הבורסה בת"א | סיקור שוטף

עליות בנעילה בבורסה בת"א; פרפל זינקה ב-55%, פריון ב-30%

מדד ת"א 35 טיפס ב-1.1%, מדד ת"א 90 עלה ב-1.4% ומדד הביומד הוביל עם קפיצה של 5.1% • מחזור המסחר הסתכם בכ-853 מיליון שקל • אלביט מערכות דיווחה הבוקר על עוד שתי עסקאות בהיקף כולל של 128 מיליון דולר

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Shutterstock
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Shutterstock

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

15:57

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 טיפס ב-1.1%, מדד ת"א 90 עלה ב-1.4% ומדד הביומד הוביל עם קפיצה של 5.1% . מחזור המסחר הסתכם בכ-853 מיליון שקל.

פרפל ביוטק  זינקה ב-55% במחזור חריג. גילת עלתה בכ-13% לאחר שחזרה מוול סטריט עם פער ארביטרז' חיובי, אנלייבקס זינקה בכ-27% במחזור מסחר גבוה. ארנה גרופ בלטה בעלייה חריגה של 187%.

מנגד, ירידות בולטות רשמו מניות סונוביה , אורמד, נקסט ג'ן , פתאל ואמת. 

14:00

המסחר בשוק המקומי מתנהל בשעה זו בטריטוריה הירוקה, וזאת בהמשך לשיאים שנקבעו בסוף השבוע אחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 מטפס ב-1.1%, מדד ת"א 90 עולה ב-1.2% ומדד הביומד מזנק בכ-4%.

מודיעין אנרגיה ,  המתמחה בפיתוח והפקה בנכסי נפט וגז טבעי בפרויקטים יבשתיים בארה"ב, דיווחה על השלמת העסקה לרכישת נכסי הנפט בקולרדו, בתמורה לכ-20 מיליון דולר. עפ"י דוח רזרבות לפרויקט שפורסם ע"י מעריך עתודות מוסמך ובלתי-תלוי, שווי חלקה של מודיעין בפרויקט נאמד בכ-41.4 מיליון דולר, והתזרים הצפוי נטו למחזיקי יחידות ההשתתפות של מודיעין, לאחר תשלום תמלוגים, דמי מפעיל ומס בארה"ב, נאמד בכ-29 מיליון דולר (בשיעור היוון של 10%, ולפי מחיר ספוט של כ-39 דולר במועד עריכת הדוח).

12:45

אנלייבקס  מזנקת ב-25%, פרפל ביוטק טסה ב-48%, גילת  עולה ב-12%, אירודום עולה ב-9%, אבוג'ן מוסיפה 5.3% לערכה.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-430 מיליון שקל.

10:55

מניית  פריון   מזנקת ב-31% לאחר שקפצה בוול סטריט בסוף השבוע.  ברקע לעליות בסוף השבוע בנאסד"ק, רכישה שביצעה חברת Magnite שכמו פריון עוסקת בתחום הפרסום הדיגיטלי. מגנייט הודיעה על רכישת חברת SpotX מידי חברת RTL, בתמורה ל-1.17 מיליארד דולר, כמחצית מהסכום במזומן והיתר במניות. 

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות בהמשך לשיאים שנקבעו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט. מדד ת"א 35 קופץ ב-1.4%, מדד ת"א 90 עולה ב-0.8% ומדד הבנקים מטפס ב-1.05%.

חברת תעשיות מספנות ישראל דיווחה כי החברת הבת חתמה על הסכם לרכישת אוניית מטען בתמורה לסך של כ-10.85 מיליון דולר. האונייה הנרכשת, שנבנתה בשנת 2011, הינה גדולה במיוחד, והיא בעלת כושר הובלה של 37,500 טון. השלמת העסקה צפויה להתבצע במהלך החודשים אפריל - יוני 2021.

חברת ברנמילר  חתמה על הסכם מחייב עם חברת דטרוניק הברזילאית (Detronic Energia) במסגרתו תרכוש דטרוניק מהחברה מערכת אגירה מבוססת ביומסה ואנרגיה סולארית לייצור חשמל לתמורת סך של כ-3.6 מיליון דולר.

09:00

"למרות הסגר והחיסונים לא חלה הפחתה משמעותית בתחלואה בישראל, לעומת ירידה במספר החולים כמעט בכל המדינות העיקריות בעולם. בשבועיים האחרונים ישראל תופסת מקום שני בעולם במספר החולים החדשים לאוכלוסייה", כך כתב אלכס ז'בזינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש בסקירתו השבועית. לדבריו נוכח הסרת חלק מהמגבלות, "מבחינה כלכלית ומבחינת השווקים המצב שנותר מהווה סיכון שהיה נתפס כזניח רק לפני שבועיים-שלושה. ישראל עלולה להידרדר לגל תחלואה עוד יותר קשה ולסגר נוסף, מה שיגרור השלכות כלכליות משמעותיות וישפיע על השווקים הפיננסים".

אנלייט אנרגיה  ונאוויטס פטרוליום דיווחו הבוקר על חתימת הסכם עקרונות לשיתוף פעולה למשך שנתיים, בין אנלייט לבין פלר (חברה בבעלות יחידי השותף הכללי בנאוויטס) לייזום, הקמה ותפעול של פרויקטי אנרגיית רוח בים (Off Shore Wind) בשוק הבינלאומי. עוד דיווחה נאוויטס כי בכוונת פלר לפעול להעברת הפעילות לנאוויטס, בכפוף לאישור התיקון בתקנון הבורסה ואישור בעלי יחידות ההשתתפות. אנלייט צפויה להחזיק ב-60% מהפעילות המשותפת ונאוויטס ב-40%.

אלביט מערכות  דיווחה הבוקר על עוד שתי עסקאות בהיקף כולל של 128 מיליון דולר. עסקאות אלה מצטרפות לשורת עסקאות עליהן חתמה בשבועות האחרונים, בין היתר ביוון ואנגליה. היום מדווחת החברה על עסקה אחת בהולנד ואחת במדינה באסיה-פסיפיק ששמה לא פורסם. אלביט תספק לצבא הולנד מערכת הגנה אקטיבית וכוונות מפקד אלקטרו-אופטיות בהיקף של 82 מיליון דולר, כאשר החוזה יבוצע על פני תקופה של 4.5 שנים. חברת BAE Systems Hägglunds מובילה את העסקה ואלביט מספקת לרכבי הקרב המשוריינים מערכות חץ דורבן, המנטרלות איומים בעזרת חיישנים ומכ"מי מעקב.

איתמר מדיקל  מדווחת על הנפקה ציבורית מוצלחת בארה"ב הודות לביקושי יתר. איתמר מדיקל גייסה ביום שישי כ-69.4 מיליון דולר, מתוכם כ-44.8 מיליון דולר בהנפקה ראשית בנאסד"ק ועוד כ-24.6 מיליון דולר כמכירה משנית של קרן ויולה (כ-44% מהאחזקה של הקרן). בנוסף ניתנה לחתמים על ידי החברה והקרן אופציה (Green Shoe) למשך 30 יום לרכישה נוספת של תעודות בהיקף של 15% מהיקף ההנפקה.

נופר אנרגיה חתמה על הסכם לביצוע השקעה בחברה האיטלקית סאנפריים ג'נריישן (Sunprime Generation SRL). ההשקעה תתבצע באמצעות חברת אנדרומדה סולושנס ( Andromeda Solutions), המוחזקת על ידי קרן נוי (60%) ונופר אנרגיה (40%) ועוסקת בפיתוח, רישוי והקמה של מערכות פוטו-וולטאיות על גבי גגות באיטליה. מערכות אלו צפויות לפעול ולמכור חשמל בתעריף קבוע וידוע ל-20 שנה, מכוח מכרזים שעורך מנהל שירותי החשמל האיטלקי. השותפות ישקיעו כ- 40 מיליון אירו כנגד מניות המהוות עד 50% מהון המניות של התאגיד האיטלקי, ובכפוף לעמידה במספר אבני דרך. בנוסף, יעמידו השותפות עוד כ-20 מיליון יורו בדרך של הלוואות בעלים לפיתוח וצמיחת החברה.

גולף דיווחה כי הושלמה מכירת מותגי טופשופ ל-ASOS, וטופשופ לא תקבל הזמנות נוספות מהחברה.

קבוצת הכשרת הישוב דיווחה כי החברה הבת, הכשרת הישוב התחדשות עירונית, דיווחה כי הוועדה לתכנון ובנייה בת"א העניקה היתר בנייה לפרויקט ההתחדשות העירונית ברחוב ליסין 23, ת"א. הפרויקט, הממוקם במיקום אטרקטיבי בצפון ת"א, ישתרע על שטח של כ-750 אלף מ"ר, והוא כולל בניין בן 7 קומות ובו 17 יחידות דיור. תחילת ההקמה צפויה להתחיל ברבעון השני של 2021. לפני מספר חודשים דיווחה הכשרת הישוב התחדשות עירונית כי חתמה עם הפניקס חברה לביטוח על הסכם למימון הפרויקט בהיקף של 117 מיליון שקל.

5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בבורסה בתל אביב

1. לקראת הפתיחה: צפי לעליות בהמשך לנעילה הירוקה בוול סטריט

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות שנרשמו בוול סטריט ביום שישי האחרון, וזאת על רקע דוח תעסוקה חיובי יחסית לינואר לצד התקדמות בנוגע לאישור בסנאט של חבילת התמריצים בהיקף 1.9 טריליון דולר.

מדד S&P 500 עלה השבוע ב-4.7%, הנאסד"ק טיפס ב-6% והראסל 2000 זינק בשבוע החולף ב-7.7%. מחיר הנפט עלה השבוע ב-8.9% והתשואות על האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים עלו בסוף השבוע ל-1.16%.

2. הדואליות צפויות לספק תמיכה

המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי שצפוי לתרום 0.4% למדד הדגל בפתיחה. אופקו חוזרת עם פער חיובי של 3.3%, אורמת חוזרת עם פער חיובי של 4.1%, אלביט מערכות חוזרת עם פער של 1.2%, טאואר חוזרת עם פער חיובי של 1.8%, אנלייבקס חוזרת עם פער חיובי של 28%, לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של 5.3%, סאפיינס חוזרת עם פער חיובי של 4%. מנגד טבע שתפרסם השבוע דוחות חוזרת עם פער שלילי של 1.2%.

3. עונת הדוחות נמשכת - טבע תדווח ברביעי

חברת התרופות טבע הישראלית תפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום רביעי השבוע לפני המסחר בניו יורק. אלוט, פריון וקמטק יפרסמו דוחות ביום שלישי השבוע, קמהדע תפרסם ביום רביעי, איי.סי.אל (כיל) תפרסם דוחות ביום חמישי. בוול סטריט טוויטר תדווח ביום שלישי וג'נרל מוטורס תדווח ביום רביעי.

4. תם הסגר השלישי: איזה הגבלות הוסרו?

הבוקר בשעה 7:00 תם הסגר השלישי שהושת על מנת להתמודד עם התפשטות נגיף הקורונה. עסקים ללא קבלת קהל יורשו לפעול, בוטלה מגבלת המרחק של 1,000 מטר, יותר איסוף עצמי ממסעדות, ניתן לשהות בביתו של אדם אחר, ולגבי מערכת החינוך אמש אישרה הממשלה במשאל טלפוני תקנות להארכת סגירת מערכת החינוך ב-48 שעות נוספות כך שכל החלטה שתתקבל עד אז תהיה רלוונטית רק החל מיום שלישי.

5.  ועדת הכלכלה תדון במצבן של חברות התעופה

השבוע תתכנס ועדת הכלכלה לדיון במצבן הרעוע של חברות התעופה. נזכיר כי המדינה תומכת באל על בעקיפין מאז פרוץ משבר הקורונה במאות מיליוני שקלים, כשזה כמעט שנה שרוב עובדי החברה מצויים בחל"ת. אל על דיווחה לאחרונה כי החל"ת עבור כ-4,900 מעובדיה יוארך עד לסוף פברואר. לאחרונה הצטרפו אליהם עוד 700 עובדים - ואפשרו לאל על להפחית הוצאות, כשאלו מועמסות על הכיס הציבורי במימון המדינה.