הבורסה בת"א | סיקור שוטף

ירידות קלות בנעילת המסחר; קוויק זינקה מעל 30%, להב קפצה אחרי הדוחות

מדד ת"א 35 ננעל ביציבות, מדד ת"א 90 ירד ב-0.2% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל • עליות נאות ליוחננוף, מטריסלף ופלרם • הביטקוין יורד, הנפט בעלייה קלה • ומה חושבים בבנק הפועלים על האפשרות שהריבית תעלה בקרוב?

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

17:30

הירידות בתל אביב התמתנו לקראת סגירת המסחר, ומדד ת"א 35 ננעל ביציבות. מדד ת"א 125 ירד בפחות מ-0.1%, מדד ת"א 90 ירד בקרוב ל-0.3%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

קוויק  זינקה 32%, ועוד עליות יפות רשמו אלרון , גלאסבוקס , להב , פלרם , גילת  ופלסאון תעשיות .

וואליו קפיטל  של רני צים השלימה בסוף השבוע את רכישת פסגות קרנות נאמנות ופסגות ניירות ערך תמורת כ-405 מיליון שקל, והיום הודיעה על מינויים ראשונים בבית ההשקעות: לתפקיד מנכ"ל פסגות ניירות ערך ימונה יואן קדוש, שבין היתר הקים את בית ההשקעות קמיליה קפיטל שנמכר למיטב דש, ולתפקיד היו"ר ימונה עוזי דנינו, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות אקסלנס.

סופוויב מדיקל  דיווחה שקיבלה אישור רגולטורי בדרום קוריאה לשווק את מכשיר Sofwave שפיתחה לטיפול לא פולשני לשיפור בקמטי הפנים והצוואר ומיצוק העור.

ד"ר רון אייכל, אנליסט ראשי בקולמקס שוקי הון, מעדכנת המלצת קנייה למניית מזרחי טפחות : "תיק האשראי של הבנק צמח ב-3.5% במחצית הראשונה של השנה ל-254.2 מיליון שקל. מנוע הצמיחה הוא כמובן פעילות המשכנתאות, שם מזרחי הוא השחקן הגדול ביותר ונהנה מזרם ביקושים איתן לתחום. בהתאם, תיק משכנתאות זינק ב-5.2% מתחילת השנה ל-163.5 מיליארד שקל. בדומה לבנקים אחרים גם מזרחי טפחות חזר לצמוח בתחום האשראי הצרכני, שם גדל התיק ב-1.3% מתחילת השנה ל-25.7 מיליארד שקל. בהתאם לאינדיקטורים השוטפים לפעילות המשקית ובהם שוק המשכנתאות, נראה כי הפעילות הערה נמשכת גם לתוך הרבע השלישי של השנה. טכנית, המניה נמצא בעמדה חיובית לשבוע הקרוב. אינדיקטור המומנטום הוא שלילי. קו התמיכה נמצא ברמה של 5,173 אג'. קו ההתנגדות נמצא ברמה של 11,851 אג'".

16:44

הירידות בבורסה נמשכות, כאשר ת"א 35 יורד ב-0.2%, ת"א 125 ב-0.3% ות"א 90 ב-0.5%. מדד הביטוח והשירותים הפיננסיים רושם ירידה גבוהה יחסית לשאר המדדים הענפיים (1.1%-), ואילו מדדי הבנקים והביומד מתחזקים קלות. מחזור המסחר עד כה עומד על כ-1.1 מיליארד שקל.

במדד ת"א 35 בולטת לשלילה מניית הראל שיורדת ב-3.4%, וגם מיטרוניקס ועזריאלי מאבדות גובה. בפסגת המדד נמצאת אנרג'יקס שמטפסת 2%.

רשת הסופרמרקטים קוויק  מזנקת ב-33% במחזור מסחר גבוה מהממוצע שלה, על אף שאין דיווח משמעותי מהימים האחרונים. בשבוע שעבר פירסמה את תוצאותיה הרבעוניות, שלפיהן הכנסותיה ברבעון השני צמחו ב-35% והגיעו ל-40 מיליון שקל. החברה הצליחה לצמצם את הפסדיה הגולמיים, אולם הגדילה משמעותית את הוצאותיה, כך שההפסד התפעולי גדל וגרר אותה לעלייה של כמעט 50% בהפסדיה - שהגיעו ליותר מ-13 מיליון שקל (לעומת הפסד של כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל).

עוד עליות נאות רושמות מטריסלף, בירמן, אלרון, קדימהסטם, אירודרום, גלאסבוקס, להב, פלרם, יוחננוף ועוד. מנגד, על בד נחתכת ב-13% וברקת מאבדת 10%.

14:25

הראל השקעות  דיווחה כי הרווח הכולל לאחר מס במחצית הראשונה של שנת 2021 הסתכם בכ-560 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הכולל לאחר מס ברבעון השני הסתכם בכ-306 מיליון שקל, לעומת רווח כולל של כ-560 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מעיין בק-מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס מעלה את מחיר היעד למניית איירפורט סיטי ל-76.2 שקל למניה, מחיר המשקף אפסייד של 29%: "תוצאות הרבעון השני לשנת 2021 כללו עליה של 10 מיליון שקל ב-NOI לעומת הרבעון הקודם, המבטאת חזרה להנבה ללא מגבלות סגר בתחום המסחר, אולם בקצב נמוך בכ-2% מרבעון מייצג טרום קורונה. שיעור התפוסה בנכסי החברה יציב. אנו מפסיקים להשתמש במקדמי קורונה אשר צפו ירידה בהנבה של נכסים קיימים לגבי כלל החברות הנדל"ן המניב, דבר המביא לעליה במחיר היעד. אנו מזכירים כי מטעמי שמרנות, אנו כוללים דיסקאונט של 30% ביחס לשווי בספרים של הקרקעות והפרויקטים בייזום", היא כותבת.

13:15

מניית להב  רושמת עלייה חדה במחזור גבוה לאחר שהחברה דיווחה היום על רווח נקי של 71.6 מיליון שקל ברבעון השני של השנה, כמעט פי 10 לעומת רווח נקי של 7.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

11:40

ירידות קלות בבורסה כעת. מדד ת"א 35 נסוג ב-0.1% ומדד ת"א 90 יורד ב-0.4%.

עליות בולטות רושמות קדימהסטם , אירודרום, אל על , פריון ויוחננוף. 

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת. מדד ת"א 35 מטפס ב-0.1% ומדד ת"א 90 שומר על יציבות.

מניות יוחננוף ודיפלומט  רושמות עליות חדות לאחר ששתי החברות פרסמו הבוקר דוחות.

09:25

יוחננוף דיווחה כי הכנסות החברה ברבעון השני עלו בכ-19.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-894 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם ברבעון בכ-74 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של כ-51 מיליון שקל ברבעון המקביל.

חברת שפיר הנדסה  וחברת סופרגז הודיעו הבוקר על חתימה על הסכם במסגרתו שפיר תרכוש את מלוא המניות של חברת סופר אנ.ג'י מידי חברת סופרגז  בכ-50 מיליון שקל. במסגרת העסקה שפיר תרכוש את כל זכויותיה של חברת סופרגז בחברות סופר אנ.ג'י, לרבות מניות, הלוואות בעלים ושטרי הון בבעלות סופרגז (באופן ישיר ועקיף), כך שעם השלמת העסקה תהפוך שפיר, לבעלים המלא של המניות בחברות סופר אנ.ג'י. 

08:45

הכשרת היישוב  דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השני של 2021 עמד על כ-44 מיליון שקל לעומת הפסד של 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

חברת על בד  דיווחה כי ברבעון השני של 2021 הסתכם הרווח הנקי ב-10 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 25.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו ב-380 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 378.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשוק המט"ח נסחר הדולר בירידה של 0.2% ל-3.225 שקלים והאירו מתחזק מנגד בכ-0.1% ונסחר סביב 3.807 שקלים.

07:50

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. צפי לפתיחה מעורבת

יום המסחר בבורסה צפוי להיפתח, כפי הנראה, במגמה מעורבת. זאת לאחר שאתמול  ננעל יום המסחר בעליות שערים. מדד ת"א 35 התחזק ב-0.4%, ת"א 125 עלה ב-0.6% ואילו ת"א 90 רשם עלייה גדולה יותר של 1.1%. מדד הנפט וגז התחזק ב-1.3% על רקע עליית מחירי הנפט. מחזור המסחר הסתכם בכ-620 מיליון שקל. 

2. עליות קלות באסיה

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות קלות ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

3. דוחות: דוראל, יוחננוף, הכשרת היישוב

 עונת הדוחות תגיע מחר לסופה. היום צפויות לפרסם תוצאות, בין השאר, החברות הכשרת היישוב, דוראל אנרגיה  ויוחננוף . אתמול לאחר סיום המסחר פרסמו תוצאות ג'נסל, אימקו, פלרם ושלאג. 

4. הביטקוין מאבד גובה

בזירת המסחר בקריפטו, הביוטקוין רושם ירידה של 1.5% ונסחר סביב 48,000 דולר. חוזה על נפט מסוג ברנט רושם עלייה קלה ונסחר סביב 72.90 דולר לחבית.

5. הפועלים: עליית הריבית בישראל לא תתחיל בחודשים הקרובים

ולסיום, כלכלני הפועלים מציינים בסקירתם השבועית כי מספר בנקים החליטו לא להמתין לפד והעלו ריבית. זה התחיל בשווקים המתעוררים, אבל עבר גם למדינות מפותחות. האינפלציה במדינות שהעלו ריבית גבוהה מזו שבישראל, אך רק בהונגריה אפשר לומר שהאינפלציה ממש גבוהה. בכל המדינות האינפלציה אגב נמוכה מזו שבארה"ב (5.4%). עליית מחירי הנדל"ן הייתה שיקול מרכזי בהחלטות הריבית, ובייחוד במדינה כמו קוריאה. "הפער המשמעותי בעינינו בין ישראל למדינות שבטבלה הוא שער החליפין. הייסוף של השקל בולט, למרות רכישות המט"ח של בנק ישראל. עד סוף השנה האינפלציה בישראל תגיע לשיעור שנתי של 2.5%, ונראה שמחירי הדירות גם הם ימשיכו לעלות. אלמלא השיקול של שער החליפין, כנראה שהעלאת ריבית הייתה עומדת על הפרק גם אצלנו".

"תהליך עליית הריבית בישראל לא צפוי להתחיל בחודשים הקרובים, אך מנגד, סביר שהוא גם לא יפגר בהרבה אחר עליית ריבית הפד. כלומר, יתכן אפילו שנראה עליית ריבית ראשונה בעוד כשנה. תחילת צמצום רכישות אג"ח על ידי הפד עוד השנה, מחזקת את הערכתנו שתוכנית רכישות האג"ח של בנק ישראל לא תוארך. נמשיך לראות רכישות מט"ח ספורדיות במטרה להאט את הייסוף בשער השקל".