אלון מאסק דוחק במקדונלד'ס לקבל דוג'קוין כצורת תשלום

מנכ"ל טסלה אמר שהוא יאכל ארוחת ילדים בשידור בטלוויזיה אם ענקית המזון המהיר תקבל את המטבע, זאת לאחר שמקדונלד'ס צייצה בטוויטר על מכירת מטבעות קריפטו

אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111
אלון מאסק / צילום: Shutterstock, Naresh111

אלון מאסק רוצה שרשת מקדונלד'ס תתחיל לקבל דוג'קוין כתשלום.

"אני אוכל ארוחת ילדים בטלוויזיה אם מקדונלד'ס תקבל דוג'קוין", צייץ מנכ"ל טסלה מאסק בטוויטר ביום שלישי בבוקר. מאסק שיבח את דוג'קוין הרבה לאחרונה, כולל בחודש שעבר, כשאמר כי טסלה תקבל את המטבע כתשלום על חלק ממוצריה.

מחיר הדוג'קוין עלה ב־7% ביום שלישי, על פי CoinMarketCap.

מאוחר יותר צייצה רשת ההמבורגרים תגובה: "רק אם טסלה תקבל כתשלום את grimacecoin", התייחסות לדמות הסגולה המככבת בפרסומות של רשת האוכל המהיר. טסלה לא הגיבה לבקשת תגובה.

הציוץ של מאסק הגיע אחרי שמחירי מטבעות הקריפטו - כולל דוג'קוין - ירדו בחדות בימים האחרונים. המכירות גרמו למקדונלד'ס לצייץ ביום שני: "מה שלומכם, אנשים שמנהלים חשבונות טוויטר על קריפטו".

דוג'קוין, מטבע שהחל כבדיחה ב־2013, הוא כיום אחד מעשרת המטבעות המובילים במרחב הקריפטו מבחינת שווי השוק, על-פי נתוני CoinMarketCap. ערכו נוטה לעלות ולרדת בהתאמה למה שמאסק אומר עליו.

כשהתבקש להסביר מהו דוג'קוין בהופעה בתוכנית "סאטרדיי נייט לייב" במאי 2021, מאסק, שבתפקיד אורח הנחה את התוכנית, אמר בסופו של דבר "כן, זו תרמית", מה שגרם למחיר מטבע הקריפטו לצנוח.

מאז הופעתו של מאסק ב־"SNL" ירד מחיר הדוג'קוין ב־80% בערך.

בנוסף לקבלת דוג'קוין כתשלום על סחורות מסוימות, בשנה שעברה קנתה טסלה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין. בעוד שמאסק בתחילה אמר שטסלה תקבל תשלומים גם בביטקוין, החברה אחר כך השעתה את היוזמה הזו לאחר שמאסק ביטא חששות לגבי הכמויות הגדולות של דלקי מאובנים המשמשים לכריית ביטקוין.