נעילה אדומה בת"א: טראמפ חיזק את הירידות; אביליטי זינקה ב-71%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.8%, מדד ת"א 125 איבד כ-1.1% ומדד ת"א 90 ירד בכ-1.8% • ציטוט של טראמפ שאמר כי ניתן לחכות עד לאחר הבחירות בארה"ב לחתימה על הסכם סחר שלח את בורסות וול סטריט לירידות • בעל השליטה בפתאל החזקות, דוד פתאל, מימש מניות החברה בהיקף של 250 מיליון שקל • מנייתה של כן פייט ביופארמה משלימה זינוק של כ-70% בשבוע האחרון

הבורסה לני"ע בת"א. / צילום: תמר מצפי
הבורסה לני"ע בת"א. / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בירידות שערים: מדד ת"א 35 ירד בכ-0.8%, מדד ת"א 125 איבד כ-1.1% ומדד ת"א 90 ירד בכ-1.8%. מדד תקשורת וטכנולוגיות ירד ב-2.2% ומדד תשתיות אנרגיה איבד כ-2.1%.

15:15

יום המסחר השלישי לשבוע מתנהל במגמה שלילית. החוזים העתידיים בארה"ב הצביעו על מגמה שלילית לקראת פתיחת המסחר שם. זאת כשברקע למסחר שוב עלו חששות המשקיעים בקשר למלחמת הסחר הנמשכת בין ארה"ב לבין סין, בעקבות התבטאות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על כך שהוא שוקל להמתין עם השלמת ההסכם.

בצד השלילי של מדד ת"א 35, מניית קבוצת דלק נחלשת בכ-2%-3% וזו של הפניקס מאבדת כ-2%. מניית הבינלאומי י יורדת בכ-1%-2% ומדד הבנקים, שבלט אתמול בצד השלילי, נסחר בשינויים קלים, עם ירידה של כ-1% במניית לאומי ועלייה דומה בזו של מזרחי טפחות .

עוד בת"א 35, מניית פתאל החזקות מרכזת מחזור מסחר גדול במיוחד, בו נחלשת בכ-1%, וזאת על רקע מכירת מניות שביצע בעל השליטה בחברה, דוד פתאל, יחד עם בת זוגו לשעבר, הדסה.

עוד במסחר, מניית מבני תעשיה  נחלשת בכ-1%, ומניות אנלייט , מגדלי הים התיכון  ואייאיאס  נחלשות בכ-3%-4% ללא דיווחים מצד החברות.

מניית המלט  יורדת בכ-2%-3% ומשלימה צניחה של כ-14% תוך ארבעה ימי מסחר, מאז פרסמה את דוחותיה הכספיים בשבוע שעבר, שלאחריהם נודע על מימוש של נתח ממניותיה על-ידי בעלת השליטה, קרן פימי.

מניית כן פייט  שוב רושמת עליות חדות של כ-30%, אחרי זינוק של 37% שרשמה בתחילת השבוע, ותוקן חלקית אתמול עם ירידה של כ-4.5%. זאת על רקע עדכון קליני הקשור לפעילותה שפרסמה לצד דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה.

חברת פלוריסטם  הודיעה על השלמת גיוס מחצית המטופלים בניסוי שיקום שריר, ומנייתה מטפסת בכ-6%-7%.

חברת אביליטי  הודיעה על התקשרות בהסכמים חדשים בהיקף של עד 9 מיליון דולר, ומנייתה מזנקת במהלך המסחר ביותר מ-90%.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת יציבות. אג"ח סטרווד נחלשת בכ-1% אחרי ירידה של יותר מ-2% שרשם אתמול. ברקע למסחר, החברה זימנה אסיפת מחזיקים להמשך החודש למינוי נציגות והגדרת סמכויותיה, אחרי שאתמול הכניסה מעלות את האג"ח לרשימת מעקב (CreditWatch). במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה מגמה חיובית.

בסקירתו הטכנית השבועית של בית ההשקעות אופנהיימר התייחסו למהלך העליה האחרון של מדד המניות הקטנות בארה"ב, Russell 2000, שלפי אופנהיימר "תומך במגמת עליה ארוכה של שוק המניות הכללי בארה"ב".

בבית ההשקעות צופים "פוטנציאל לעליה במדד ה-S&P500 ליעד של 3,500 נקודות ב-2020", וזאת לעומת רמתו הנוכחית העומדת סביב כ-3,100 נקודות.

עוד ציינו באופנהיימר כי "חודש דצמבר מתאפיין היסטורית בתבנית חיובית, עם עלייה ב-60% מהמקרים בהסתכלות מאז 1950". בכך צופים בבית ההשקעות "המשך מגמת העליה של החודשים הקרובים גם בחודש הקרוב", ומעריכים כי מגמת העליה "עשויה להימשך גם לשנת 2020".

במבט על ענפי הפעילות השונים באופנהיימר מעניקים המלצת "משקל יתר" על ענפי הטכנולוגיה, הפיננסים והתעשייה, ושומרים על המלצת "משקל חסר" על ענפי האנרגיה, הסחורות והצריכה הבסיסית".

13:50

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות בצל הסנטימנט השלילי שנרשם מעבר לים לאחר שהנשיא טראמפ אמר היום לכתבים בלונדון כי ניתן מבחינתו, ואולי עדיף, להמתין עם החתימה על הסכם סחר מול סין עד לאחר הבחירות בארה"ב. 

מדד ת"א 35 מאבד 0.4%, מדד ת"א 90 יורד ב-1.2% ומדד הבנקים מחק את העליות שנרשמו מוקדם יותר. 

10:35

הבורסה בתל אביב עברה לירידות קלות, כך מדד ת"א 90 מאבד 0.34%, ומדד ת"א 125 משיל 0.1%.

מנייתה של פתאל החזקות  מאבדת 2.1% בהמשך לחשיפת "גלובס" כי בעל השליטה דוד פתאל מימש מניות החברה בהיקף של 250 מיליון שקל.

מנייתה של כן פייט ביופרמה  מזנקת בכ-30% ומשלימה מהלך עליות של יותר מ-70% בשבוע האחרון. בסוף השבוע האחרון החברה דיווחה כי הושג הסכם עם ה-FDA בנושא תכנון שלב III במחקר סרטן הכבד. בנוסף עדכנה החברה על כניסה לתחום הקנאביס הרפואי. החברה התקשרה בהסכם אסטרטגי לפיתוח תרופות מבוססי קנאביס. 

09:50

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בנטייה לעליות כאשר מדד ת"א 90 מטפס ב-0.14%, ת"א 35 לאל שינוי ומדד הבנקים מוסיף 0.2% לערכו.

06:00

המסחר בבורסה בתל אביב ייפתח היום בהמשך לירידות אמש בוול סטריט ובאירופה. בתל אביב ננעל אתמול המסחר בירידות שהתחזקו לקראת הנעילה, לאחר שמדד הייצור בארה"ב הצביע על חולשה בנובמבר, בניגוד לצפי. מדד ת"א 35 איבד 0.5%, ת"א 90 צנח ב-1.2% ומדד הבנקים איבד 1.3%.

הנתונים המאכזבים הכבידו אתמול על המדדים בוול סטריט, שסגרהאת יום המסחר הראשון בדצמבר עם צניחה של כ-1% בדאו ג'ונס ועם ירידה של 0.9% ב-S&P 500 - הירידה היומית החדה ביותר במדד מאז 8 באוקטובר.

מניית בריינסוויי צפויה לרכז היום עניין לאחר שהודיעה אתמול על הצלחה בניסוי בתחום הפסקת העישון ומנייתה זינקה בארה"ב ב-17%.