הנתונים הכי מסקרנים של הענף נחשפים: כמה מכניסים חדי קרן ישראלים בולטים

הדירוג של סטטיסטה את החברות הצומחות בישראל חושף בין השאר את הגידול בהכנסות חדי הקרן הישראליים • כמה באמת מכניסה טרנזמיט סקיוריטי, בכמה גדלה מפתחת הטכנולגיה לטעינה אלחוטית פאוורמט, ומה עומד מאחורי הזינוק המטאורי בהכנסות של נטורל אינטליג'נס? • פרויקט מיוחד 

איך בונים “יוניקורן” / צילום: Associated Press
איך בונים “יוניקורן” / צילום: Associated Press

כך דורגו 50 החברות הצומחות במשק

"החברות הצומחות ביותר בישראל" היא רשימה של 50 הפירמות המבוססת על צמיחה ממוצעת בהכנסות (CAGR) בין השנים 2017-2020.

הקריטריונים

כדי להיכלל בדירוג החברות הצומחות ביותר בישראל, על החברה לעמוד בתנאי הסף הבאים:
■ הכנסות של 300 אלף שקל ויותר ב-2017
■ הכנסות של 3 מיליון שקל ויותר ב-2020
■ החברה עצמאית (אינה חלק מקבוצה המאחדת את הדוחות הפיננסיים שלה או מהווה סניף או משרד של חברה בינלאומית)
■ מטה החברה ממוקם בישראל
■ הגידול בהכנסות בין 2017 ל-2020 היה ברובו אורגני, כלומר לא נבע מרכישות ומיזוגים לדוגמה

איסוף המידע

תהליך איסוף המידע נעשה בשני מסלולים. במסלול הראשון, בחודש אפריל 2021 פורסמה באתרי גלובס בעברית ובאנגלית הזמנה להירשם כמועמדים לדירוג.

במקביל, ביצעה חברת סטטיסטה מחקר שוק לאיתור חברות רלוונטיות ופנתה אליהן באופן אקטיבי. בשלב הבא גובשה על ידי סטטיסטה רשימה של 1,000 חברות שזוהו כבר בשלב זה, עוד בטרם חשפו את נתוני ההכנסות, כבעלות סבירות גבוהה לצמיחה גדולה בהכנסות.

מתוך אותן 1,000 חברות, 100 הביעו רצון לקחת חלק בתהליך והסכימו לחשוף את הכנסותיהן כדי לאפשר את דירוגן. החברות נדרשו לספק את הנתונים בכתב, ובחתימת בכיר/ה בחברה (בדרך כלל מנכ"ל או סמנכ"ל כספים). בסופו של דבר, לאחר תהליך אישרור הנתונים, נותרו 50 חברות.

חישוב שיעור הצמיחה

חישוב הצמיחה הממוצעת בהכנסות (CAGR) – נעשה על סמך נתוני החברות ובמטבע הנקוב (שקלים או דולרים). לצורך ההשוואה, כל הסכומים הומרו לשקלים לפי השער הממוצע שדווח על ידי החברה.

נוסחת חישוב הצמיחה הממוצעת:

 
  

הכירו את סטטיסטה

עם מאגר של יותר ממיליון נתונים סטטיסטיים, סטטיסטה היא אחת מפלטפורמות המידע המובילות בעולם לניתוח שוק אסטרטגי, סטטיסטיקה ועריכת תוצאות מחקרים.

Statista.com הוא פורטל מרכזי המעניק גישה לנתונים, תובנות ומגמות ביותר מ-80 אלף נושאים ו-170 תעשיות. הפורטל מורכב מסקרים קנייניים, מקורות משניים בלעדיים ונתונים מצטברים מ-22,500 מקורות.

החברה, שמרכזה בגרמניה, פועלת מאז 2007, ומעסיקה יותר מ-1,000 עובדים ועובדות ב-12 ערים ברחבי העולם. היא מציעה ל-1.5 מיליון משתמשיה הרשומים - מתחומי העסקים, המדעים והמגזר הציבורי - גישה לנתונים וסטטיסטיקה על פי סטנדרטים מדעיים.

מחלקת Statista Research & Analysis מבצעת ניתוחים ומחקרים עבור לקוחות.

עם לקוחות סטטיסטה נמנים תאגידים רב-לאומיים, יותר מ-2,000 אוניברסיטאות ובתי ספר טכניים, משרדי ייעוץ ניהולי מובילים, משרדי פרסום, ארגוני סחר, בנקים ומוסדות פיננסיים, עמותות פוליטיות ורבים נוספים. עם השותפים לפרויקטים בתחום העיתונות והתקשורת נמנים בין היתר The Financial Times, Forbes, The Independent, El Mundo, Frankfurter Allgemeine, Business Insider, LinkedIn ועוד.

גילוי מלא. בגיבוש דירוג "החברות הצומחות ביותר בישראל" נעשו מאמצים גדולים להגיע למרב המידע על חברות הראויות להיכלל בו. למרות מאמצים אלה, הדירוג אינו מתיימר להיות שלם. חברות רבות בחרו לא לתת פומבי לנתוניהן. אחרות לא השתתפו מסיבות אחרות.

מייסדי חברות ההייטק הפרטיות מקפידים בדרך כלל לשמור על הנתונים הפיננסיים הקשורים להכנסות או לרווחיות עמוק בכספת, כמו גם על שווי החברות, אלא אם כן הדבר משרת אותם לצרכי מיתוג וגיוס עובדים. הדבר משתנה, כמובן, כאשר החברה יוצאת להנפקה, אז נדרשות החברות בגילוי מלא לציבור.

חברת מחקר השוק הגרמנית סטטיסטה (Statista) בנתה בשנה האחרונה דירוג של החברות הצומחות ביותר בישראל, ובהן גם כמה חדי קרן. בשיתוף עמן, היא מספקת הצצה לצמיחה האדירה שחווה מגזר הטכנולוגיה בישראל. בין החברות הפרטיות שהסכימו לחשוף בפני סטטיסטה את הכנסותיהן נמנות טרנזמיט סקריוטי - שהקים יזם הסייבר הסדרתי מיקי בודאי ושווה כבר 2.2 מיליארד דולר, נטורל אינטליג'נס - חברת השוואת האתרים שפעלה עד לאחרונה מתחת לרדאר התקשורתי, וכעת העלתה פרופיל על מנת לגייס הון ועובדים, וחברת פאוורמט, שבעבר הוערך שוויה על פי PitchBook ב-900 מיליון דולר, וכעת מדווחת על צמיחה של יותר מפי שלוש בהכנסות בתוך שלוש שנים.

חיפוש:
דירוג שם החברה עיר תחום שיעור צמיחה מוחלטת קצב צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) הכנסות ב-2020 (במיליוני שקלים) הכנסות ב-2017 (במיליוני שקלים) מספר עובדים ב-2020 שנת הקמה חברה ציבורית
1אינוויטק פתרונות רפואייםרעננהבריאות17467%460.1%90.10.5242011לא
2קוויזתל אביבטכנולוגיות מידע12464%400.8%76.10.6112016לא
3אמפליוחיפהחינוך8252%337.1%29.20.4402014לא
4מורפיסק אבטחת מידעבאר שבעאבטחת סייבר6043%294.6%52.80.9892014לא
5באבא אנטרטיינמנטתל אביבגיימינג5226%276.2%36.10.7322015לא
6קיורהלייףתל אביבבריאות3262%222.8%27.20.8202013לא
7ניטו טקלודייעוץ ושירותים מקצועיים1616%157.9%77.24.5282012לא
8טי.סי.אם סחר בינלאומיהרצליהמסחר אלקטרוני1100%128.9%104.79.0602016לא
9קנדגו בי2סי מדיהקריית אונופרסום ושיווק1070%127.0%121.510.4802011לא
10אס קיי פארמהתל אביבתרופות997%122.2%166.515.2372006לא
11טרנסמיט סקיוריטיתל אביבאבטחת סייבר973%120.6%183.517.61832014לא
12קארמהתל אביבטכנולוגיה וטלקומוניקציה906%115.9%11.41.2192013לא
13איירונסקיילסרמת גןאבטחת סייבר674%97.8%23.13.1462014לא
14איידנטי הלת'קיירנתניהבריאות670%97.5%7.10.9162017כן
15זבילותל אביבמסחר אלקטרוני610%92.2%14.72.192017לא
16קופטרפיקסקיבוץ כרמיהתעשייה ביטחונית509%82.6%6.71.1302012לא
17ריסקיפיידתל אביבאבטחת סייבר487%80.3%592.6104.15802013כן
18UNICARGOראש העיןתחבורה361%66.4%122.726.6472016לא
19ארבוקסבני ברקטכנולוגיה וטלקומוניקציה328%62.3%4.41.0242015לא
20בי-קיור לייזרחיפהבריאות326%62.1%85.820.11252007כן
21יוסי לוי שיווק אסטרטגיירושליםייעוץ ושירותים מקצועיים277%55.6%8.12.1192014לא
22ביגה בידתל אביבפרסום ושיווק275%55.4%52.414.4322015לא
23פייברתל אביבטכנולוגיות מידע263.7%53.8%661.6187.55452010כן
24פיקויאחיפהפרסום ושיווק239%50.2%64.719.1302010לא
25ימות המשיחרחובותטכנולוגיה וטלקומוניקציה202%44.5%24.58.1512009לא
26פלאנט-דיטקיבנהביוטכנולוגיה196%43.6%3.91.352016לא
27ראדאנתניהתעשייה ביטחונית191%42.8%266.194.21981970כן
28מובקסאחיהודטכנולוגיות מידע189%42.5%11.44.1142015לא
29Webz.ioבני ברקטכנולוגיות מידע188%42.2%22.67.8392016לא
30פאוורמט טכנולוגיותפתח תקווהטכנולוגיה וטלקומוניקציה185%41.8%68.824.9252006לא
31טרנדימוןנתניהטכנולוגיות מידע172%39.6%3.21.2122015לא
32נקסט ויז'ן מערכות מיוצבותרעננהתעשייה ביטחונית150%35.8%27.010.8242009לא
33איי קלאודיוסתל אביבטכנולוגיות מידע133%32.5%15.06.5392012לא
34וויקס.קוםתל אביבטכנולוגיות מידע132.3%32.4%3,451.81,531.446282006כן
35Ourcartתל אביבטכנולוגיה וטלקומוניקציה130%32.0%10.34.6182011לא
36רשתקולחיפהטכנולוגיה וטלקומוניקציה130%32.0%22.39.7142014לא
37שמייםתל אביבטכנולוגיה וטלקומוניקציה127%31.4%4.82.2172015כן
38אורקנוסתל אביבטכנולוגיות מידע117%29.4%3.51.6172005לא
39יוטיליסראש העיןטכנולוגיה וטלקומוניקציה111%28.2%22.911.2442012לא
40פריניבדבורה (תענך)מזון ומשקאות100%26.0%68.234.1601995לא
41ואריסייטלודטכנולוגיה וטלקומוניקציה91%24.0%199.7104.7722003לא
42לאסטפרייסחיפהקמעונאות וסיטונאות74%20.2%118.068.0451962לא
43אילקס מדיקלפתח תקווהבריאות71%19.6%946.5553.74211990לא
44סורפולאשדודמוצרי צריכה69%19.1%186.8110.4241971לא
45נטורל אינטליג'נסתל אביבמסחר אלקטרוני68%18.9%1,326.6813.14092009לא
46אנשל שיווקפתח תקווהמזון ומשקאות64%18.0%45.027.452015לא
47פינרו (קרדורקס לשעבר)הרצליהשירותים פיננסיים ופינטק58%16.5%485.3316.62822007לא
48סטנדס 4נתניהטכנולוגיות מידע45%13.3%4.22.952001לא
49רייצ'יפבני ברקטכנולוגיה וטלקומוניקציה37%11.2%22.016.01302007לא
50וידסטרטתל אביבפרסום ושיווק32%9.8%14.410.9112016לא
הצג עוד

טרנזמיט מציגה: צמיחה של פי 10 בהכנסות

טרנזמיט סקיוריטי נוסדה כבר ב-2014 על ידי שניים מיזמי הסייבר המוכרים בתעשייה הישראלית, מיקי בודאי ו-ראקש לונקאר. אולם עד לשנה זו פעלה החברה, שמפתחת פתרונות לאימות זהות על בסיס ביומטרי נטול סיסמה, בפרופיל תקשורתי נמוך ולא גייסה מימון חיצוני. הגיוס הגדול הראשון של טרנזמיט בגובה 543 מיליון דולר, הוכרז ביוני השנה והפך את החברה לחד קרן עם שווי של 2.2 מיליארד דולר, אך גם הוא הלך ברובו לכיסם של היזמים.

מנכ''ל טרנסמיט סקיוריטי מיקי בודאי / צילום: עמרי אראל
 מנכ''ל טרנסמיט סקיוריטי מיקי בודאי / צילום: עמרי אראל

למרות היעדר מימון חיצוני, טרנזמיט הצליחה לצבור הכנסות ניכרות. נכון ל-2017, כשלוש שנים לאחר הקמתה, עמדו הכנסותיה על 4.9 מיליון דולר, אך ב-2020 אלו קפצו כבר ל-52.6 מיליון דולר. סכום זה עדיין רחוק מקצב ההכנסות החוזרות (במונחי ARR) של טרנזמיט שעמד בגיוס על כ-100 מיליון דולר, לפי בודאי. הפער נובע משיטות חישוב שונות, כאשר ההכנסה מלקוחות שנכנסים בסוף שנה למשל מחושבת במלואה לתוך
ה־ARR , אך לא להכנסות.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

היורשת הבכירה של שוק אתרי ההמלצות הישראלי

על פי סטטיסטה, ההכנסות של נטורל אינטליג'נס צמחו בשיעור ממוצע של כ-19% בשנה עם גידול כולל בהכנסות של 68% משנת 2017 ועד 2020. בשנת 2017 עמדו הכנסותיה על 226 מיליון דולר, ואלה גדלו ל-380 מיליון דולר ב-2020. על פי מקורות המקורבים לחברה, החברה צפויה לסיים את השנה עם הכנסות של כ-450 מיליון דולר.

 
  

החברה נחשבת לרווחית מאוד כבר שנים רבות: מרבית הוצאותיה, לפי ההערכה, עשרות מיליונים רבים בשנה, מנותבים לקמפיינים המיועדים לפרסום מבוסס ביצועים בגוגל (PPC), והשאר על משכורות של כ-400 עובדים ועל שכירות של משרדים יוקרתיים במגדלי "תוהא". עלות השיווק הגבוהה של החברה הופכת את נטורל אינטליג'נס לאחד הלקוחות הגדולים ביותר של גוגל ישראל.

תומר אמיתי, סמנכ''ל הכספים של נטורל אינטליג'נס / צילום: סטודיו DHM
 תומר אמיתי, סמנכ''ל הכספים של נטורל אינטליג'נס / צילום: סטודיו DHM

מאין מגיעות הכנסות הענק של נטורל אינטליג'נס? החברה נחשבת כיום לאחת ממובילות שוק ה"אפליאייט" (Affiliate) בישראל - תחום ותיק שבבסיסו הקמת אתרי המלצות, המפנים גולשים לאתרים מסחריים וגובים תשלום מאתרים אלה.

נטורל אינטליג'נס משקיעה עשרות מיליוני דולרים ברכישת שטחי פרסום יוקרתיים עבור חיפוש מותגים מ-60 קטגוריות, כמו למשל ערכות לבדיקות קורונה, משכנתאות, או אתרי דייטינג. המשתמשים המקליקים על מודעות אלה יגיעו לרשת של אתרי המלצות שנטורל אינטליג'נס עומדת מאחוריהם: Top10.com, למוצרי צריכה למשתמש הסופי והארגוני, ו-BestMoney, למוצרים פיננסיים. במקביל, משמשת החברה כספקית תעבורת גולשים לאתרי הימורים באמצעות רשת של מותגי Top10 בריטיים, כמו למשל Top 10 Casinos, לאתרי הימורים, ו-Top 10 Sports Betting להימורי ספורט, ומותגים דומים לתחומי הפוקר, הבינגו והרמי.

מנטורל אינטליג'נס נמסר: "המותגים שלנו מארחים למעלה מ-10 מיליון מבקרים מדי חודש ומסייעים להם להתמודד עם עומס המידע העצום ברשת, לקבל החלטות קנייה מושכלות בזמן קצר ולהתחבר לשירותים ומוצרים העונים בדיוק על צרכיהם. מודל הפעילות של אתרי החברה מחבר בין גולשים לבין מותגים מפרסמים, שהינם שותפים עסקיים שלנו. שיטת הדירוג באתרים שלנו מבוססת על אלגוריתם הלוקח בחשבון פרמטרים שונים וביניהם מספר המבקרים והרוכשים, מידת הנכונות לרכישה של הגולשים, ביקורות וציונים של הגולשים על המוצרים השונים ופרמטרים נוספים".

ה"חשמלאים" החדשים של עולם הרכב

פאוורמט פעלה בראשית דרכה בתחום התחרותי של טכנולוגיית הטענה אלחוטית לטלפונים סלולריים, ואף ניסתה להוביל תקן עולמי משל עצמה. בשנים האחרונות, עם הנהלה חדשה בראשותו של אלעד דובז'ינסקי, היא בחרה להתמקד בשוק רווי פחות שבו יש לה ערך מוסף: אספקת הטכנולוגיה שלה לחברות בענפי הרכב, הרובוטיקה, הטלקום ואינטרנט של הדברים ( IoT ). בזכות כך, צמחו הכנסותיה בתוך שלוש שנים מ-7 מיליון דולר בשנת 2017, לכ-25 מיליון דולר בשנה שעברה.

אלעד דובז'ינסקי, מנכ''ל פאוורמט / צילום: Powermat Technologies
 אלעד דובז'ינסקי, מנכ''ל פאוורמט / צילום: Powermat Technologies

אחד היישומים המוכרים יותר של פאוורמט הוא שותפות עם הרמן, ספקית מוצרי האלקטרוניקה לרכבים הגדולה בעולם, לה מספקת החברה הישראלית מערכות טעינת טלפונים בתא הנהג ברכבים. החברה מסייעת לענקיות תקשורת אמריקאיות לפרוס תשתיות דור חמישי בבניינים באמצעות הולכה של חשמל מפנים הבניין אל החוץ, תוך שהיא מאפשרת הולכה חשמלית אלחוטית, לעיתים במרחקים של עשרות סנטימטרים. השבוע גייסה החברה 25 מיליון דולר, בהובלת רשת מפעלי הענק הטיוואנים - פוקסקון, המשקיעים בחברות ישראליות בתחום טכנולוגיית הרכב, כחלק מהאסטרטגיה שלה להשתלבות בתחום הרכבים החכמים.

טרנזמיט סקיוריטי

תחום: אבטחת סייבר
שנת הקמה: 2014
הכנסות ב־2020: 183.5 מיליון שקל
קצב צמיחה שנתי ממוצע: 120.6% 

נטורל אינטליג'נס

תחום: מסחר אלקטרוני
שנת הקמה: 2009
הכנסות ב-2020: 1.326 מיליארד שקל
קצב צמיחה שנתי ממוצע: 18.9%

פאוורמט טכנולוגיות

תחום: טכנולוגיה וטלקומוניקציה
שנת הקמה: 2006
הכנסות ב־2020: 68.8 מיליון שקל
קצב צמיחה שנתי ממוצע: 41.8%