שוק ההון | סיקור שוטף

נעילה שלילית בת"א; פתאל זינקה ב-14.7%, רציו עלתה ב-8.5%

ת"א-35 ות"א-125 איבדו כ-0.1% ות"א-בנקים ירד ב-0.7% • עליות קלות באירופה ופתיחה חיובית בוול סטריט • מיטב דש: "ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית-נמוכה באפיק המנייתי ולהגביר מעבר לסקטורים מסורתיים יותר"

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:30

המסחר בבורסת ת"א ננעל במגמה שלילית, למרות שהתנהל רוב היום ביציבות. ת"א-35 ות"א-125 איבדו כ-0.1%. ת"א-בנקים ירד ב-0.7%. ת"א-90 עלה ב-0.1%.

פתאל  זינקה ב-14.7% ורציו  עלתה ב-8.5%. בזן  ונייר חדרה  הוסיפו 6%. מליסרון  הוסיפה 4%. אופקו  איבדה 4.3%, אמות  ירדה ב-2.4%. 

מחזור המסחר הסתכם ב-1.23 מיליארד שקל.

16:40

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו ביציבות. ת"א-35 ות"א-125 עולים בכ-0.2% ות"א-90 מוסיף 0.4%. ת"א-נפט וגז מזנק ב-2.85%. 

מליסרון , אנרג'יאן  ואלקטרה  בולטות בעליות בת"א-35. בירידות בולטות אופקו , מיטרוניקס  ומטריקס 

14:45

חברת קמהדע , המתמחה במוצרים מבוססי פלסמה, הודיעה היום על גיוס החולה הראשון בישראל למחקר פאזה 1/2 במוצר הנוגדנים (IgG) מבוסס הפלסמה שפיתחה כאפשרות טיפולית למחלת הקורונה.

גם חברת הביוטכנולוגיה פלוריסטם  עדכנה היום כי משרד הבריאות הגרמני אישר את פרוטוקול הניסוי שהציגה החברה לעריכת מחקר שלב II לבחינת היעילות והבטיחות של תאי PLX לטיפול בחולי קורונה במצב קשה עם סיבוך של תסמונת מצוקה נשימתית חריפה (ARDS). כ-40 מטופלים צפויים לקחת חלק במחקר, שהינו בהקצאה אקראית, מבוקר, רב מרכזי ובקבוצות מקבילות.

13:05

יציבות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-485 מיליון שקל. בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.2% ונסחר סביב 3.40 שקלים והאירו מאבד מערכו כ-0.8% ונסחר סביב 4 שקלים לאירו. 

מניית פתאל החזקות בולטת גם היום בעלייה חדה ומשלימה קפיצה של 44% בחמישה ימי מסחר. 

11:09

נטייה לעליות בבורסה. מחזור המסחר מסתכם בכ-218 מיליון שקל. עליות בולטות רושמות מניות יוחננוף , בזן, אדגר ודלק קידוחים.

מנגד, ירידות בולטות נרשמות במניות אלוני חץ  ואמות, לאחר שהאחרונה דיווחה היום על ירידה חדה ברווחי הרבעון השני של השנה. 

קבוצת אלקטרה  עדכנה היום כי זכתה במכרז של 'החברה לפיתוח ירושלים' לביצוע עבודות תשתית בצומת הגבעה הצרפתית בירושלים, תמורת כ-470 מיליון שקל. 

כלכלני הראל פיננסים מציינים בסקירתם השבועית כי "החודשים האחרונים לימדו אותנו שלמרות הדרמות הכלכליות הגדולות, לא משנה באיזה גיאוגרפיה השקענו, אלא לאילו סקטורים נחשפנו . כך נרצה לשמור על פיזור רחב וחשיפה למספר חברות גדול תוך גיוון לשלל סקטורים בצמיחה ובניהם עבודה מרחוק, מחשוב ענן, למידה מרחוק, מסחר מקוון, סייבר ועוד. ניתוח התוצאות של עונת הדו"חות הכספיים מלמדת כי לא נכון להסתכל רק על תחום הטכנולוגיה אלא גם על סקטורים אחרים שמרוויחים מהמצב כמו חברות הציוד הרפואי - אחד הסקטורים הבולטים ביותר בצמיחה בהכנסות וברווחים ברבעון האחרון, סקטור שגם עלה בשבועות האחרונים יותר מרוב תתי הסקטורים מתחום הטכנולוגיה". 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח בעליות קלות במדדי המניות. רציו  רושמת עלייה חדה לאחר שהשותפות עדכנה הבוקר כי השלימה מימון מחדש של החוב הבנקאי שלה. זאת, באמצעות הלוואה דולרית חדשה ל -7 שנים בהיקף (מסגרת) של כ-650 מיליון דולר בריבית ליבור+3.5% (בדומה לגובה הריבית על הלוואה הנוכחית של רציו).

עוד בולטות בעליות חדות מניות פתאל החזקות , אוגווינד וקבוצת דלק. 

07:20

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת. זאת, לגם אחר שאתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב במגמה מעורבת, כשמדד  ת"א-35 איבד 0.2%, ת"א-125 ננעל ללא שינוי ואילו ת"א-90 הוסיף 0.5%. 

1. יום המסחר העולמי נפתח במגמה מעורבת בבורסות אסיה, כשברקע למסחר ממשיכה להשפיע העלייה במתיחות בין ארה"ב לסין. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות. 

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, מציין בסקירתו השבועית כי "הכל עולה" זאת ההגדרה למצב בשווקים, כאשר כל האפיקים - המניות, האג"ח הממשלתיות הריאליות והנומינאליות, הסחורות והאג"ח הקונצרניות רושמים עליות שערים. שום ידיעה כלכלית או פוליטית לא מצליחה לפגיע בשווקים מעבר ליום-יומיים. "לא בטוח שצריך לחפש איזה חוכמה נסתרת כשהשוק מתנהג בצורה כזאת שוק המניות נסחר במכפילי רווח גבוהים מאוד. גם כאשר לוקחים תחזיות הרווח לשנתיים או שלוש קדימה המכפילים של מדד S&P 500 עומדים ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת שנות האלפיים".

"אנו מעריכים שהשינויים בהובלה סקטוריאלית משקפים היערכות השווקים לאישור והפצת החיסון לקורונה בחודשים הקרובים. אירוע זה צפוי לגרום למעבר לסקטורים שפעילותם נפגעה בצורה החזקה ביותר מהמגפה כגון השירותים הצרכניים, סקטור התעשייה והפיננסיים. אנו ממשיכים להמליץ על חשיפה בינונית-נמוכה באפיק המנייתי ולהגביר מעבר לסקטורים מסורתיים יותר", כותב זבז'ינסקי.

2. המשבר הפוליטי בגין התקציב ידחה כנראה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים להצעת סיעת "דרך ארץ" של חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל לקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד קריאה שנייה ושלישית. צעד זה יאפשר לליכוד ולכחול לבן לנצל את הזמן, במקביל לקידום החוק, להגיע לפתרון כולל של כל המחלוקות ביניהם כדי להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות.

נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון קרא אתמול לממשלה להתעשת ולהעביר תקציב מדינה. בהתייחסות מיוחדת להתפתחויות האחרונות שמפרסם בנק ישראל אומר הנגיד כי "המשק הישראלי מתמודד בימים אלה עם קשיים ניכרים הנובעים מהתמודדות עם נגיף הקורונה והשלכותיו הכלכליות. השינויים במגמות התחלואה ובהתפתחותה בארץ ובעולם גורמים לאי ודאות רבה לגבי התפתחות התעסוקה, הכנסות העסקים ותקבולי הממשלה והוצאותיה. על רקע קשיים אלו ישנה חשיבות רבה ליציבות בהתנהלות הממשלה ולתהליך קבלת החלטות סדור, שיפחיתו את אי הוודאות שבפניה ניצבים משקי הבית, בתי העסק והגופים העוסקים בהתמודדות ישירה עם המשבר". הנגיד מוסיף כי "על הממשלה להתקדם מהר ככל הניתן בקביעת מתווה ברור לתקציב המדינה ולהחלטות הכלכליות האחרות הנדרשות בעת הזאת".

3. עונת הדוחות המקומית: היום יפרסמו דוחות החברות אמות  ומטריקס , ומחר צפויות לפרסם איי.אפ.אפ  ומליסרון. אמות הודיעה אתמול כי  שמעון אבודרהם מונה למנכ"ל החברה והוא ייכנס לתפקידו ב-1 בספטמבר. זאת, לאחר ש אבי מוסלר, מנכ"ל החברה ב-15 השנים האחרונות, ביקש לפני כחודש לסיים את תפקידו ולפנות לעיסוקים פרטיים. 

רשת יוחננוף  ממשיכה להתרחב. הרשת, שבשליטת איתן יוחננוף רוכשת חמישה סניפים מידי קבוצת יינות ביתן-מגה בתמורה ל-67.5 מיליון שקל. זאת, חודשים לאחר שהתפוצצה עסקה בין השתיים למכירת שני סניפים אחרים.

4. זירת המאקרו העולמית דלילה היום. באירופה יתפרסם ב-11:30 מדד ביטחון המשקיעים שצפוי לעמוד ברמה של 16- נקודות. 

5. בזירת הסחורות העולמית, הזהב פותח את השבוע עם עלייה של כ-0.5% לרמה של 2,040 דולר לאונקיה (חוזה לדצמבר). זאת, לאחר שבאמצע השבוע שעבר טיפס הזהב עד לשיא של 2,083 דולר לאונקיה ולאחר מכן נחלש על רקע מימושי רווחים. מתכת הכסף קופצת ב-2.2% לרמה של 28.13 דולר לאונקיה. הנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של 1.1% לרמה של 44.9 דולר לחבית.