לא רק באינטרנט: מועצת הכבלים מחפשת לקוחות "רדומים" גם בטלוויזיה

מועצת הכבלים והלוויין דורשת מהוט ומ-yes מידע על היקף הלקוחות שמשלמים על ערוצים שאינם צופים בהם • ההשראה: דרישת משרד התקשורת מספקיות האינטרנט להפסיק תופעה דומה, שהובילה למחיקת מאות מיליוני שקלים בבזק בינלאומי

מועצת הכבלים והלוויין בעקבות הלקוחות הרדומים בטלוויזיה: לגלובס נודע כי המועצה פנתה לאחרונה לחברות הטלוויזיה הוט ו-yes ומבקשת מהן אינפורמציה על היקף הלקוחות שמשלמים עבור ערוצים שהזמינו, אך אינם צופים בהם. כרגע מדובר בהתכתבות פנימית בין המועצה לבין החברות' ולכן הפנייה לא פורסמה בציבור.

הפנייה מעוררת בהוט וב-yes חשש כבד מאוד שמא המועצה תלך בכיוון של משרד התקשורת, שהורה לספקיות האינטרנט להפסיק תופעה שרווחה אצלן, ולפיה מנויים שילמו עבור חבילות אינטרנט בהן לא השתמשו כלל. במשרד התקשורת הופתעו מהיקף התופעה בקרב ספקיות האינטרנט, והדרישה להפסיק אותה הביאה למחיקה של מאות מיליוני שקלים בבזק בינלאומי

הזמינו בטעות או שכחו לבטל

למרות שהחלטת מועצת הכבלים והלוויין קיבלה השראה מפעולותיו של משרד התקשורת בשוק ספקיות האינטרנט, האירועים שונים במקצת. בשוק הטלוויזיה לרוב המשתמשים יותר מודעים לערוצים שהם מזמינים. עם זאת, ישנם ככל הנראה מקרים רבים שבהם לקוחות שאינם משתמשים כלל בשירות ה-VOD (צפייה לפי דרישה), משלמים עליו לאורך תקופות ארוכות.

על-פי גורמים בשוק, במועצת הכבלים והלוויין החליטו לערוך בדיקה ולקבל מהחברות מידע על היקף התופעה של לקוחות שלא צפו בערוצים שהזמינו מעבר לתקופה מסוימת. במועצה יש מי שסבור כי ישנם משתמשים רבים שבטעות הזמינו ערוצים, או שמישהו הזמין באופן חד-פעמי ערוץ מסוים אך שכח להורות על הפסקתו, וכך הוא ממשיך לשלם חודשים ארוכים מבלי שייתן על כך את הדעת.

חוששים ממסקנות ועדת פולקמן

כאמור, הדרישה מעוררת חשש רב ואפילו כעס בקרב החברות, שרואות במהלך התערבות בוטה של המועצה. בהוט וב-yes מודאגים מאוד מהמגמה המסתמנת בשוק השידורים, וזאת על רקע אי-הוודאות, גם מצד ועדת פולקמן (בראשות חבר הכנסת לשעבר רועי פולקמן) שאמורה לפרסם בקרוב את המלצותיה. הוועדה, אותה הקים שר התקשורת לשעבר יועז הנדל, בוחנת את אסדרת שוק השידורים בישראל.

ההערכות בחברות הן כי ועדת פולקמן עומדת להכריע על חובת תשלום שלהן לערוצים קשת 12 ורשת 13 על העברת תכניהם, כאשר במקביל הן אמורות לקבל היתר לשדר פרסומות. בקרב החברות ישנה דאגה רבה מכך שאין שום הלימה בין הסכומים שהן יידרשו לשלם לקשת ולרשת לבין היקפי הפרסום שיוכלו להרוויח מפרסום בערוצים שלהן.

במועצת הכבלים והלוויין סירבו להגיב.