נעילה שלילית בתל אביב: בזק צנחה ב-5.3%, דלק איבדה 6.2% מערכה

מניות התקשורת רשמו ירידות חדות על רקע התחרות המחריפה בשוק הסלולר • בזק משלימה נפילה של 15% בחודש האחרון • פמס בלטה בעלייה של 6.24% ומשלימה זינוק של 40% בשלושה שבועות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, המדדים המובילים ירדו עד 0.76% בהובלת ת"א-35.

מניית בזק ירדה ב-5.3%, סלקום ירדה ב-6.5%.

דלק איבדה 6.2% מערכה.

16:25

המסחר בתל אביב מתנהל בירידות במדדים המובילים. מניית בזק צונחת ב-5%, ומניית דלק מאבדת שיעור דומה.

15:00

מגמה שלילית נרשמת היום בבורסה של תל אביב, במקביל לירידות קלות בבורסות אירופה וצפי לירידות קלות גם בפתיחת המסחר בוול סטריט. על המסחר השפיעו דיווחים כי לא נקבע מועד לחידוש שיחות הסחר בין ארה"ב לסין.

בשוק האג"ח נסחרות היום הממשלתיות השקליות הארוכות בירידות של עד 0.3% ומדדי התל בונד המרכזיים רושמים ירידות של עד 0.1%.

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של 0.3% סביב סביב 3.54 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.1% סביב 3.87 שקלים.

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, התייחס בסקירתו השבועית להתהפכות עקום התשואות בארה"ב ואמר כי "המודלים שמנבאים סיכוי למיתון בארה"ב על סמך היפוך עקום התשואות סובלים להערכתנו מחסרון בתקופה הנוכחית שבה הכוחות שפועלים לירידה של התשואות הארוכות גדולים משמעותית מאשר בעבר, מה שמקל על העקום להתהפך". לדעתו, "אם תחול עלייה בתביעות לדמי אבטלה והרעה במכירות הקמעונאיות, הסיכוי למיתון בארה"ב יעלה משמעותית".

בנוגע למלחמת הסחר הוא ציין כי "קשה לנו להאמין שהתקוות שעודדו את השווקים בשבוע האחרון בקשר להתקרבות מחודשת בין ארה"ב לסין יחזיקו מעמד לאורך זמן. בינתיים, מאתמול המכסים על היבוא מסין לארה"ב בסך של כ-110 מיליארד דולר עולים לגובה של 15%, כולל על מוצרי צריכה רבים. שינוי זה צפוי לפגוע בצרכן האמריקאי שבינתיים 'מחזיק' את הכלכלה ומצב הרוח בשווקים. לאור ההתקפות של הנשיא האמריקאי נגד החברות האמריקאיות, שאינן ממהרות בינתיים להוציא את העסקים מסין, כדאי לציין שמנתוני התמ"ג המעודכנים לרבעון השני בארה"ב עולה כי רווחי החברות שמקורם מחוץ לארה"ב עלו די בחדות ברבעון השני והגיעו לשווי שמהווה כ-50% משווי הרווחים שנובעים מהפעילות המקומית. פגיעה ביכולת החברות להפיק רווחים מחוץ לארה"ב עלולה להוות מכה רצינית לשוק המניות".

בנוגע למדיניות בנק ישראל הוא ציין כי "הרקורד של בנק ישראל מתחילת השנה משקף התנהלות מאוד זהירה שנגררת אחרי השווקים. בנסיבות הקיימות, הסיכוי להתערבות של בנק ישראל בשוק המט"ח או להורדת ריבית בחודשים הקרובים די גבוה".

מניות התקשורת רושמות היום ירידות חדות על רקע התחרות המחריפה בשוק הסלולר. בזק  יורדת בעוד 4.6% ומשלימה ירידה של 15% בחודש האחרון, סלקום  צונחת ב-6% ופרטנר  רושמת ירידה של 3.6%.

עוד בלטו בירידות של עד 4% מניות שיכון ובינוי , קבוצת דלק , קבוצת אשטרום  ותמר פטרוליום .

מנגד, החברה לישראל רושמת עלייה של 3%, אנרג'יאן  עולה בכ-2.8% וכיל  נסחרת בעלייה של 1.6%.

עוד בלטו בעליות של עד 3% מניות אלקטרה , אלקטרה צריכה , גילת  ושטראוס .

בקרב המניות הקטנות בולטת ביוליין , בעלייה של 10% לאחר שהחברה דיווחה כי השלימה בהצלחה את שלב העלאת המינונים בניסוי קליני עבור תרופה חדשנית, שמעוררת תגובה אנטי-סרטנית ישירה, כמו גם השפעה דמוית חיסון, באמצעות מנגנון ייחודי שמתמקד באנטיגנים ייחודים לסרטן וספציפיים לחולה. 

13:00

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות בדומה לסנטימנט מעבר לים. מדד ת"א 35 מאבד 0.7%, ת"א 90 יורד ב-0.6% ומדד הבנקים מאבד 0.7%. 

מניית בזק  צונחת ב-3%, שיכון ובינוי  מאבדת שיעור דומה, טבע  יורדת ב-0.6%, בזק  צונחת ב-4.7%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-500 מיליון שקל.

10:44

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לירידות במדדים המובילים, כאשר ת"א 35 מאבד 0.6%, ת"א 90 יורד ב-0.75%, ומדד הבנקים מאבד 0.7%. 

מניית בזק מאבדת 3.5%, דלק יורדת בכ-2%, ונטו מלינדה עולה בהמשך לעליות אתמול.

09:50

המסחר בתל אביב נפתל ביציבות עם נטייה למגמה מעורבת כאשר מדד ת"א 35 מאבד 0.3% ומנגד ת"א 90 ללא שינוי. מניית כלל ביטוח  מטפסת ב-0.6%, אלקטרה צריכה  מטפסת בעוד 2% בהמשך לזינוק של 8% אתמול, אלקטריאון  מאבדת 3%.

06:00

יום המסחר השלישי לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לנעילה המעורבת אתמול, ובהמתנה לקריאת כיוון מבורסות וול סטריט, שהיו סגורות אתמול לרגל הלייבור דיי. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ. בהמשך לכניסתם לתוקף של המכסים שהטילו סין וארה"ב אחת על השנייה בתחילת השבוע, אמש דווח כי הצדדים מתקשים לקבוע מועד לחידוש שיחות הסחר.  

אתמול ננעל מדד ת"א 35 בירידה של 0.2% ומנגד ת"א 90 עלה ב-0.2%. מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ביותר מ-730 מיליון שקל אתמול במסחר. אתמול בת"א המניות טבע ואלביט מערכות טיפסו ביותר מ-2%, שופרסל עלתה ב-1.4%, מנגד בזק איבדה יותר מ-2%.

אלקטרה תמשיך לרכז עניין לאחר זינוק של 8% אתמול במסחר. החברה עדכנה על מו"מ למכירת מחצית מזכויותיה על קרקע בראשון לציון לחברת ישראל קנדה, מהלך ממנו היא צופה רווח לפני מס של כ-49 מיליון שקל. 

גם מניית הקנאביס טוגדר תמשיך לרכז עניין לאחר שעדכנה אתמול על מזכר הבנות שחתמה מול משווקת מוצרי החשמל ראלקו, להשקעה של כ-20 מיליון שקל בחברה תמורת הקצאת מניות.