חינוך פיננסי / איור: עובדיה בנישו
חינוך פיננסי / איור: עובדיה בנישו
הראל ביטוח ופיננסים בחסות:

מה הילדים שלכם יעשו בדמי חנוכה השנה? פרויקט מיוחד על כסף להורים וגם לילדים

אתי אפללו

אל תבנו על זה שהילדים שלכם ילמדו בבית הספר איך להתנהל כלכלית. גם כי אין באמת תוכנית סדורה כזו, אבל גם כי המשימה הזאת היא בעיקר עליכם, ההורים • כך תעשו את זה נכון

אנחנו שולחים את הילדים לבית הספר ומקווים שיקבלו בו כלים אקדמיים וחברתיים שיעזרו להם להסתדר בחיים, אבל חשוב להבין שכל מה שקשור לכסף נעדר לחלוטין מתוכניות הלימודים. הילדים שלנו לא ילמדו בבית הספר על חיסכון, השקעות, חובות, הלוואות והתנהלות כלכלית בעולם. בבית הספר אין דבר כזה חינוך פיננסי. 

ולכן אתם, ההורים, נושאים באחריות ללמד את הילדים את הנושא החשוב הזה. האמת היא שגם אם היו מלמדים את זה בבית הספר כמו מתמטיקה או פיזיקה, עדיין מדובר בנושא שהבסיס שלו הוא ערכי - ואת זה סופגים בבית. אתם לא אמורים להיות אשפי פיננסים, שועלי השקעות או אפילו בעלי תעודת הוראה כדי ללמד את הילדים שלכם על כסף. אתם צריכים להכיר את המערכת, לתת לזה לתשומת לב משפחתית, לעודד את הילדים לפתח יכולות בנושא, להציג דוגמה אישית ובעיקר לדבר על זה. בפתיחות, בקביעות ובענייניות.

בפרויקט הזה ננסה לתת לכם שלל כלים לחינוך פיננסי נכון ומותאם גיל, לענות על שאלות כמו האם לשתף את הילדים במצב כלכלי רעוע ועד איזה גיל לעזור להם עם שכר הדירה, ובעיקר ננסה למקד אתכם בערכים שצריכים להוביל אתכם. אבל את הפרויקט הזה אנחנו ממליצים לקרוא עם הילדים שלכם, שימצאו בו סיפורים בגובה העיניים, טיפים חשובים ומשחק אחד שיצרנו במיוחד עבורם ועבורכם. 

רוצים לשחק במרוץ לחיסכון?
להורדת ההוראות ולוח המשחק  ◄
לשליפת קלפי משחק דיגיטליים  ◄