הבורסה בת"א | סיקור שוטף

קאמבק בבורסה: התמתנו הירידות החדות בסגירת המסחר

התמתנו הירידות בבורסה: מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ומדד ת"א 90 ננעל סביב רמת הפתיחה • זאת בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט על רקע עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים לרמה של 1.6% - מה שעשוי להוות אלטרנטיבה ל'חניית' ההשקעות באג"ח על פני המניות

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

16:00

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב שנפתח בטון צורם, ננעל בירידות שהתמתנו ככל שהתקדם המסחר. בסופו של יום, ת"א 35 השיל 0.3%, ת"א 90 איבד 0.1% בלבד ומדד הבנקים ירד בשיעור דומה. 

בסיכום חודש פברואר מדד ת"א 35 עלה בכ-7% ואילו מדד ת"א 90 נותר כמעט ללא שינוי, לעומת ירידה של עד כ-2% שנרשמה החודש ב-S&P 500 ובדאו ג'ונס המייצגים את הכלכלה המסורתית בארה"ב,  וירידה דומה נרשמה גם בבורסות מובילות באירופה.

אנלייט בלטה בעליות של 7% במחזור הגבוה בתל אביב, לייבפרסון בלטה בעלייה של 12.3%, מנגד אורמת צנחה ב-6.7%.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-821 מיליון שקל.

14:00

הירידות החדות שנרשמו בפתיחת המסחר בבורסה בתל אביב התמתנו בשעה החולפת. מדד ת"א 3 מאבד 0.4%, ת"א 90 מחק את הירידות ונסחר כעת סביב רמת הפתיחה. 

אנלייט בולטת בזינוק של 9%, לייבפרסון עולה ב-12%, נובה עולה ב-2%.

מחזור המסחר מסתכם בשעה זו ב-546 מיליון שקל.

12:40

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות שהתמתנו לעומת הפתיחה וזאת בהמשך לירידות שנרשמו בסוף השבוע האחרון בוול סטריט על רקע עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים, (למרות מילות הרגיעה מכיוונו של יו"ר הפד ג'רום פאוול שאמר בשבוע החולף כי האינפלציה ושוק העבודה רחוקים מהיעד).  

במהלך המסחר ביום חמישי בוול סטריט התשואה ל-10 שנים עלתה ל-1.6%, לאחר נתוני מאקרו מפתיעים, בהם גידול מהיר בהזמנות של מוצרי בני קיימא, ירידה במספר דורשי העבודה החדשים, וגידול מהיר בהכנסה הפנויה ובצריכה - מה שמצביע על המשך התאוששות הכלכלה האמריקאית. העלייה בתשואות מהווה אפשרות 'חנייה' אטרקטיבית של ההשקעות על פני המניות, אם כי צריך לזכור כי התשואה הריאלית על האג"ח ל-10 שנים עדיין שלילית.

10:40

המסחר בבורסה מתנהל בירידות שהתמתנו לעומת הפתיחה. מדד ת"א 35 יורד בכ-1.3% ומדד ת"א 90 מאבד כ-1.45%.

אנלייט  בולטת בעליות במחזור הגבוה בתל אביב על רקע לאחר שדיווחה על משא ומתן לרכישת כ-90% מההחזקות בחברה בתחום האנרגיה הסולארית ואגירת אנרגיה בארה"ב על פי שווי חברה כולל של עד 430 מיליון דולר. 

10:05

יום המסחר בבורסה נפתח בירידות חדות, לאחר "פתיחה אנגלית" בעקבות התנודות הגדולות בחלק מהמניות. מדד ת"א 35 יורד בכ-1.5% ומדד ת"א 90 נופל בכ-1.7% . 

ירידות בולטות רושמות מניות אורמת, טבע, אודיוקודס  וסלקום. מנגד, לייבפרסון  בולטת בעלייה חדה. 

09:15

חברת פתאל נכסים (אירופה), פרסמה היום, כי חתמה על הסכמי רכישה ושכירות בחזרה ל-2 ממלונות החברה במינכן, לאונרדו הוטל רזידנס מינכן ומלון לאונרדו הוטל סיטי ווסט בתמורה לכ- 305 מיליון שקל, מתוכם 16 מיליון שקל לצורך שיפוצים. המכירה תותיר לחברה תזרים מזומנים נטו של כ- 130 מיליון שקל. בנוסף, חתמה חברת הניהול של פתאל בגרמניה, סאנפלאואר, על הסכם שכירות מול הרוכשת, על פיו יושכרו 2 בתי המלון הכוללים 368 חדרים, ל- 25 שנה. השלמת העסקה כפופה למספר תנאים מתלים.

חברת יוטרון  הודיעה היום כי חתמה על הסכם לפרויקט הקמה של מערכת לוגיסטית בישראל. המערכת כוללת מערכות מהירות לאחסון תוצרת המפעל ושליפת מוצרים בהתאם להזמנות הלקוחות ומשטוח רובוטי אוטומטי. ההסכם כולל את התכנון וההקמה של המערכת, וסך התמורה הצפויה לחברה עבור הפרויקט מסתכמת בכ-16 מיליון שקל. הפרויקט צפוי להתחיל ברבעון הראשון של שנת 2021 ולהסתיים ברבעון האחרון של שנת 2022.

07:55

5 דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לירידות בבורסה

שבוע המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה שלילית, לאחר ירידות חדות שנרשמו בוול סטריט בסיכום שני ימי המסחר האחרונים (חמישי ושישי). ביום שישי ננעל יום המסחר בבורסות של ארה"ב במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.6% ואילו הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-1.5%, אולם ביום חמישי רשמו המדדים ירידות חדות.

2. הדואליות יעיקו על השוק

בעקבות הירידות החדות בוול סטריט חוזרות מרבית המניות הדואליות המרכזיות לתל אביב עם פערים שליליים: טבע  עם כ-3%, נייס 1.4%, פורסייט  כ-7%, פריגו  2.2%, פריון 7%,  אורמת  9% ואלביט מערכות 2.4% כך שהן צפויות לרדת היום. 

3. עוד חיסון לקורונה אושר בארה"ב

ה-FDA אישר את החיסון לקורונה של ג'ונסון אנד ג'ונסון לשימוש חירום, והוא מצטרף למודרנה ופייזר כחיסון השלישי שקיבל אישור ממנהל המזון והתרופות. בניגוד לחיסונים של מודרנה ופייזר, החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון ניתן במנה אחת, וניתן לקרר אותו בטמפרטורת מקרר רגילה למשך חודשים רבים. 

4. הביטקוין ממשיך לאבד גובה, התשואה בשוק האג"ח האמריקאי יורדת

הביטקוין ממשיך לאבד גובה ונסחר כעת בירידה חדה סביב רמה של 45,140 דולר. הנפט אמנם לא נסחר כעת אבל ביום שישי צנח חוזה מסוג WTI בכ-3% לרמה של 61.66 דולר. 

התשואה על אג"ח אמריקאי ל-10 שנים צנח לכ-1.41% לאחר שבמהלך המסחר ביום חמישי קפצה והתקרבה לכ-1.6%. 

5. דניה סיבוס מצטרפת לבורסה

ולסיום, חברת דניה סיבוס השלימה ביום חמישי בערב הנפקה ראשונית של מניותיה למסחר בבורסה בת"א. החברה דיווחה כי במסגרת ההנפקה התקבלו ביקושים בהיקף כולל של 360.4 מיליון שקל - בדיוק הסכום הכולל שנקבע בהנפקה. בעקבות הצלחת ההנפקה יחלו מניות דניה סיבוס להיסחר השבוע בבורסה. 

גם חברת הביטוח הדיגיטלית WeSure Global Tech השלימה הנפקה ראשונית לציבור וגייסה כ-85 מיליון שקל. ההנפקה בוצעה לפי שווי של כ-385 מיליון שקלים (אחרי הכסף).