למרות היציבות בהכנסות: הרווח הנקי של רשת רמי לוי זינק ב-62%

המכירות במגזר הקמעונאי הסתכמו בקרוב ל-1.5 מיליארד שקל, ירידה קלה בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה • החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 40 מיליון שקל

רמי לוי, מנכ"ל ובעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי, מנכ"ל ובעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה / צילום: שלומי יוסף

שנת 2021 נפתחת ברשת שיווק השקמה של רמי לוי  בסימן של יציבות בהכנסות, אולם עם עלייה ברווחים: ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-1.61 מיליארד שקל, כאחוז פחות מהכנסות הרבעון המקביל אשתקד; אך הרווח הנקי זינק ב-62% לכ-47 מיליון שקל, בהשוואה ל-29 מיליון בשנה שעברה. 

החברה מייחסת את העלייה ברווח לשיפור בתנאי הסחר מול הספקים, יעילות המרכז הלוגיסטי במודיעין ועלייה במכירות המותג הפרטי. כמו כן, במהלך הרבעון חלה ירידה של כ-12% בהוצאות הנהלה וכלליות. יחד עם זאת, המותג הפרטי של רמי לוי (שתופס כעת 19.8% ממכירות הרשת לעומת 21% אשתקד) ירד ברבעון הזה, בעוד שבשופרסל הוא גדל ל-27%.

שנת הקורונה סייעה להגדיל את נתח האונליין של רשת רמי לוי באופן משמעותי. בעוד שבתום הרבעון הראשון של 2020 קניות האונליין היוו 7.6% מסך המכירות של הרשת, ברבעון הראשון של 2021 הנתח עלה ל-11.4%. נציין כי עדיין מדובר בכמחצית מהיקף המכירות של שופרסל באונליין.

המכירות במגזר הקמעונאי היוו את חלק הארי של ההכנסות. המכירות במגזרים האחרים (למשל גוד פארם ורמי לוי תקשורת) עלו מ-132.6 מיליון שקל אשתקד ל-138.9 מיליון שקל השנה. 

הרווח הגולמי הסתכם ב-367 מיליון שקל, עלייה של 4% המנומקת בשיפור תנאי הסחר והתייעלות לוגיסטית. בחודש הקרוב תשיק החברה מרכז רובוטי נוסף למתן שירות באונליין בבאר שבע (מרכז אחר ממוקם בלב תל אביב).

ותודה לגוד פארם

לרשת רמי לוי שיווק השקמה יש פריסה של 54 סניפים (שלושה מתוכם בזכיינות) ומרכז לוגיסטי במודיעין. בכוונת הרשת לפתוח שני סניפים נוספים השנה. החברה מעסיקה כ-6,300 עובדים (ללא עובדי קבלן), כאשר עלות שכר העובדים במגזר הקמעונאות ירדה ב-2.3% בהשוואה לרבעון המקביל אתשקד.

ב-2018 השלימה החברה את רכישת השליטה בחברת קופיקס גרופ, וכיום היא מחזיקה ב-60% ממניותיה. הרשת מפעילה 69 סניפי בתי קפה (66 מתוכם בזכיינות) ו-36 סניפי סופר קופיקס, רשת מרכולים עירונית. 18 מסניפי סופר קופיקס כבר מותגו מחדש כ"רמי לוי בשכונה". סניפי בתי הקפה היו סגורים ברוב ימי הקורונה, ולכן לאורך התקופה 95% מהכנסות קופיקס היו מפעילות הסופרים.

הרשת של רמי לוי מחזיקה גם במניות הרוב ברשת גוד פארם המפעילה 34 סניפים (הדוח מתייחס ל-29, מספר הסניפים נכון למועד סיומו). בעוד שהמכירות במגזר הקמעונאי ירדו קלות במהלך הרבעון, המכירות במגזרים האחרים (למשל גוד פארם ורמי לוי תקשורת) עלו מ-132.6 מיליון שקל אשתקד ל-138.9 מיליון שקל השנה. 

לאחרונה השיקה הרשת ארנק דיגיטלי שפותח עם חברה בשם סוויץ', שרמי לוי שיווק השקמה מחזיקה ב-86% ממניותיה. הרשת אף הכריזה על כניסתה לתחום הביטוח בשיתוף עם חברת מגדל. לוי עצמו מחזיק גם בבעלות על חברת התעופה ישראייר, שהוא רכש באמצעות חברת בי.ג'י.איי שבבעלותו יחד עם איש העסקים חיים שלום. לוי מחזיק גם ב-24% ממניות ישראייר, ולאחרונה הודיע דירקטוריון רשת שיווק השקמה כי לא יממש את האופציה לרכוש את המניות הללו, מאחר שלא תהיה לרשת שליטה בחברה.

מועדון הלקוחות של רמי לוי מונה 450 אלף חברים, 260 אלף מתוכם מחזיקים בכרטיס אשראי (המונפק על-ידי ישראכרט). כ-2.5 מיליון לקוחות פוקדים את סניפי רמי לוי בחודש.

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף 40 מיליון שקל, לאחר שבסוף מרץ 2021 הכריזה על חלוקת דיבידנד של 50 מיליון שקל (שולם בחודש אפריל).

רמי לוי, מנכ"ל ובעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, מסר היום (ב'): "אנו פותחים את 2021 עם תוצאות טובות המשקפות יציבות בהכנסות, למרות שההכנסות ברבעון המקביל אשתקד הושפעו לחיוב באופן מהותי מהגידול בביקושים בעקבות התפרצות הקורונה. בנוסף, הצגנו ברבעון עלייה חדה ברווח הנקי בזכות פעולות שנקטנו לשיפור תנאי הסחר והתייעלות לוגיסטית במרלו"ג במודיעין ועלייה במכירות המותג הפרטי, כך שהעלייה ברווחים לא באה על חשבון הצרכן".

לפי לוי, בראייה קדימה המטרה היא להאיץ את קצב פתיחת סניפי הדיסקאונט, לפתוח עשרות מרכולים עירוניים וסניפי גוד פארם ולחדור לשוק המוסדי באמצעות פעילות "רמי לוי לעסקים", בין היתר בתמיכת מרכז לוגיסטי שייפתח ויאפשר מכירה סיטונאית לבתי עסק באזור הצפון.