הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילה בת"א; בונוס ביוגרופ קפצה בכ-13%, פריגו צנחה ב-12%

המדדים המובילים בתל אביב רשמו ירידות של 0.2%-0.3% • עונת הדוחות: שופרסל אירודרום ותדיראן פרסמו תוצאות • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

המדדים המובילים בתל אביב רשמו ירידות של 0.2%-0.3% בסיום המסחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו בונוס ביוגרופ על רקע דיווחים בנוגע לטיפול חדשני ומוצלח של החברה לטיפול בקורונה, באפ טכנו' , שופרסל, דלתא ואוגווינד.

מנגד, ירידות חדות רשמו פריגו, אלוט, נובה ופריון. 

15:45

בריינסוויי דיווחה היום כי ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-7.0 מיליון דולר, בהשוואה ל-4.8 מיליון דולר ברבעון השני של 2020, עלייה של 45%. שיעור הרווח הגולמי עמד ברבעון השני על 81%, בהשוואה ל-79% ברבעון השני של 2020. ההפסד התפעולי עמד על 5 מיליון דולר ברבעון זה, בהשוואה להפסד תפעולי של 215 אלף דולר ברבעון המקביל ב-2020. 

14:55

ברנד  מזנקת 6% לאחר שדיווחה על חוזה להקמת מפעל בהיקף התחלתי של כ-42 מיליון שקל. לפי הערכות, מדובר במפעל שיוקם עבור חברת אינטל.

14:35

מניית פריגו  צונחת בכ-8% על רקע פרסום תוצאותיה הרבעוניות. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים ורשמה רווח מתואם של 50 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו ל-62 סנט רווח למניה. כמו כן, החברה רשמה הכנסותשל 980 מיליון דולר בעוד שבשוק ציפו שהכנסותיה יעמדו על 1.02 מיליארד דולר.

העלאת מחיר יעד למניית מליסרון : ברי גנדנשטיין, אנליסט הנדל"ן והתשתיות של לאומי פרטנרס, מעלה את מחיר היעד למניית מליסרון ל-261 שקל, לאחר שאתמול פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני, ומשאיר את ההמלצה על קנייה. גנדנשטיין מציין כי "ההנבה חזרה לרמה של טרום קורונה, כאשר הרבעון עדיין הורגשה השפעה זעומה של הטבות לשוכרים. התפוסות נותרו גבוהות כאשר החברה מדווחת על עליה בפדיונות (לעומת 2019), ביקוש ער לשטחי מסחר בנכסים האיכותיים (עם עליה בשכ"ד בחוזים חדשים וחידוש חוזים) וביקוש משמעותי לשטחי משרדים, בעיקר בתל אביב. לאור זאת, ועל בסיס דיווחי חברות נדל"ן מניב אחרות הפועלות בישראל , אנו מפסיקים להשתמש במקדמי קורונה, אשר ציפו ירידה בהנבה של הנכסים הקיימים של החברות הגדולות ומעלים את התחזית למחצית השניה של 2021".

13:20

הירידות בתל אביב נמשכות. מדדי ת"א 35 ו-125 יורדים בכ-0.2%, ת"א 90 מאבד 0.9%. מבין המדדים הענפיים, נרשמות עליות במדדי ביומד, ביטוח ותעשייה. מדד הבנקים יורד ב-0.2%, מדד הנפט ב-0.5%. מחזור המסחר מסתכם בכ-520 מיליון שקל. 

ירון פרידמן, מנהל דסק מניות ביחידת המחקר של בנק הפועלים, התייחס לדוחות הרבעון השני של מטריקס  וציין כי "לאור תוצאותיה העסקיות גם בתוך משבר גלובלי, העובדה שהחברה מצליחה לשמור על צמיחה עקבית (אורגנית ובאמצעות רכישות), המשך חלוקת הדיבידנדים (שגם מעיד על איתנותה הפיננסית הגבוהה של החברה ובטחונה של ההנהלה בהמשך המגמה), וההערכה שלנו שלמרות שהיא רחוקה פחות מ-5% משיאה בכל הזמנים, המניה עדין נסחרת במחיר המשקף אפסייד פוטנציאלי של כ-10%. לפיכך, אנו מותירים את המלצתנו למניית החברה על 'תשואת יתר' בסיכון בינוני, ובמחיר יעד של 96 שקל למניה".

שופרסל  מתחזקת מעט על אף דוחות חלשים שהראו ירידה בהכנסות ובמכירות בחנויות זהות (אם כי הרווחים עלו). דלתא מזנקת 5.3% לאחר דוחות חזקים ועדכון התחזיות כלפי מעלה.

בונוס ביוגרופ  מזנקת ב-13%, באפ  נוסקת 23%, אורמד וישרוטל  גם מתחזקות. מנגד, המשביר נחתכת ב-10%, אירודרום  מאבדת 9.5%, וגם קדימהסטם , בריל , אלוט  ומצלאוי  עם ירידות חדות.

11:35

המסחר התנודתי נמשך, כעת המדדים נסחרים בירידות קלות. ת"א 35 רושם ירידה קלה מאוד, ת"א 125 יורד 0.1% ות"א 90 יורד 0.3%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-275 מיליון שקל.

מבין המדדים הענפיים, מדד הביומד מוביל עם עלייה של 0.7% - בין השאר הודות לעלייה יפה שרושמת אורמד , זינוק של 15% אצל בונוס ביוגרופ  ועליות קטנות אצל רקח , טבע  ואלרון . בתחתית המדד אנלייבקס , קדימהסטם  ופרפל ביוטק .

באפ טכנולוגיות ממשיכה לזנק ביום המסחר הראשון שלה, וכעת היא בזינוק של יותר מ-40%. דלתא גם מתחזקת לאחר שפרסמה דוחות, וגם הולמס פלייס , אריקה כרמל  וגולף  רושמות עליות יפות.

10:15

פתיחת המסחר תנודתית הבוקר, וכעת המדדים המובילים עברו לעליות קלות.

באפ טכנולוגיות  החלה להיסחר היום בבורסה המקומית, ובינתיים קבלת הפנים חמה: המניה מטפסת כ-10%.

10:03

יום המסחר בתל אביב נפתח בירידות שערים קלות במדדים המובילים. מדד הנפט וגז מתחזק קלות בהמשך לעליית הנפט אתמול (אם כי הבוקר הוא שוב רושם ירידות), מדד הביומד מתחזק גם הוא.

אירודרום  מאבדת גובה בהמשך לפרסום תוצאותיה למחצית השנה הראשונה. צבר ההזמנות אמנם זינק ב-60% מתחילת השנה (לרמה של 50 מיליון שקל), אך החברה רשמה הפסד חשבונאי של 2.2 מיליון שקל, כתוצאה מהוצאות חד פעמיות, איחוד עלויות הנהלה וגידול בהוצאות החזקת חברה ציבורית. בניכוי ההוצאות הלא חשבונאיות והתזרימיות הרווח הנקי המתואם הסתכם ב-2.5 מיליון שקל.

גם אלוט מאבדת גובה, בהמשך לתוצאותיה שפורסמו אתמול, על אף הגדלת ההכנסות וצמצום ההפסד התפעולי וההפסד הנקי. ההנהלה אף עדכנה תחזיות והעריכה שהכנסות שנת 2021 יצמחו ל-145-150 מיליון דולר. 

תדיראן גרופ  פירסמה דוחותיה לרבעון השני, והציגה צמיחה דו ספרתית בכל הפרמטרים בעיקר הודות לפעילות תדיראן סולאר. הרווח הנקי צמח ב-33% לעומת אשתקד והסתכם ב-40 מיליון שקל (כ-10% מההכנסות). ההכנסות צמחו ב-37% ל-388 מיליון שקל.
ה-EBITDA גדל ב-35.9% לעומת אשתקד, ל-63 מיליון שקל. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 33 מיליון שקל.

8:15

דלתא גליל  פירסמה אמש את דוחותיה הרבעוניים והעלתה את תחזית המכירות השנתית ב-3% ואת הרווח הנקי ב-17%. המכירות הרבעוניות הסתכמו ב-455.8 מיליון דולר (גידול של 68% לעומת אשתקד) והמכירות אונליין כמעט הכפילו את עצמן. שיעור הרווחיות הגולמית ברמה הגבוהה בכל הזמנים, מדווחת החברה - 41.1% - ושיעור הרווח הנקי עמד על 6%. החברה הכריזה על דיבידנד בסך 5 מיליון דולר (או 19.6 סנט למניה).

מטריקס  דיווחה גם היא על ביצועיה הרבעוניים, שלפיהם הרווח הנקי זינק ב-31% ועמד על 54 מיליון שקל. המכירות הסתכמו בכ-1 מיליארד שקל לעומת 856 מיליון שקל אשתקד, גידול של כ-24%. 

7:45

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה ייפתח, ככל הנראה, במגמה מעורבת. זאת במקביל למגמה מעורבת בבורסות אסיה וירידות קלות בחוזים העתידיים בוול סטריט.

אתמול הסתיים היום בעליות שערים: מדד ת"א 35 עלה ב-1.1%, מדד ת"א 125 התחזק ב-1% ומדד ת"א 90 התקדם ב-0.8%. מדד הבנקים הוביל בעלייה של 1.9%, מדד נפט וגז התחזק ב-1.6%, מדד ביומד עלה ב-1.1%.

2. עונת הדוחות: שופרסל ופריגו יפרסמו תוצאות

עונת דוחות הרבעון השני נמשכת, והיום בין השאר יפרסמו תוצאות אבוג'ן , בריינסוויי , הבורסה , מטריקס , פריגו , שופרסל , תדיראן גרופ  וקמהדע .

בארה"ב יתפרסמו תוצאות ענקית המסחר המקוון איביי.

3. פערי ארביטראז' מעורבים

הדואליות שבו מיום המסחר בארה"ב עם פערים מעורבים. 

גילת  התחזקה אחרי פרסום הדוחות וחזרה עם פער חיובי של 3.1% ולכן צפויה להתחזק היום בתל אביב, וגם אורמד , פלוריסטם , פריגו  וטבע  עם פערים חיוביים קטנים.

מנגד, אלוט  צפויה לרדת היום בבורסה המקומית לאחר ששבה עם פער שלילי גדול של 8%, פריון נטוורק  עם פער שלילי של 4%, וגם אנלייבקס , קמטק , נובה  ונייס  צפויות לאבד מעט גובה היום.

4. דירקטוריון הבורסה אישר השקת אג"ח צמודת ביטקוין

בית ההשקעות לניהול נכסים דיגיטליים סילבר קסטל הודיע על כוונתו להנפיק אג"ח צמודה ומגובת ביטקוין, שתיסחר לראשונה על פלטפורמת TASE UP בבורסה בתל אביב. מדובר במסלול חדש בארץ ליצירת חשיפה לביטקוין, שיאפשר למשקיעים מוסדיים וכשירים להיכנס לתחום המטבעות הדיגיטליים ולגוון את תיק ההשקעות.

ההודעה מגיעה במהלך שבוע טוב לביטקוין, שרושם את השער הגבוה ביותר זה שלושה חודשים. המטבע נסחר כעת תמורת 45.5 אלף דולר, לאחר שעלה ב-20% בתוך שבוע.

סדרת האג"ח הראשונה שתונפק תעמוד לשלוש שנים ללא ריבית ובהיקף מתוכנן של כ-100 מיליון דולר. ההון המגויס להנפקה ישמש לרכישת ביטקוין בלבד והכספים יוחזקו עם חשיפה מלאה לשער הביטקוין. בעת פדיון הביטקוין ישולם עבורו התשלום בשקלים, בהתאם לשער הביטקוין במועד ובניכוי עמלות.

5. מגמה מעורבת באסיה, היחלשות בנפט

באסיה נרשמת הבוקר מגמה מעורבת, אם כי השווקים הגדולים והבולטים נהנים מעליות שערים. מדד הניקיי עולה בכ-0.5%, שנחאי מתחזקת ב-0.3% אך מדד ההנג סנג לעומת זאת נחלש קלות.

בגזרת הסחורות נרשמות ירידות שערים קלות. אתמול הנפט הגולמי התחזק ונפט מסוג ברנט שוב עומד על מעל 70 דולר לחבית, אך היום שערו נחלש בכ-0.2%. גם נפט מסוג WTI נסוג בשיעור דומה, לרמה של 68.1 דולר לחבית.