הצוללת | פודקאסט

"איפה מייצרים כסף ומה זה ביטקוין?": ילדים שואלים שאלות על כסף

איך מבוגרים מצליחים להתפרנס וגם לחסוך? מה זה ביטקוין והחל מאיזה גיל אפשר להתחיל להשקיע בשוק ההון? ילדים ובני נוער שלחו לנו את השאלות הכי בוערות שלהם על כסף - ואנחנו סיפקנו תשובות • האזינו

ילדים שואלים שאלות על כסף / צילום: Shutterstock
ילדים שואלים שאלות על כסף / צילום: Shutterstock

בשבועות האחרונים קיבלנו מילדים ובני נוער בשלל גילאים שאלות שבוערות בהם בנוגע לכסף. אנו ב"גלובס" חשבנו היטב איך להשיב על השאלות האלה כך שהתשובות יהיו פשוטות ומועילות ככל האפשר.

דניאל טורון, בן חמש וחצי מרמת השרון, שאלה למשל "למה כסף הוא חשוב?"; עדי אדר, בן 9, מקיבוץ גבעת חיים מאוחד, תהה: "למה כולם כל כך צריכים כסף אם זו רק פיסת נייר?"; ליה אהרוני בת 12 מיהוד ביקשה מאתנו תשובה לשאלה: "איך מייצרים כסף ואיפה כל זה קורה?"; ואחיה של ליה, יובל אהרוני, רצה לדעת: "איך אנשים שמרוויחים כסף מצליחים לשמור על הכסף וגם לפרנס את הבית וגם לקנות דברים לבית ולא להיקלע למצב שאין לך מספיק כסף?".

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

הילדים התעניינו גם בתופעות כלכליות עמוקות, כמו עוני. אלונה רייב, בת תשע מראשון לציון, ואדר ליברמן בת 10 מפתח תקוה, שאלו למה יש הומלסים ואם המדינה דואגות לעניים. בני הנוער שבחבורה שאלו שאלות מתקדמות יותר, כמו מה זה ביטקוין, החל מאיזה גיל אפשר להשקיע בשוק ההון ובמה, ומה צריך לדעת לגבי כרטיסי אשראי.

כל השאלות של הילדים וכל התשובות בפרק מיוחד של "הצוללת של גלובס" שמיועד לילדים: "מה לעשות עם הכסף שלי".

רוצים לשחק במרוץ לחיסכון?
להורדת ההוראות ולוח המשחק  ◄
לשליפת קלפי משחק דיגיטליים  ◄