הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה; לייבפרסון איבדה גובה, בריל התחזקה ב-5%

מדד ת"א 35 עלה 0.3%, מדד ת"א 90 השיל קרוב ל-0.5% • מדד הבנקים התחזק ב-1.8% • מחזור המסחר היה גדול במיוחד והסתכם ב-3.5 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

17:35

יום המסחר בת"א הסתיים במגמה מעורבת, כאשר מדד ת"א 35 עלה 0.3%, ת"א 125 נסגר בעלייה קלה בלבד ומדד ת"א 90 השיל קרוב ל-0.5%. מדד הבנקים התחזק ב-1.8%, מדד הנפט וגז ב-0.5%. מחזור המסחר היה גדול במיוחד היום והסתכם ב-3.5 מיליארד שקל.

בין המניות שרשמו עליות נאות היום אפשר לציין את מאסיבית , פריים אנרג'י , אנרג'יאן  ודניה סיבוס . מנגד, ליניאג איבדה 5%, לייבפרסון השילה 3.7% וקמטק ירדה 3.5%. 

11 מניות בלבד במדד ת"א 35 סיימו את היום בעליות שערים, ומי שמשכו את המדד מעלה הם בעיקר הבנקים והחברות הדואליות.

15:00

אלה פריד, אנליסטית האנרגיה של לאומי שוקי הון, פרסמה היום סקירה עדכנית על מניית קבוצת דלק . "אנו מעלים את ההמלצה שלנו למניית קבוצת דלק ל"החזק", עם מרכיב ספקולטיבי גבוה, ומעדכנים את מחיר היעד ל- 209 שקל. ההמלצה שלנו נשענת על שילוב גורמים חיוביים, שיפור חד בסביבה העסקית והמשך הפעולה הנחושה של החברה למימוש נכסי המשנה".

"ייתכן שיהיו מי שימצאו עניין במניית דלק קבוצה בטווח הקצר, בשל המינוף הגבוה, החשיפה לנפט וגז והנחישות לשלם את החוב. עם זאת, בטווח הארוך, הסיכון הגבוה תומך בהעדפה העקבית שלנו לאג"ח של הקבוצה", היא כותבת.

13:05

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.2%, ואילו מדד ת"א 90 עבר לירידה קלה.

עליות בולטות רושמות מגדל  אקוואריוס, ג'נסל, לאומי , אלוט וויקטורי.

חברת שגריר  ממשיכה להרחיב את פעילותה, בין השאר באמצעות רכישות. החברה דיווחה היום על כניסה לתחום אבזור הרכב למוגבלים בניידות לאחר שהתקשרה בהסכם לרכישת 70% מחברת א.צ.מ איבזור וציוד מכוניות בתמורה ל-91 מיליון שקל (כלומר לפי שווי של 130 מיליון שקל לא.צ.מ). המוכרים הם א.מלמן (חברה בשליטת המנכ"ל אייל מלמן) וסטמפל צפריר.

10:55

עליות קלות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.3%, ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה. עליות בולטות רושמות ביוליין , כלל ביטוח ואורה סמארט . האחרונה הודיעה הבוקר כי החלה בביצוע פיילוט בשיתוף חברת Delos welltek Australia pty ltd , חברה אוסטרלית המתמחה בפתרונות בריאות לחברות וארגונים. הפיילוט ייערך על פני מספר שבועות כאשר בסופו הצדדים ידנו בהמשך התקשרות והזמנת מוצרי החברה בהיקף רחב יותר.

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מציין בסקירת המאקרו השבועית שלו כי נתוני המדד המשולב מצביעים על המשך ההתאוששות של הפעילות הכלכלית במשק, כאשר רמת המדד בחודש מאי הייתה גבוהה בכ-0.3% מהרמה ערב המשבר (פברואר 2020), יחד עם זאת, הנזק למשק עדיין משמעותי, כאשר בוחנים את רמת הפעילות כיום לזו שהייתה צפויה אלמלא פרץ המשבר, ונראה כי הוא מסתכם בהפסד תוצר של כ-3.5%-4.0%. "במבט קדימה, אנו מעריכים כי בתרחיש מרכזי, הגידול בפעילות צפוי להימשך גם בחודשים הבאים, אם כי, העלייה בתחלואה בימים האחרונים עלולה, אם תמשיך להתפשט, להוביל להחזרה של לפחות חלק מהגבלות הקורונה, מה שצפוי לעכב את תהליך היציאה של המשק מהמשבר . להערכתנו, צפויה צמיחה של כ-5% לשנה בממוצע בתוצר המקומי במהלך השנים 2021-2022 (בתרחיש מרכזי)".

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה קלה לעליות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.1%, ומדד ת"א 90 עולה בשיעור דומה.

בשוק המט"ח נסחר הדולר ביציבות סביב 3.26 שקלים והאירו נחלש ב-0.2% לרמה של 3.865 שקלים.

08:55

חברת אנרג'ין , הפועלת בתחום תעשיית השבחת הצמחים והמזון באמצעות בינה מלאכותית, הודיעה היום על הסכם עם חברת זרעים בינלאומית מובילה למכירת זכויות גישה לתוכנה באמצעות מחשוב ענן בתחום הבדיקות הגנטיות לגידול תירס בתמורה מינימלית של כ-700 אלף דולר. מדובר בהסכם ראשון בין החברות במודל של מנוי רב-שנתי. 

07:40

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח במגמה מעורבת. אתמול ננעל מדד ת"א 35 בירידה של 0.3%, ומדד ת"א נסוג ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.73 מיליארד שקל. עליות בולטות רשמו אקסיליון, מיקרונט, קבוצת דלק (השלימה עלייה של 27% בחודש), אלקטרה צריכה ואנלייט.

2. פערים מעורבים בדואליות

 המניות הדואליות שבו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' מעורבים. נייס  עם פער חיובי של 1.3%, איי.סי.אל  1.1% ואופקו 2.5% כך שהן צפויות לעלות היום. מנגד, טבע עם פער שלילי של 0.6% ופריון 3.2% והן צפויות לרדת.

3. נטייה לירידות באסיה

המסחר באסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. זאת לאחר נעילה מעורבת בוול סטריט אתמול.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות עליות קלות.

4. הנפט והזהב בעליות קלות

הנפט ממשיך להתחזק בעולם. נפט מסוג ברנט עולה קלות ומחיר החבית עומד על 74.8 דולר. גם הזהב נסחר בעלייה קלה לרמה של 1,775 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו נסחר הביטקוין בירידה קלה ל-34,200 דולר. 

5. הראל תרכוש את מניותיה בחזרה

ולסיום, דירקטוריון קבוצת הראל השקעות  אישר אתמול תכנית רכישה עצמית (Buy Back) למניות החברה. תכנית הרכישה העצמית תיכנס לתוקפה היום והיא תהיה בתוקף במשך תקופה של כשנתיים. היקפה הכספי של התכנית יעמוד על סכום של עד 100 מיליון שקל, והחברה תבצע את הרכישות מעת לעת, במישרין או דרך חברות בנות, על פי שיקול דעתה של ההנהלה.