסי ועסקי בינלאומי, של "מדינה אחת, שתי מערכות"; עיקרון זה מאפשר למושבה הבריטית לשעבר אוטונומיה גדולה יותר, ומבנה משפטי ברור ומובהק המתאים לחברות רב לאומיות.

לדברי גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי: "מעמדה המיוחד של הונג קונג בעולם העסקים והפיננסיים הבינלאומי תלוי במידה רבה במידת האוטונומיה ובשלטון החוק הברור שלה. כל ניסיון להתפשר על אלה, ולאפשר מעורבות סינית רבה, תפגע בנכונות של עסקים זרים ותאגידים רב לאומיים לפעול בה. בטווח הקרוב יותר, נראה שמי שתפגע היא אוכלוסיית העיר, שמתמודדת עם עלות מחיה גבוהה ובפרט מחירי נדל"ן יקרים ביותר עם יכולת נמוכה מאוד - אולי הנמוכה בעולם. על מנת להתמודד עם משבר הדיור, לראש העיר היו יוזמות שבמסגרתן גייסו יזמים פרטיים לבניית בתים נוספים למעמד הבינוני. אך ככל שמידת האמינות של השלטון המקומי תתערער, ויגבר חשש מפני השתלטות סינית על סממני העצמאות של הונג קונג, הנטייה של חברות זרות ויזמים פרטיים להרחיב את הפעילות בהונג קונג תפחת.

"הדאגות שהושמעו על ידי עסקים, פעילים דמוקרטיים, הקהילות המשפטיות, גופים דתיים, נציגים דיפלומטיים ואחרים נדחקו בינתיים הצידה. העיר עומדת בפני משבר פוליטי. יותר ממיליון מפגינים ברחובות - שיעור שיא. ההבטחות כי זכויות האדם יובטחו, לא עזרו. אלפי מפגינים נוספים הסתערו על כבישים מרכזיים ליד משרדי הממשלה, ואילצו פקידים לעכב דיון מתוכנן על הצעת החוק בבית המחוקקים של העיר. ההצעה, שעקפה כבר את הנוהל הרגיל לאישורי חקיקה, תועבר במהירות להצבעה חקיקתית שצפויה ב -20 ביוני. בייג'ינג לקחה עמדה ברורה בנושא, דבר שיקשה עוד יותר על נסיגה", סיכם בפמן.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים לאחר נעילה יציבה אתמול. באירופה המדדים נסחרים בירידות, כך הדאקס מאבד 0.5% אחרי עלייה של 1.5% אתמול, הקאק יורד ב-0.6%.

 

10:20

בורסות אירופה נפתחו בירידות בהמשך לסנטימנט השלילי בעולם. בורסות לונדון , גרמניה , פריס  ואיטליה  רושמות ירידות של עד 0.5%.

בורסות טוקיו  ושנחאי  ננעלו בירידות. בורסת הונג קונג  יורדת בכ-2%.

 

06:15

מגמה מעורבת בבורסות אסיה, לאחר נעילה שלילית אמש בוול סטריט. הנאסד"ק השיל 0.01% מערכו, S&P 500 ירד 0.03%, והדאו ג'ונס שבר רצף עליות של שישה ימים וירד 0.06%.

שוקי סין רושמים ירידות חדות הבוקר. כך, בורסת הונג-קונג  יורדת בלמעלה מ-1.5%, ובורסת שנחאי  רושמת ירידות של כ-0.6%. הניקיי היפני  שומר על יציבות.

מדד המחירים ליצרן בסין עלה ב-0.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כפי שציפו האנליסטים. מדד המחירים לצרכן עלה גם הוא ב-2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שוב תקף את המדיניות של הבנק הפדרלי, כשאמר אמש כי הדולר האמריקאי נמצא בעמדת נחיתות בהשוואה למטבעות אחרים, כמו האירו, בעוד בנקים מרכזיים בעולם שומרים על ריבית נמוכה בניגוד לבנק הפדרלי. "האירו ומטבעות אחרים פוחתים מול הדולר, מה שמביא את ארה"ב לחסרון גדול", צייץ טראמפ, והוסיף כי לפד אין "מושג".

טראמפ צייץ כי לארה"ב יש פוטנציאל צמיחה "עצום". לארי קודלואו, יו"ר המועצה הכלכלית הלאומית בארה"ב, אמר לרשת CNBC בתגובה כי ארה"ב עדיין יכולה "לשמור על קצב צמיחה של 3% השנה".

אפל  עלתה אמש על רקע הדיווח לפיו לענקית הטכנולוגיה יש תוכנית גיבוי במקרה שמלחמת הסחר בין ארה"ב לסין תחריף. פוקסקון טוענת כי יש ביכולתה לייצר את כל האייפונים עבור ארה"ב מחוץ לסין אם תצטרך לעשות זאת, כך לפי מנהל בכיר בחברה הקבלנית הטייוואנית שמייצרת כיום את רוב הסמארטפונים בסין. 

טבע  ירדה בצל הורדת מחיר יעד מצד ברקליס. ביונד מיט צנחה בצל הורדת המלצה מג'יי.פי מורגן.