אתרי התוכן הישראלים בקמפיין: "משאירים את הכסף בארץ"

מספר ימים לאחר שארטימדיה העלתה קמפיין דיגיטלי המתנגח בגוגל ופייסבוק על כך שאינם מצליחים לסנן פייק ניוז בנוגע לקורונה, מעלה החברה יחד עם אתרי תוכן ישראלים קמפיין הקורא למפרסמים לפרסם רק באתרים ישראלים כדי לשמור על הכלכלה

גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה / צילום: תמר מצפי
גל תורג'מן, מנכ"ל ארטימדיה / צילום: תמר מצפי

מספר ימים לאחר שארטימדיה העלתה קמפיין דיגיטלי המתנגח בגוגל ופייסבוק על כך שאינם מצליחים לסנן פייק ניוז בנוגע לקורונה, מעלה החברה יחד עם אתרי תוכן ישראלים קמפיין הקורא למפרסמים ישראלים לפרסם רק באתרים ישראלים כדי לשמור על הכלכלה.

באופן חריג הקמפיין כולל גם סרטונים בטלוויזיה שישודרו בין היתר בקשת ורשת. אומנם כמו בקמפיין הקודם של ארטימדיה, גם הפעם יש התייחסות לגוגל ופייסבוק, אולם מאחר שגם בתי התוכן עצמם שותפים לו, ויש להניח שהם ששים פחות להתנגח בפלטפורמות הבינלאומיות - המסר יותר "קל לעיכול".

בסרטון נעשית פנייה ישירה למפרסמים ישראלים ולחברות ישראליות עם האמירה: "היום יותר מתמיד ההחלטה שלכם לפרסם באתרים ישראליים, ולא בגוגל ופייסבוק, יכולה לעשות הבדל לעשרות משפחות בישראל". בסוף הסרטון מגויסת לטובת המסר הגישה הפטריוטית עם הרעיון: "שומרים על הכלכלה שלנו ומשאירים את הכסף בארץ".

ארטימדיה היא חברת טכנולוגיה שהקימה פלטפורמת פרסום דיגיטלית בה משווק זמן פרסום הווידאו של החלק הארי של אתרי התוכן בישראל. הקמת החברה סייעה בין היתר על שמירת עצמאותן של גופי התוכן הישראלים מול הפלטפורמות הבינלאומיות שנוגסות חלק שגדל והולך בהתמדה מעוגת הפרסום. כיום מופנה חלק משמעותי מתקציבי הפרסום הדיגיטליים לפרסום בגוגל ופייסבוק.

כפי שנחשף ב"גלובס", גם כעת בזמן משבר הקורונה, כשכלל המדיה בישראל נפגעה באופן דרמטי בהכנסות אל מול הוצאות שהולכות וגדלות, עדיין יש מפרסמים שמפנים את חלק ניכר מתקציב הפרסום שלהם לגוגל ולפייסבוק.