הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה יציבה בבורסת ת"א; קנביט זינקה ביותר מ-10%

המדדים המובילים בבורסה המקומית ננעלו ללא שינוי, במקביל ליציבות במדדים המובילים בוול סטריט • חברת קנביט עלתה בחדות לאחר ההודעה על רכישת את תיקון עולם • דלק איבדה 2.5% לאחר הזינוק החד שנרשם אתמול נוכח הקפיצה במחיר הנפט

הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
הבורסה בתל אביב / צילום: רויטרס
 

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ללא שינוי לעומת הפתיחה, ברקע ליציבות מעבר לים. מדד ת"א 35 ננעל ללא שינוי, כך גם ת"א 90 ומדד ת"א צמיחה. מדד הבנקים איבד 0.9%. 

מניית קנביט  זינקה ב-12.6% בהמשך לרכישת פעילותה של תיקון עולם בישראל. החברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של 271 מיליון שקל.

דלק איבדה 2.5% לאחר הזינוק החד אתמול, ומניית טבע עלתה ביותר מ-2%.

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.01 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות קלות, בדומה לסנטימנט מעבר לים, שם בורסות וול סטריט נפתחו בירידות של כ-0.3%.

מניית קנביט  מזנקת בכ-20% על רקע רכישת פעילות תיקון עולם בישראל.

דלק קבוצה  יורדת ב-1.9% לאחר זינוק של 9.6% אתמול. דלק קידוחים  מאבדת 3.3%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-787 מיליון שקל.

14:50

המסחר בבורסה המקומית מתנהל במגמה שלילית, וזאת כשהחוזים העתידיים בארה"ב מצביעים על מגמה שלילית הצפויה לקראת פתיחת המסחר שם, וגם בבורסות באירופה כיוון המסחר שלילי.

ברקע למסחר עומדת תקיפת מתקני תשתיות נפט בסעודיה, שהקפיצה את מחירי הנפט בעולם והגבירה את המתיחות הגיאופוליטית בין סעודיה וארה"ב לבין הצדדים הקשורים לתקיפה, שעל פי פרסומים קשורים לאיראן בדרך זו או אחרת.

בזירה המקומית, בשל הבחירות לכנסת הצפויות מחר, מחר הבורסה תהיה סגורה, ושבוע המסחר יהיה קצר מהרגיל ויכלול ארבעה ימי פעילות, אולם כאמור, כיוון המסחר לא מיוחס לציפייה לתוצאות כלשהן, או לחששות לקראתן.

בצד השלילי במדד ת"א 35, מניות אנרג'יאן  וקבוצת דלק  נחלשות בכ-3%-3.5%, אחרי קפיצה של כ-10% שהציגה אתמול מניית דלק, וטיפוס של כ-6% של אנרג'יאן, שנרשמו בעקבות ההערכות על קפיצת מחירי הנפט, שהתממשו עם פתיחת שבוע המסחר בעולם, וזאת בעקבות מתקפת הטרור בסעודיה.

מדד הנפט והגז בולט בצד השלילי, עם ירידה של כ-1.5%, אחרי שאתמול בלט אתמול בצד החיובי כשעלה כמעט ב-2%.

עוד במסחר, מניית קנביט  קופצת בכ-30% במחזור מסחר גדול מהרגיל, אחרי שהחברה דיווחה הבוקר על מזכר עקרונות שחתמה לרכישת כל פעילות חברת תיקון עולם בישראל.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמה היום מגמה חיובית ובמסחר ב אג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה מעורבת. 

13:00

נמשכות הירידות בת"א, כאשר המדדים המובילים מאבדים מעט יותר מ-0.5%. את הירידות ממשיכות להוביל מניות האנרגיה. קבוצת דלק יורדת ב-3%-3.5% ואנרג'יאן משילה כ-3% מערכה. בזק יורדת ב-2% במחזור גדול. מנגד, אלביט מערכות ממשיכה במגמה החיובית, עם עלייה של 1.5%.

בגזרת הקנביס, קנביט  שרוכשת את תיקון עולם ב-42 מיליון דולר, מזנקת ב-25%.  קנביט תממן את הרכישה בעיקר מגיוס מהציבור. 

11:25

המסחר בת"א מתנהל במגמה שלילית, כאשר המדדים המובילים יורדים בכ-0.3%.

אחרי שאתמול זינקו, היום מניות האנרגיה יורדות, ומאז פתיחת המסחר הירידות מחריפות. קבוצת דלק  ואנרג'יאן  מאבדות 2.5%-3%. אופקו  יורדת בכ-1.5% ושיכון ובינוי , טאואר  ואיירפורט סיטי  יורדות ב-1%. 

אלביט מערכות  עולה בכ-2% וגם מנורה מבטחים  וגזית גלוב  מתחזקות, עם עליות של 2.5% ו-1.5%-2%, בהתאמה. 

9:50

המסחר בתל אביב נפתח במגמה שלילית מתונה. אחרי שאתמול זינקו, על רקע הפגיעה באתרי ההפקה בסעודיה, היום מניות האנרגיה יורדות. קבוצת דלק מאבדת כ-2% ואנרג'יאן כ-1%.

גם אופקו שיכון ובינוי טבע  ופריגו  בולטות במגמה שלילית. מנגד, אלביט מערכות  ועזריאלי  במגמה חיובית. 

6:30

בתל אביב מצפים היום לחידוש פעילות הבורסה לאחר יום מסחר מנומנם אתמול בתל אביב ורצף של 8 ימי עליות בוול סטריט - הזמן הארוך ביותר של מסכים ירוקים מתחילת השנה.

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב ננעל אתמול במגמה מעורבת, מדד ת"א 35 השיל 0.4% ומנגד ת"א 90 עלה ב-0.2%. מניית דלק  זינקה ב-9.6% כשברקע צפויים קשיי אספקת נפט על רקע פגיעה במתקני הפקה בסעודיה, מה שעשוי לגרור עלייה חדה במחיר הנפט. מחזור המסחר בבורסה הסתכם ב-409 מיליון שקל בלבד.

באסיה המגמה שלילית, כנראה גם כן על רקע תקיפת מתקני הפקת הנפט בסעודיה בסוף השבוע. את המגמה מוביל מדד ההנג סנג , שיורד במעט יותר מ-1%. המדדים המובילים האחרים יורדים בשיעורים מתונים. 

את שבוע המסחר הקודם סיכמה הבורסה המקומית בכיוון חיובי למדי, עם טיפוס של כ-3.5% שרשם ת"א 35, וזאת אחרי כמה שבועות במהלכם גדלו חוסר היציבות והתנודתיות במסחר בשוק המקומי בהשפעת המתרחש בעולם. עם העליות בשבוע החולף משלים ת"א 35 טיפוס של כ-10% מתחילת השנה.

בצד השלילי במדד ת"א 35, המניות הדואליות של לייבפרסון , נייס  וטבע  נחלשו.