נעילה ירוקה בוהקת בוול סטריט; מדד הדאו ג'ונס טס 1.44%

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דראגי, ציין כי הבנק המרכזי עשוי לבצע הפחתת ריבית נוספת אם האינפלציה לא תגיע ליעד • דריכות לקראת הודעת הריבית של הפד מחר • פייסבוק עולה בהמשך לזינוק של 4% אתמול ברקע להשקת המטבע הדיגיטלי שלה • עליבאבא מזנקת ב-5% לקראת הרישום הכפול בהונג קונג

שיאים נשברים בוול סטריט / צילום: Reuters, Brendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

נעילה חיובית בוול סטריט, המדדים העיקריים ננעלו בעליות חדות של עד 1.44% בהובלת הדאו ג'ונס, הנאסד"ק הוסיף 1.39% לערכו, S&P 500 עלה כמעט 1%.

את העליות הובילו מניות הטק והשבבים, ביניהן זילינקס שטסה כמעט 7%, מיקרון שעלתה 5.7%, ווסטרן דיגיטל שהוסיפה 5.1% לערכה ואנבידיה שעלתה 5.4%.

מניית בואינג קפצה 5.4%, נייקי הוסיפה 2.7% לערכה וכך גם מניית אינטל.

19:20

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בעליות חדות, על רקע הציפייה למפגש הפסגה בין טראמפ למקבילו הסיני, ועל רקע דברי נגיד ה-ECB הבוקר על האפשרות לספק תמריץ נוסף לשווקים אם נתוני הכלכלה לא יראו שיפור. 

מדד הנאסד"ק עולה -1.5%, הדאו ג'ונס מטפס ב-1.2%.

עליבאבא מזנקת ב-5% לקראת הרישום הכפול בהונג קונג.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות על רקע הדברים שאמר הבוקר נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי, לפיהם הבנק המרכזי עשוי לספק תמריצים נוספים לשוק אם הכלכלה לא תציג שיפור.

מדד הדאקס הגרמני זינק ב-2%, הקאק ב-2.2% והפוטסי זינק ב-1.2%. 

מחיר הנפט מזנק בכ-4% ונושק לרמה של 54 דולרים לחבית.

ישראליות בוול סטריט

מנייתה נובה  עולה ב-2.5%, טאואר  מזנקת בכ-4% ומניית טבע  עולה ב-1.3% לרמה של 8.3 דולרים.

18:20

גוברות העליות במסחר בניו יורק. מדד הנאסד"ק קופץ ב-2% על רקע הציוץ של טראמפ לפיו בכוונתו לקיים "פגישה מורחבת" עם מקבילו הסיני בפסגת ה-G20.

מנייתה של ענקית המסחר המקוון עליבאבא  מזנקת בכ-5%. החברה הגישה בשבוע שעבר בקשה חסויה להירשם למסחר בבורסת הונג קונג, במהלך שעשוי להוביל למכירת המניות הגדולה ביותר בעיר מאז 2010.

באירופה, המדדים עולים בחדות על רקע הדברים שאמר הבוקר נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי, לפיהם הבנק המרכזי עשוי לספק תמריצים נוספים לשוק אם הכלכלה לא תציג שיפור. המהלך של דראגי העביר את האירו לירידות במהלך חד, והנשיא טראמפ שיגר את חיצי הביקורת בטענה למניפולציה על המטבע, וזאת ערב כינוס חברי ועדת השוק הפתוח של הפד, לקראת הודעת הריבית מחר.

הדאקס  מזנק ב-2.2%, הקאק  בשיעור דומה.

16:30

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בעליות חדות, בדומה לסנטימנט החיובי שנרשם בבורסות אירופה, לאחר שנגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), אמר כי הוא עשוי לספק תמריצים לשווקים במידה והכלכלה לא תציג שיפור. בתוך כך, הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר כי הוא צפויה לקיים "פגישה מורחבת" עם נשיא סין שי ג'י פינג בפסגת G-20 שתתקיים השבוע.

מדד הנאסד"ק עולה כ-1.7% בפתיחה, הדאו ג'ונס מטפס 1.3% ומדד S&P 500 עולה ב-1.2%. 

מניית פייסבוק  עולה בעוד 2%, לאחר קפיצה של יותר מ-4% אתמול, וזאת ברקע להשקת המטבע הדיגיטלי שלה.

14:00

המסחר באירופה עבר לעליות לאחר נאומו של נשיא הבנק המרכזי מריו דראגי, שאמר כי הבנק המרכזי צפוי לספק תמיכה נוספת לשווקים אם המצב הכלכלי לא ישתפר. קאק עולה בכ-0.6%, פוטסי מוסיף 0.4% ודאקס מטפס ב-0.2%. סטוקס 600 עולה ב-0.4%. באירופה, החוזים העתידיים עולים בעד 0.8%.

דראגי הגן היום על אופן הפעולה של הבנק ועל הכלים המוניטריים שלו, וציין כי הבנק עשוי לבצע הפחת ריבית נוספת או לרכוש נכסים נוספים במידה שהאינפלציה לא תגיע ליעד שלה. האירו רשם תנודה חדה מטה בתגובה לדברים של דראגי, ועבר מעלייה של 0.3% מול הדולר לירידה של 0.3%. 

בארה"ב, הפד צפוי להכריז מחר על גובה הריבית, ולפי הערכות היו"ר פאואל צפוי להותיר את הריבית. עם זאת, שוק האג"ח מתמחר הורדת ריבית עוד השנה. לפי אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי של אקסלנס, השוק מתמחר כי הפחתות הריבית בארה"ב יתחילו ביולי הקרוב ויימשכו עד פברואר 2020 - שלושה חודשים אחרי הבחירות בארה"ב. כמו כן, השבוע תתקיים פסגת מדינות ה-G20, מה שמעלה את האפשרות לפריצת דרך בנושא מלחמת הסחר, עם פגישה אפשרית בין טראמפ למקבילו הסיני.

מניית פייסבוק עולה ב-2.5% בשלב של טרום-מסחר בוול סטריט, וזאת בהמשך לזינוק של יותר מ-4% אתמול. פייסבוק השיקה היום את המטבע הדיגיטלי שלה - 
קליברה.

 

11:20

המסחר באירופה עבר למגמה מעורבת. דאקס מאבד 0.7%, אך קאק עולה ב-0.1% ופוטסי נסחר ללא שינוי. סטוקס 600 מאבד כ-0.2%.

נשיא הבנק האירופאי המרכזי מריו דראגי הגן היום על אופן הפעולה של הבנק וציין כי מדיניות רכישת הנכסים של הבנק עדיין לא מיצתה את עצמה. 

10:30

הבורסות באירופה מתנהל הבוקר במגמה שלילית. דאקס מאבד כ-0.7%, קאק ופוטסי מאבדים כ-0.1%. הירידות הן כחלק מציפייה לקראת נאומו של מריו דראגי, נשיא הבנק האירופאי המרכזי, שיתקיים לפני הישיבה של הפד. המסחר בבורסות אסיה התנהל במגמה חיובית, פרט למדד ניקיי שירד ב-0.7%. הנג סנג נסחר כעת בעלייה של 1%.

לופטהנזה , שספגה אתמול ירידות של 11%, ממשיכה לרדת ב-4% כעת. 

6:35

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית, למעט מדד ניקיי שיורד ב-0.3% בהובלת מניית סופטבנק . הנג סנג עולה ב-0.7%, קוספי מוסיף כ-0.6%, ASX 200 מטפס ב-0.4% ושנחאי עולה ב-0.1%. 

בורסות וול סטריט ננעלו אמש בעליות, בהובלת מדד הנאסד"ק שעלה ב-0.6%. מדדי אירופה נסגרו ביציבות עם נטייה לעליות.

ישיבת הפדרל ריזרב צפויה להתחיל היום, ומחר צפוי לנאום יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב ג'רום פאואל ולהודיע על החלטת הריבית. לפי התחזיות, הפד לא צפוי לשנות את גובה הריבית אך עיני השוק יופנו לתחזית של הבנק המרכזי להמשך בכל הנוגע לצמיחה, אינפלציה וריביות.

מניית פייסבוק  קפצה אתמול ביותר מ-4% על רקע ההערכות כי היום תשיק הרשת החברתית את המטבע הדיגיטלי שלה.

ענקית התרופות פייזר  הודיעה אתמול על רכישת חברת אריי ביופארמה (Arry), העוסקת בתחום הסרטן, וזאת תמורת 11.4 מיליארד דולר. מניית אריי מזנקת בתגובה ב-57% במסחר בוול סטריט.

מניית סותביס  זינקה ב-58% על רקע רכישתה בכ-3.7 מיליארד דולר על ידי חברה שבבעלות איש העסקים היהודי-צרפתי פטריק דרהי.

בנק ההשקעות סיטי חתך אתמול את מחיר היעד למניית טבע . בבנק השאירו את המלצת "קנייה", אך מחיר היעד החדש הוא 13 דולר, לעומת המחיר הקודם שהיה 23 דולר. 

מבחינת נתוני מאקרו, היום יפורסם באירופה מדד המחירים לצרכן לחודש מאי. בארה"ב יתפרסם נתון אישורי בנייה לחודש מאי, שצפוי לעמוד על 1.296 מיליון אישורים. 

הדולר נחלש ב-0.2% מול הין היפני ונסחר ביציבות מול היואן הסיני.