הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות לאחר התאוששות קלה לקראת הסיום

מדד ת"א 35 נחלש ב-0.3%, מדד ת"א 125 איבד 0.6% ומדד ת"א 90 ירד ב-1.5% • אל על המריאה ב-21.7% לאחר שבחרה במתווה האוצר לחילוץ, כשברקע עולים דיווחים על רוכש פוטנציאלי, החברה האם כנפיים טסה 29.4% • פתאל קפצה ב-8.4% • רפי גוזלן: "המדיניות המוניטארית תמשיך להיות מרחיבה מאוד כל עוד לא נמצא פיתרון בריאותי למשבר"

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

וול סטריט זינקה ביותר מ-40% מהתחתית במרץ: איך זה שהשווקים לא מפסיקים לזנק? וגם, התמיכה של בנק ישראל בקונצרניות: למה עכשיו ולמי זה עוזר? דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור החי

17:25

הבורסה בתל אביב התאוששה מעט לקראת סיום יום המסחר והוא ננעל בירידות קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 125 איבד 0.6%. מדד ת"א 90 ירד ב-1.5%.

ירידות נרשמו בכל המגזרים, חוץ ממדד ת"א טכנולוגיה שגירד עלייה של 0.1%. בלטו בירידות מדד הביומד, שירד ב-1.6%, מדד ת"א נדל"ן, שירד ב-1.5% ומדד ביטוח פלוס, שאיבד 1.3%.

16:55

לקראת סיום המסחר מתמתנות הירידות בבורסה של תל אביב. מדד ת"א 35 נחלש ב-0.4% ומדד ת"א 125 מאבד 0.7%.

15:00

המסחר בבורסה מתנהל בטריטוריה השלילית, כשברקע החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית לאחר העליות אתמול. באירופה השווקים צבועים באדום בצל הורדת תחזית הצמיחה מצד הנציבות האירופית.

כפיים מזנקת ב-30% ואל על ב-22% על רקע התוכנית להלאמה לצד חשיפת "גלובס" על רוכש פוטנציאלי. 

שותפות נאוויטס פטרוליום  עדכנה על דוח משאבים ראשון לתגלית Sea lion באיי פוקלנד, עם עתודות נפט של 513 מיליון חביות. חלקה של נאוויטס בתגלית (30%) הוא כ-154 מיליון חביות נפט, והיא מתקדמת לקראת מימוש האופציה וחתימת הסכם לרכישת 30% בפרויקט. תזרים המזומנים החזוי לנאוויטס יפורסם לפני החלטת השקעה סופית, שצפויה במחצית השנייה של 2021.

13:15

נמשכות הירידות בבורסה. מדד ת"א 35 נסוג ב-1.4% ומדד ת"א 90 צונח בכ-2.3%. זאת, במקביל למגמה שלילית באירופה ובמסחר על מדדי וול סטריט.  מחזור המסחר מסתכם בכ-715 מיליון שקל.

ירידות בולטות נרשמות במניות אזורים , סאמיט , מגה אור, דלתא וקרסו. 

מנגד, עליות בולטות רושמות מניות אודיוקודס  וטאואר. 

הדולר מתחזק ב-0.5% לרמה של 3.46 שקלים. " על רקע התפרצות הגל השני של נגיף הקורונה בישראל והצפי להתאוששות איטית יותר של המשק, עם השפעות ארוכות טווח על החשבונות הלאומיים - אנו מוצאים לנכון לשנות את התחזית שלנו לשער השקל מהתחזקות הדרגתית בשנה הקרובה לתחזית ליציבות שער החליפין של השקל מול הסל". כך אומר היום קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון . לדבריו, "ייתכן שהשקל יתחזק מול מטבע כזה או אחר, כולל מול הדולר, אבל כשלוקחים בחשבון מטבעות נוספים כמו היורו ומטבעות שווקים מתעוררים אחרים, אנו מעריכים כי השקל יתפקד פחות טוב מכפי שהיינו רגילים בשנים האחרונות".

11:15

מגמה שלילית בבורסה, במקביל לירידות באירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. 

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות אי.בי.אי, מציין היום לאחר החלטת בנק ישראל אתמול כי "הוועדה המוניטארית החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.1%, אך על רקע ההחרפה במצב המשק הודיעה על מספר תכניות להקלת תנאי האשראי במשק. הצורך בהמשך הרחבה מונטארית מובן בהתחשב בהערכה לצמיחה שלילית חריפה יותר השנה, וזאת על רקע הנמכת תחזיות הצמיחה הגלובליות והעלייה המחודשת והמואצת בתחלואה בישראל".

"הבחירה של הועדה לנקיטת צעדים מרחיבים ברורה, אך מידת האפקטיביות של חלק מהצעדים תתברר רק בהמשך. בפרט הדבר נוגע לתוכנית רכישת איגרות החוב הקונצרניות. לעומת זאת, על רקע הביקוש הגבוה לאשראי מצד עסקים קטנים שתלויים במידה ניכרת במערכת הבנקאית מובנת ההחלטה על מענה לצורך זה. הבנק הודיע על הרחבת תכנית ההלוואות לבנקים (בתנאי ריבית קבועה של 0.1% ל-3 שנים), המותנות בהלוואת לעסקים קטנים וזעירים, עד להודעה חדשה וללא מגבלה על היקף ההלוואות. בנוסף, הבנק הודיע כי יפעל להקמת תשתית תפעולית ומשפטית בכדי שיוכל לקבל תיקי משכנתאות כבטוחה למתן האשראי לתוכנית ההלוואות. מעבר לסיוע לעסקים קטנים, תכניות אלו אמורות לשפר במידת מה גם את מצב הבנקים". 

במבט קדימה, אומר גוזלן, "המדיניות המוניטארית תמשיך להיות מרחיבה מאוד כל עוד לא נמצא פיתרון בריאותי למשבר. בהתחשב בעוצמת המשבר ובפגיעה החריפה בפעילות, סביר לצפות לנקיטת צעדים נוספים מצד הבנק, בין אם בהפחתת ריבית נוספת, הגברת המעורבות בשוק המט"ח, הרחבת התוכניות הקיימות ובמידת הצורך השקת תכניות חדשות".

10:03

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות עם נטייה לעליות, כאשר מניית אל על מזנקת ב-20% בהמשך להתפתחויות בחברה לקראת רכישה או הלאמה.

אל על בחרה במתווה של משרד האוצר, שלפיו היא תקבל 250 מיליון דולר בערבות של 75% מהמדינה יחד עם הנפקה של 150 מיליון דולר בבורסה, כך שהחברה הולכת להלאמה. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי  הראל לוקר צפוי להתמנות לנאמן  למניות אל על בניסיון לקדם עסקה למכירת החברה לרוכש ששמו טרם נחשף. 

מדד ת"א 35 ללא שינוי מהותי, מדד ת"א 90 מטפס ב-0.2% ומדד הבנקים עולה ב-0.8%.

מניות הקניונים עזריאלי ומליסרון מאבדות 1.5% עד 3% בצל צמצום הפעילות בקניונים. 

שיכון ובינוי  נסחרת על רע הדיווח בתקשורת כי תמיר כהן היו"ר ישמש כמנכ"ל זמני במקום לפידות.

קבוצת דלק  דיווחה לפני מספר דקות  הושלמה העסקה למכירת פי גלילות, תמורת סך של 720 מיליון שקל שהועבר לדלק ישראל.

בהתאם למתווה חיזוק הביטחונות וההון שהוסכם עם מחזיקי אגרות החוב והבנקים, חלק מכספי התמורה שהתקבלו ישמשו לפירעון מוקדם של הבנקים של קבוצת דלק.

07:00

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו אתמול בשוק המקומי לאחר הודעת הריבית של בנק ישראל, שהשיק תוכנית לרכישות אג"ח קונצרניות והאריך את התוכנית להלוואות למערכת הבנקאית. אמש בניו יורק המדדים רשמו עליות חדות למרות המשך העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה. 

אל על תרכז עניין על רקע הדיווח אמש כי החברה בחרה במתווה של משרד האוצר, שלפיו היא תקבל 250 מיליון דולר בערבות של 75% מהמדינה יחד עם הנפקה של 150 מיליון דולר בבורסה, כך שהחברה הולכת להלאמה. עם זאת, ל"גלובס" נודע כי  הראל לוקר צפוי להתמנות לנאמן למניות אל על בניסיון לקדם עסקה למכירת החברה לרוכש ששמו טרם נחשף. 

עזריאלי תרכז עניין על רקע הודעתה אתמול כי עקב השינוי בהנחיות הממשלה הם מצמצמים את שעות פתיחת החנויות בקניונים. הסיבה היא רצון להקל עם השוכרים ולאפשר להם להוריד עלויות תפעול.

ישרס, הפעילה בתחום הנדל"ן המניב והמגורים בישראל, מדווחת על מו"מ מתקדם למכירת קרקעות למגורים בשכונת החולה, רמת גן, בנווה שאנן בחיפה ובטבעון תמורת 180 מיליון שקל. הרווח לפני מס צפוי להסתכם לכ-70 מיליון שקל. בהראל מציינים כי חברת ישרס ירדה 35% מתחילת 2020 ונסחרת 17% מתחת להון העצמי שלה כאשר העיסקה הנ"ל מגלמת שווי לנכסים של עשרות מעל לשווי בספרים.

הולמס פלייס תרכז עניין בצל ההוראה של הממשלה לסגור את מועדוני הכושר.

אתמול בבורסה מדד ת"א 35 זינק בכ-2.5%, ת"א 90 טיפס ב-1.9% ומדד הבנקים זינק ב-3.8%.

בנק ישראל השיק אתמול תוכנית רכישות אג"ח קונצרניות בעד 15 מיליארד שקל, מה שצפוי להוזיל את עלויות המימון לחברות. בנוסף, בנק ישראל האריך את תוכנית ההלוואות המוניטריות לבנקים בריבית נמוכה כנגד אשראי שיעמידו לעסקים.