שיעור בניהול: מה אפשר ללמוד מעובדים מתוסכלים

ד"ר גלית דשא, מומחית להטמעת תהליכי הכלה וגיוון, מסבירה: איך לחזק את הארגון באמצעות הכלה • בית ספר לניהול בעידן כאוטי, פרויקט מיוחד 

מעשה בחברה מצליחה מאוד. היא צומחת במהירות, המוצר שלה מבוקש והעובדים מאוד אוהבים את הארגון - נעים להם ביחד, הם סומכים על המנהלים והמנהלות שלהם. ובכל זאת, אחת החוויות שחוזרת על עצמה היא שאין בחברה גמישות מספקת לצרכים הייחודיים של העובדים. נשים למשל דיווחו שם שהן חוששות להיות אמהות, שאין קשב לצרכים שלהן הנובעים מהורות. גם גברים אמרו שהם לא מצליחים לראות את עצמם הורים פעילים במודל העבודה שנוצר. השעות הרבות שהוקדשו לעבודה העלו צורך בקצת אוויר, ולפני הקורונה היו שכילו שעות רבות בפקקים בדרך. העובדים גם הביעו צורך בגיוון צורת העבודה.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

כל אלה גרמו לי להבין שנדרש פה מודל גמיש יותר, ואף שבשנה האחרונה כולנו עבדנו מהבית, ביום שאחרי, שבו כולנו נחזור לשגרה, המודל הזה יהיה ראוי ומדויק עוד יותר. הוא יאפשר לעובדים חוויית הוגנות, התחשבות ונראות.

מה זה מודל גמיש? בראש ובראשונה מדובר על אימוץ של גישת הכלה וגיוון. איך תעשו את זה? הנה כמה אבני דרך.

1. הביטו פנימה. התחילו בהכלה והגיוון יגיע.

2. צרפו לתהליך ממש מהרגע הראשון אנשים מכל שדרות הארגון.

3. איך בכל זאת תוכלו להציב יעדים מדידים? הסתכלו על הצרכים של הארגון.

4. איך תמדדו הצלחה? בדקו קורלציה בין שינוי מודלים (כמו הטמעת עבודה מהבית) לבין חיזוק נוכחות של קבוצות גיוון (לדוגמה אימהות ונשים); בדקו את הגברת היצירתיות והגדלת הגישה לקהלי יעד רחבים ושווקים חדשים.

תרבות ארגונית טובה מייצרת חוויה של הוגנות ושייכות. ארגון מכיל ומגוון מייצר מנהלים שיכולים להתמודד טוב יותר עם שינויים, התאמות ואירועים דרמטיים.

הכלה וגיוון מגבירים גישה למנעד יותר רחב של לקוחות, מאפשרים דיאלוג מקצועי יותר הרגיש לצרכים ושונות תרבותית, מאפשרים גישה לזירות עסקיות חדשות ומגבירים יכולות פיתוח של מוצרים חדשים והתאמות מוצרים לשווקים שונים.

הכותבת היא מומחית להטמעת תהליכי הכלה וגיוון