רכבי השטח, הקרוס-אוברים והג'יפונים שיתפסו השנה את העין

חברת ג'יפ מציעה גרנד צ'ירוקי עם תקע חשמלי, טויוטה מציגה גרסה מוגבהת לקורולה הפופולרית, הקרוס-אובר של ניסאן עבר שדרוג ומאזדה מציגה דגם חדש וגדול במיוחד • לפניכם רכבי השטח, הקרוס-אוברים והג'יפונים שינחתו השנה בארץ • מגזין הרכב של גלובס

רכבי השטח / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
רכבי השטח / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

ג'יפ גראנד צ'ירוקי: פלאג־אין לשטח תובעני

הדור החדש של הגראנד צ'ירוקי, שיגיע אלינו לקראת סוף השנה, מסמל קפיצת דרך בכל התחומים. בתחום העיצוב הוא מאמץ קו הרבה יותר יוקרתי ופחות קשוח מהדורות הקודמים, עם סגנון שמזכיר קצת את ריינג'רובר "ספורט". תא הנוסעים מרווח ומפואר יותר ומבצע מעבר טוטאלי לעידן הדיגיטלי עם לוח מחוונים מבוסס LCD ומסך מולטימדיה מאסיבי במרכזי הקונסול.

ג'יפ גראנד צ'ירוקי / צילום: יח''צ
 ג'יפ גראנד צ'ירוקי / צילום: יח''צ

את מירב תשומת הלב באגף ההנעה ממקדת מערכת הנעה פלאג-אין, ראשונה מסוגה בסדרה, עם הספק כולל של 375 כ"ס, הנעה לכל הגלגלים כולל הילוך כוח לנסיעה בשטח וטווח חשמלי בלבד של עד 40 ק"מ עם סוללה מלאה. בנוסף, יוצעו המנועים המוכרים, אחר שדרוג מקיף, ובהם מנוע ה-V6 בנזין "פנטה-סטאר" של החברה בהספק 293 כ"ס ומנוע V8 בנפח 5.7 ל' לשמחת הלקוחות המסורתיים של תוצרת ארה"ב.

הרכב גם צפוי לשמור על יכולות השטח המסורתיות שלו ובין השאר הסדרה תכלול גרסת "טרייל-הוק" עם מערכת מתלים מקצועית. כמו בדגם היוצא, תהיה גם גרסה בת 7 מקומות ישיבה על בסיס גלגלים באורך 3.09 מ'.

מחיר משוער: החל מ-400 אלף שקל

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ב.מ.וו X1: גרסת החשמל תחכה

הקרוס-אובר X1 עבר בימי חייו כמה מתיחות פנים, ולפי התוכנית הרב-שנתית של ב.מ.וו, הדור חדש שלו אמור להיות מושק במהלך 2022. העיצוב יהיה בעל יותר נוכחות, בדגש על גריל מוגדל ופנסי לייזר צרים, הממדים יישארו דומים לדגם הנוכחי אולם תא הנוסעים מבוסס על ארכיטקטורה דיגיטלית חדשה.

ב.מ.וו X1 / צילום: יח''צ
 ב.מ.וו X1 / צילום: יח''צ

הפלטפורמה עליה הוא ניצב מתוכננת בראשית לתמוך בהנעה חשמלית אם כי לפחות בשלב הראשון המנועים יכללו רק "סיוע חשמלי": החל בגרסאות היברידיות "קלות" וכלה בגרסאות פלאג־אין. הדגם חשמלי לגמרי IX1 יצטרף להיצע ב-2023.

מחיר משוער: 260-300 אלף שקל

דאצ'יה JOGGER: שבעה מקומות להמונים

דאצ’יה נשארה מאחור בשנים האחרונות בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות מתקדמות, אולם השנה היא צפויה להתחיל לסגור בהדרגה את הפער. את השינוי מבשר ב-2022 מוביל הנוסעים JOGGER, שיחליף את ה-MCV הפשוטה והתעשייתית בפלח מובילי המשפחות עם 7 מקומות. לצד עיצוב מתקדם, שקרוב יותר ברוחו לעולם הקרוס-אובר, הרכב גם מתהדר בבסיס גלגלים רציני של 2.9 מ’, שמספק מרחב למבוגרים גם בשורת המושבים השלישית לחליפין נפח הטענה עצום כאשר המושבים מקופלים.

דאצ'יה JOGGER / צילום: יח''צ
 דאצ'יה JOGGER / צילום: יח''צ

עיצוב תא הנוסעים עדיין פשוט למראה, ויציע תוספת חשובה של מערכות בטיחות אקטיביות לסיוע בנהיגה (ADAS), שחסרונן מורגש בדגמים הקיימים. לפחות בשלב הראשון, לא ידוע על כוונות להציע גרסה אוטומטית כמו ב"דאסטר".

הונדה HR-V: בוגר ויקר יותר

הונדה נסוגה בהדרגה מפעילות בשוק האירופי, וגם היצע הדגמים שלה בארץ מתכווץ בהתאם. אחד הדגמים החדשים הבודדים שהיא משיקה ב-2022, ואולי יגיע גם אלינו, הוא הדור החדש לגמרי של הג’יפון HR-V, שהדור היוצא שלו זכה כאן להצלחה לא קטנה.

הוא מתאפיין בעיצוב בוגר ומאסיבי משל קודמו, נמתח לאורך 4.34 מ’ וניצב על חישוקים בגודל של עד 18 אינץ’ בהתאם לגרסה. תא הנוסעים מאמץ עיצוב דיגיטלי נוסח ה-CR-V הגדול והמרחב בתא הנוסעים שודרג משמעותית.

הונדה HR-V / צילום: יח''צ
 הונדה HR-V / צילום: יח''צ

הגרסה האירופאית מוצעת כעת עם אופציית הנעה אחת בלבד - מערכת ההנעה ההיברידית של ההונדה ג’אז, שמשלבת מנוע 1.5 ל' בנזין עם מנוע חשמלי וסוללה בהספק כולל של 131 כ"ס כאשר מנוע הבנזין פועל גם כגנרטור שטוען את הסוללה.

מחיר משוער: 140-150 אלף שקל

טויוטה קורולה קרוס: הקורולה עולה לגובה

אחד הדגמים החשובים ביותר של טויוטה, קורולה קרוס, כבר נמכר בארצות הברית ואלינו הוא יגיע במחצית השנייה של השנה. הרכב ניצב באמצע הדרך בין הג’יפונים וה-CH-R לבין הראב4 עם אורך של 4.46 מ’ וגובה של 1.62 מ’. עיצובו השמרני מכוון ללקוחות בלתי הרפתקנים דוגמת ציי רכב, בעלי משפחות וכדומה.

טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ
 טויוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ

תא הנוסעים משכפל את עיצוב הפנים של קורולה סדאן. אופציית ההנעה העיקרית בארץ תהיה כנראה מערכת ההנעה ההיברידית מהדור הרביעי של טויוטה, עם סוללת ליתיום והספק משולב של 199 כ"ס. המחירים בינתיים הם בגדר הערכות בלבד.

מחיר משוער: החל מ-150 אלף שקל

יונדאי STARIA: מיני־וואן אופנתי

גם וואנים ומסחריות להובלת נוסעים ומטענים זוכים לקבל כיום שדרוג אופנתי כדי לקלוע לטעמם של לקוחות שלא מסתפקים רק בנפח פנימי ובשימושיות. דוגמה לטרנד מספקת STARIA החדשה של יונדאי, שאמורה לשמש כבסיס למשפחת המסחריות של יונדאי בשנים הבאות.

יונדאי STARIA / צילום: יח''צ
 יונדאי STARIA / צילום: יח''צ

הגרסה "הפרטית" במתכונת מיני-וואן נמתחת לאורך מרשים של 5.25 מ’ וניצבת על בסיס הגלגלים הארוך בקבוצתה - 3.27 מ’. מתחת לעיצוב החלקלק והמודרני מסתתר תא נוסעים איכותי ועתיר במסכים ובמערכות בטיחות עדכניות, שיכול להכיל עד 11 מושבים, בהתאם לתצורה הנבחרת. המנוע העיקרי עבור השוק האירופי הוא 2.2 ל' טורבו-דיזל בהספק 177 כ"ס עם אופציה לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. על אותו בסיס יוצעו בעתיד גם מסחריות סגורות להובלת מטענים.

מאזדה CX60: הגדולה של מאזדה

אחרי תקופה ממושכת של בצורת, קרן אור צפויה להאיר את היצע הדגמים של מאזדה באירופה באמצע 2022 עם היציאה לשוק של מאזדה CX60 החדשה. המכונית מבוססת על ה-CX50 שנחשפה בארה"ב עבור השוק האמריקאי בלבד והיא חולקת עמה פלטפורמה חדשה וגדולה יותר משל ה-CX5, שבעצמה תגיע אלינו ב-2022 אחרי מתיחת פנים.

תמונות ראשונות מלמדות כי החברה שומרת על שפת העיצוב הנוכחית ולא מאמצת את קווי הכביש-שטח המוחצנים יותר של ה-CX50 האמריקאית.

מנוע ה-2.5 ל' טורבו של הדגם האמריקאי לא יגיע לאירופה ואת מקומו ימלאו המנועים המוכרים של מאזדה עם סיוע של מערכת היברידית קלה לצד תגבור ממערכת הנעת פלאג-אין ראשונה מסוגה במאזדה, שתייצר 300 כ"ס ותתחרה בדגם הראב4 פלאג-אין. היא כנראה גם תוצע באותה מדרגת מחיר (כ-250 אלף שקל) אם וכאשר תגיע לארץ.

מחיר משוער: כ-250 אלף שקל

ניסאן X-TRAIL: מתוחכם וקשוח מקודמו

האח הגדול של הקשקאי ייצא לשוק האירופי באמצע 2022 בגרסה חדשה לגמרי. עיצובו שומר על המראה הטיפוסי של המותג עם גריל טרפזי הפוך, אבל הוא נראה מתוחכם וקשוח יותר. מתחת לעיצוב מסתתרת הפלטפורמה המשפחתית של קבוצת רנו-ניסאן-מיצובישי, שבה נעשה שימוש לראשונה במיצובישי אאוטלנדר החדש.

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ
 ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

בדומה לאאוטלנדר, היצע המנועים יכלול גרסת פלאג-אין שבה מנוע הבנזין משמש כגנרטור לטעינת הסוללה ויהיו גם גרסאות בנזין רגילות וגרסאות הנעה כפולה. תא הנוסעים המודרני מכיל שלל מסכי LCD על פי צו האופנה.

מחיר משוער: החל מ-200 אלף שקל

פולקסווגן TAIGO: ספורטיבית ופונה לצעירים

הקרוס-אובר החדש "TAIGO" של פולקסווגן, מבוסס על הפלטפורמה הקומפקטית A0 של הקבוצה הגרמנית, שמשרתת בין השאר את פולקסווגן T-CROSS. אבל עיצוב דינמי שכולל גג מונמך, כנפיים מודגשות וזנב ספורטיבי גורם לרכב להיראות אטרקטיבי וספורטיבי יותר ופונה לטריטוריה של קהל צעיר ואופנתי.

פולקסווגן TAIGO / צילום: יח''צ
 פולקסווגן TAIGO / צילום: יח''צ

אורכו בסה"כ 4.27 מ’ ובאירופה הוא מוצע עם המכללים של משפחת הפולו, איביזה ושות’, כולל מנוע 1 ל' בהספק עד 110 כ"ס ומנוע 1.5 ל' בהספק 150 כ"ס. באירופה הוא יקר יותר מה-T קרוס, מה שעשוי להביא את מחירו בישראל, אם יגיע, לטריטוריה של כלים גדולים יותר.

קיה ספורטאג': העיצוב עבר מהפכה

אחד הדגמים החשובים ביותר של קיה בישראל בשנה הקרובה יהיה הדור החדש של הספורטאג’, האח-המתחרה של יונדאי טוסון החדש, שהגיע כמעט שנה קודם וזכה להצלחה. לספורטאג’ עיצוב מודרני עם הרבה יותר נוכחות כביש משל הדגם היוצא ובגרסה האירופית הוא נמתח לאורך 4.51 מ’.

קיה ספורטאג' / צילום: יח''צ
 קיה ספורטאג' / צילום: יח''צ

תא הנוסעים עבר לעידן הדיגיטלי עם שלל מסכי LCD גדולים ולא נפקד ממנו מקומן של מערכות מבטיחות חדישות. המרחב ליושבים מאחור צמח משמעותית וכך גם נפח תא המטען, בהתאם לגרסה. עדיין לא ברור אילו מהמנועים יגיע לישראל, אבל אפשר להמר שרב המכר יהיה מנוע ה-1.6 ליטר טורבו בנזין בהספק 180 כ"ס עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים. עוד אופציות, שיגיעו בשלבים מאוחרים יותר, כוללת גרסה היברידית עם 230 כ"ס וגרסת פלאג-אין עם 265 כ"ס. בתוכנית נמצא גם מנוע טורבו-דיזל עם 136 כ"ס.

מחיר משוער: 160-190 אלף שקל

רנו AUSTRAL: חוזרים ללחם ולחמאה

לצד חשמליות חדשות, ממשיכה רנו להשיק דגמי SUV אופנתיים עם מנועים מקובלים, שהם "הלחם והחמאה" שלה. המרכזי בהם ל-2022 יהיה הדגם AUSTRAL, שיחליף את הקדג’ר, חביב ציי הרכב בישראל. הרכב יציע עיצוב יותר בוגר עם פחות קימורים תיאטרליים ועם מערך פיקוד מתקדם, שכולל מסך LCD ענק במרכז הקונסול לצד לוח מחוונים דיגיטלי רחב.

בהתאם לצו האופנה, מנועי הדיזל צפויים להיעלם מההיצע. המנוע הבסיסי, שתהיה לו חשיבות מקומית רבה, הוא 1.3 ליטר טורבו-בנזין בהספק 158 כ"ס עם מערכת היברידית "קלה". אפשר לצפות בהמשך גם לגרסת פלאג-אין מתקדמת.

מחיר משוער: 150-180 אלף שקל

רנו ARKANA: עיצוב ספורטיבי ומחיר נגיש

פלח ה-SUV בתצורת קופה צבר הרבה פופולריות בקרב לקוחות שוק הפרימיום וכיום העיצוב הזה מתחיל לחלחל גם אל שאר השוק. אחד הנציגים הבולטים שלו הוא ה-ARKANA של רנו, שמבוסס על ה-SUV הקולאוס, שמיוצר בקוריאה, אבל מציע עיצוב יותר אתלטי דמוי קופה עם דלת אחורית נטויה אחורה בחדות.

רנו ARKANA / צילום: יח''צ
 רנו ARKANA / צילום: יח''צ

הדגם, שאורכו 4.57 מ’, כבר נמכר באירופה ב-2021 וב- 2022 מצטרפת אליו גם גרסה היברידית "מלאה", עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי בהספק משולב של 143 כ"ס, שתוצע לצד גרסה "מיקרו היברידית". עיצוב הפנים מקביל לזה של הקוליאוס, והמחירים באירופה יקרים בכ-5%-10% מאלה של הגרסאות המקבילות של הקוליאוס.

מחיר משוער: 160-200 אלף שקל