נעילה אדומה בת"א בהובלת מניות התקשורת

מדד ת"א 35 ומדד ת"א 125 רשמו ירידות של כ-0.3% • לאחר אזהרת רווח שפרסמה אתמול בזק, לפיה החברה-הבת פלאפון תרשום מחיקת ערך ענקית, ירדה מניית החברה בכ-3.3% • מניית בעלת השליטה בבזק, בי קומיונקיישנס, צנחה ב-8.3% • פרטנר איבדה 5.7%, וסלקום ירדה ב-3.1%

הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל-אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

אזהרת הרווח שפרסמה אתמול בזק, לפיה החברה-הבת פלאפון תרשום מחיקת ערך ענקית, גררה את מגזר התקשורת לירידות. הירידות במניית בזק  התמתנו מעט והיא איבדה כ-2.4%. מניית בעלת השליטה בבזק, בי קומיונקיישנס , צנחה ב-7.2%. הירידות חלחלו גם למניות הסלולר כשפרטנר  איבדה כ-4.4% וסלקום  רשמה ירידה של כ-3.6%.

15:30

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל בנטייה שלילית מתונה ושינויים קלים בשני המדדים המובילים. החוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם.

ברקע למסחר, המשקיעים ממתינים להודעת הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב המתוכננת מחר (ד'), ושעל פי ההערכות צפויה לרדת. עוד המשקיעים שוב ממתינים לחדשות בנוגע למלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין, בעקבות חידוש המגעים בין הצדדים.

אנליסטים בשוק ציינו היום כי המשקיעים נעים בין הסתכלות אופטימית על מצב השווקים, לפיה בשל שיעורי הריבית הנמוכים, מחירי המניות עוד צפויים להמשיך לעלות, לבין הסתכלות פסימית, לפי מדיניות הבנקים המרכזיים והממשלות לתמוך בפעילות בשווקים מגיעה בשל הצפי להאטה כלכלית.

בבית השקעות אי.בי.אי התייחסו להודעת הריבית בארה"ב וציינו כי הפד יפחית את שיעורה ב-0.25%, לטווח של 2%-2.25%, וזאת משום ש"שורת נתוני המאקרו החיוביים בארה"ב בחודש האחרון הנמיכה את הסיכוי להפחתת ריבית חדה יותר של 0.5%".

לגבי המתרחש בשווקים, ציינו באי.בי.אי כי "שוק מניות נהנה בחודשים האחרונים מסיבוב הפרסה של שני הבנקים המרכזיים בעולם שהובילה לירידה בסביבת הריביות והמרווחים ותמכה בהתרחבות המכפילים. בעוד מדיניות הבנקים המרכזיים מספקת רוח גבית לשווקים, הרי שעולה שחלק משמעותי כבר בא לידי ביטוי בתימחור הנוכחי".

בין מניות מדד ת"א 35, בצד השלילי מניית בזק  צוללת בכ-6%, אחרי שאתמול לאחר סיום המסחר דיווחה כי "תיתכן ירידת ערך בשווי פלאפון העלולה להביא למחיקה של 0.8-1.1 מיליארד שקל". מניות בעלות השליטה בבזק, בי קומיונקיישנס  ואינטרנט זהב , יורדות בשעות הצהריים בשיעורים דומים (כ-5%-6%) וצמד מניות חברות הסלולר המתחרות - פרטנר  וסלקום , נחלשות בכ-3%-5%.

עוד בין היורדות במדד המוביל, מניות איי.אפ.אפ  והפועלים  נחלשו בכ-1.5%-2%, ולעומתן, מניית טאואר  ממשיכה לטפס והיום מוסיפה לערכה כ-3%-4% אחרי עלייה דומה (כ-4%) אתמול, על רקע פרסום דוחות כספיים חיוביים לרבעון השני של השנה.

עוד בצד החיובי של ת"א 35, מניית קבוצת דלק  ויחידות ההשתתפות שבשליטתה, דלק קידוחים , עולות בכ-1.5%-3% ומניית אופקו עולה בשיעורים דומים. ברקע למסחר בדלק, היום היא עדכנה על הסכמי ביניים לקבלת שירותי הנדסה לצורך הקמת מתקן שישמש את פרויקט "לווייתן". יחידות ההשתתפות של רציו , השותפות איתה בקידוח "לווייתן", מטפסות בכ-1.5%-2%.

מניית כיל  נסחרת ביציבות, לקראת פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון השני הצפויים מחר. בבנק דיסקונט העריכו כי החברה תציג "רבעון חזק", אולם "ממשיכים לגרוס כי עדיף להמתין ליותר וודאות מהתעשייה או למחיר מניה שישקף אפסייד אטרקטיבי יותר".

עוד במסחר, מניית נייר חדרה  נחלשת בכ-5% לקראת פרסום דוחותיה הכספיים הצפוי מחר.

חברת ננו דיימנשן  עדכנה על מכירת מערכת שהיא מפתחת למכון מחקר ופיתוח בבריטניה. מנייתה מגיבה בטיפוס של כ-5%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית ובמסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה דומה.

14:20

שוק המט"ח סוער היום כאשר הדולר נופל ב-0.8% מול השקל ונסחר מתחת לרמה של 3.5 שקלים. האירו מאבד 0.6% ונסחר מתחת ל-3.9 שקלים. 

בזק  יורדת בלמעלה מ-4.4%, בי קומיונקיישנס  צונחת ב-5%. פרטנר  נופלת גם היא מעל 4%, סלקום  רושמת ירידות של כ-3%.

12:00

מנייתה של נייר חדרה  צונחת כעת ב-6% בבורסה בתל-אביב, וזאת מבלי שהחברה פרסמה הודעה כלשהי. מחר החברה צפויה לפרסם דוחות לרבעון השני.

11:00

המדדים המובילים בתל-אביב נסחרים ביציבות בהמשך לנעילה המעורבת אמש בניו יורק. בזק  צונחת ב-4% לאחר שפרסמה אתמול אזהרת רווח, ולפיה החברה-הבת פלאפון תרשום מחיקת ערך ענקית. גם בי קומיונקיישנס  מאבדת גובה ומניות הסלולר סלקום  ופרטנר  יורדות גם הן על רקע המחיקה הצפויה של פלאפון.

מניית חלל תקשורת  עולה בכ-5.5%, פלוריסטם  צונחת ב-5.5% ומניית טאואר  עולה בהמשך לזינוק אתמול בוול סטריט.

09:50

המסחר בבורסה בתל-אביב נפתח ביציבות בעוד מניית קבוצת בזק  בולטת בירידות של עד 4% לאחר אזהרת הרווח שפורסמה אתמול. בזק הודיעה כי החברה הבת פלאפון עשויה לרשום מחיקת ערך של עד 1.1 מיליארד שקל ברבעון השני. ביקום נופלת בכ-6%. מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  מאבדות גובה גם הן על רקע מחיקת הערך הצפויה של פלאפון. 

ננו דיימנשן  מזנקת ב-9%, טאואר  עולה בכ-4%.

07:30

המסחר בבורסה בתל-אביב צפוי להיפתח הבוקר (ג') בהמשך לנעילה המעורבת אמש בניו יורק, שם הנאסד"ק איבד 0.44%, ומנגד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1%. 

בזק תרכז עניין לאחר שפרסמה אתמול אזהרת רווח, ולפיה החברה-הבת פלאפון עשויה לרשום מחיקת ערך של עד 1.1 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה. 

טאואר חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי לאחר שזינקה ב-10% אמש לאחר הדוחות הטובים לרבעון, בו רשמה הכנסות של 306 מיליון שקל, וצופה לרבעון הבא עלייה בהכנסות ל-310 מיליון שקל.

טבע חוזרת עם פער ארביטרז' שלילי של 0.44%, מניית לייבפרסון עם פער חיובי של כ-1%, ומניית נייס ללא שינוי.

מדד ת"א 35 איבד 0.46%, ת"א 90 ננעל ללא שינוי מהותי, וכך גם מדד הבנקים.

הבוקר באסיה המדדים נסחרים בעליות בהמתנה לחידוש שיחות הסחר היום בין סין לארה"ב, ולאחר הודעת הריבית של הבנק המרכזי ביפן, שהותיר את הריבית ללא שינוי.