הבורסה בת"א | סיקור שוטף

שבוע המסחר המקוצר הסתיים: הבורסה המקומית ננעלה כמעט ללא שינוי

הבורסה בתל אביב ננעלה כמעט ללא שינוי במדדים המובילים, והמסחר יתחדש ביום ראשון • ת"א 35 ננעל בירידה של 0.05% ות"א 125 עלה ב-0.07%

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים   

 

 

17:35

הבורסה בתל אביב ננעלה כמעט ללא שינוי במדדים המובילים, והמסחר יתחדש ביום ראשון. ת"א 35 ננעל בירידה של 0.05% ות"א 125 עלה ב-0.07%. בין המניות שעלו: פוקס שרשמה זינוק של יותר מ-5% ואנלייט אנרגיה שעלתה ביותר מ-6%. מהצד השני, מניית קבוצת דלק ירדה בכ-6%.  

15:05

מדדי המניות המובילים עברו לירידות קלות. מחזור המסחר מסתכם בכ-837 מיליון שקל.

אנלייט אנרגיה  עולה ב-3.5% במחזור ענק לאחר שבפרוסט אנד סליבן עדכנו את הסקירה שלהם על המניה והעניקו למניה מחיר יעד של 7.32 שקלים.

ירידות בולטות רושמות מניות פורסייט , רובוגרופ, קדימהסטם ואירודרום.

13:20

חברת אינטרקיור  מדווחת על הגשת בקשה לרישום מניותיה בבורסה הראשית ב-NASDAQ תחת הסימבול INCR. הבקשה הינה בהמשך ישיר לפעולות החברה בקשר לעסקת המיזוג עם ה-SPAC.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מציין בסקירתו השבועית כי "האינדיקאטורים הכלכליים של ישראל ממשיכים להצביע על התאוששות מהירה בפעילות מאז תחילת ההקלות בסגר. הכנסות המדינה ממסים במרץ המשיכו להשתפר עם גבייה של 30.2 מיליארד שקל, כאשר שיפור בולט נרשם בגבייה של מסים עקיפים בשל העלייה בפעילות המקומית. אמנם צד ההכנסות ממשיך להשתפר, אך צד ההוצאות נותר גבוה בשל ההוצאה להתמודדות עם המשבר, לכן הגירעון כאחוז מהתוצר נותר גבוה על 12.1 אחוזים. התחזית שלנו שהגירעון בסוף השנה ירד לאזור ה-8-7 אחוזי תוצר".

"לצד רכישת המט"ח, הפעילות המרחיבה של בנק ישראל נמשכה במרץ כאשר הבנק רכש עוד אג"ח ממשלתיות (4.1 מיליארד שקל) ונתן עוד הלוואות למערכת הבנקאית לטובת אשראי לעסקים קטנים (3.1 מיליארד שקל). שאלת השאלות כיום היא האם ובאיזה עוצמה יחדש בנק ישראל שתי תוכניות אלו כאשר יגיעו למיצוי בעוד כמה חודשים. להערכתנו, אם נמשיך לראות נתונים חיוביים כפי שאנו צופים כעת סביר לצפות שנראה הפחתה בהתערבות הבנק".

11:35

עליות קלות בבורסה. המדדים המובילים מטפסים בעד 0.2%.

עליות בולטות רושמות אופטיבייס , קמטק, איסתא ודניה סיבוס . האחרונה דיווחה היום כי זכתה, ביחד עם אפקון החזקות , במכרז להקמת מגדל משרדים בן 45 קומות בתמורה לסכום של 520 מיליון שקל. שתי החברות דיווחו היום כי התקבלה אצלן הודעה לפיה הצעתן המשותפת נבחרה כהצעה הזוכה במסגרת הליך בקשה לקבלת הצעות אליו ניגשו יחדיו, בחלקים שווים. 

בשוק האג"ח רושמות הממשלתיות השקליות הארוכות ירידות של 0.2%-0.3%. 

10:00

המסחר בת"א נפתח בעליות שערים קלות לאחר הפקיעה השבועית על האופציות של ת"א 35. המדדים המובילים מטפסים בעד 0.2%.

חברת או.פי.סי אנרגיה מרחיבה את פעילותה לתחום ה-e-mobility, אספקת חשמל וניהול עמדות טעינה לרכבים חשמליים, ודיווחה הבוקר כי התקשרה בהסכם לרכישת מניות של חברת Gnrgy (ג'ינרג'י), הפועלת בתחום תשתיות וניהול רשתות טעינה לרכבים חשמליים. או.פי.סי אנרגיה צפויה להשקיע כ-67 מיליון שקל, תמורה 51% ממניות החברה ולה אופציה להגדיל את אחזקתה ב-Gnrgy ל-100%.

5 דברים שכדאי לדעת לפני הפתיחה בבורסה בתל אביב

1. לקראת הפתיחה בת"א: הדואליות יספקו תמיכה

המסחר בבורסה צפוי להיפתח בהמשך לנעילה השלילית אמש בניו יורק. מדד הנאסד"ק איבד 0.4%, הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% וה-S&P 500 ננעל ללא שינוי. המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה בפתיחת המסחר. אופקו חוזרת עם פער חיובי של 1.1%, אלביט מערכות עם פער חיובי של 0.5%, לייבפרסון עם פער חיובי של 2.3%, סאפיינס עם פער חיובי של 0.6%, ונייס עם פער חיובי של 1.6%.

2. ההורים משוחררים: חוזרים לבית הספר

הממשלה אישרה בישיבה לילית את פתיחתה המלאה של מערכת החינוך בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים התיכונים וגני הילדים, וללא קפסולות החל מיום ראשון הקרוב. הפתיחה שתקל על ההורים העובדים שמציאת מסגרות חלופיות לילדים, תיעשה תחת הפעלת מודל התערבות מחמיר להתמודדות עם התפרצויות.

3. הירידה בגירעון הממשלתי - "לקבלם בזהירות רבה"

נתוני הגירעון שפורסמו אתמול הצביעו על צמצום קל בגירעון בין היתר בשל השיתוק הממשלתי. לדברי רונן מנחם, הכלכלן הראשי של בנק מזרחי טפחות, "נתוני הגירעון אכן מעודדים אך יש לקבלם בקורת רוח אך לא פחות מכך- בזהירות רבה. הגירעון עדיין ענק במונחי תוצר ולכן משקל החוב הציבורי בתוצר ממשיך לגדול. כמו כן, אמנם ההכנסות הפתיעו לטובה אך ברבע הראשון הן עדיין עלו פחות מההוצאות. אני לא מבחין בין הוצאות שגרתיות להוצאות בגין הקורונה.

"בנוסף, יש לזכור כי ההכנסות הושפעו בחודד מרץ מהתפרצות של ביקוש כבוש ולקראת החגים ולכן לא בהכרח הן מעידות על ההמשך. מעבר לכך, גם אם הגירעון יתחיל לרדת, עקב גודלו העצום רק תעלה התלות בבנק ישראל ובשאלה האם ימשיך את תוכנית הרכישות מעבר לאוגוסט. עוד לא התנסינו עד היום בשילוב של גירעון בסדרי גודל כאלה בלי מעורבות של בנק ישראל! לבסוף יש תלות בשאלה אם תקום ממשלה ויאושר תקציב עם תוואי גירעון פוחת! אם לא, ההשפעות החיוביות שעשויות להיות לבלימת גידול הגירעון על שוק האג"ח תתפוגגנה די מהר.

4. נתוני יצוא מאכזבים בסין

היצוא הסיני בחודש שעבר קפץ ב-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (במונחים דולריים). התחזיות של הכלכלנים היו לעלייה של 35.5%. היבוא הסיני זינק ב-38.1% - הרבה מעל לתחזיות שצפו עלייה מתונה יותר של 23.3%.

5. מגמה מעורבת באסיה; הביטקוין מטפס

המדדים באסיה נסחרים במגמה מעורבת. הניקיי היפני עולה ב-0.7%, הונג קונג מטפסת ב-0.1%, שנחאי מנגד יורדת ב-0.6%, והבורסה בסינגפור עולה ב-0.16%.

הביטקוין עולה בכ-1% ומטפס בכל מעל לרמה של 60,000 דולר.