מסין, מגרמניה או מקוריאה: הדגמים החשמליים שיעשו השנה עלייה

אאודי, ב.מ.וו ומרצדס מחשמלות דגמי יוקרה • היצרנית הסינים הקטנה שמציגה את הרכב השני שלה • הסמארט חוזרת במתכונת שונה • ורב המכר של פורד יגיע גם הוא לישראל • אלה הדגמים החשמליים המסקרנים שצפויים לנחות בארץ בשנה הקרובה • מגזין הרכב של גלובס

החשמליות / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
החשמליות / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

אאודי Q6 חשמלית: מרווחת ודיגיטלית

אאודי ממשיכה "לחשמל" במרץ את ליין הדגמים שלה, וב-2022 היא תשיק את האח הגדול של ה-Q4 החשמלי, שימוצב מתחת לאאודי E-TRON הראשון, שהתבסס על ה-Q7. ה-Q6 החדש יהיה מעט יותר קומפקטי מהאי-טרון, אבל הוא צפוי להיות מרווח ממנו תודות לפלטפורמה חשמלית ייעודית. הרכב יצויד בתא הנוסעים הדיגיטלי המתקדם של כל הסדרה החשמלית של אאודי, ובמערכת הנעה חשמלית של 800V, שתתמוך בטעינה מהירה.

מחיר משוער: עדיין אין הערכה

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

AIWAYS U6: היצרנית הקטנה מתרחבת

יצרנית הרכב הסינית הצעירה AIWAYS רשמה הצלחה לא מבוטלת בשנה הראשונה שלה בשוק הישראלי עם הדגם החשמלי U5, שמכירותיו בארץ עקפו את המכירות בכל מערב אירופה. ב-2022 יצטרף אליו, על פי הצהרת היצרן, הקרוס-אובר החדש U6, שניצב על אותה פלטפורמה, אבל מתאפיין בעיצוב יותר דינמי.

AIWAYS U6 / צילום: יח''צ
 AIWAYS U6 / צילום: יח''צ

ביחד עם העיצוב החדש אמורים להופיע עוד שלל חידושים טכנולוגיים, אם כי לפחות בינתיים עדיין לא ידועים המפרטים הסופיים של הרכב בתקינה אירופית. בין החידושים שהוכרזו בסין, נמצא מנוע בהספק משודרג של 215 כ"ס (לעומת 204 כיום), מבחר גדול יותר של סוללות עם קיבולת שנעה בין 63 קילוואט-שעה ל-88 קילוואט-שעה וטווחי נסיעה של מעל 500 ק"מ ב-WLTP בגרסה הבכירה. תהיה גם קפיצת מדרגה באבזור ובעיצוב של תא הנוסעים כולל מערך פיקוד חדש עם מסך מולטימדיה ענק, מערך בטיחות משודרג ועוד. מועד ההגעה עדיין לא ידוע.

מחיר משוער: 180-200 אלף שקל

ב.מ.וו I4: האס של החברה

אחרי כמה ניסיונות מוקדמים לחדור לפלח החשמלי, ב.מ.וו תבצע ב-2022 את המהלך המושקע ביותר שלה עד היום להשגת דומיננטיות בפלח עם הספורט-סדאן I4, שפותחה כמכונית חשמלית. המכונית דומה בממדיה לסדרה 3, אבל ניצבת על בסיס גלגלים של 2.86 מ’, מציגה סממני עיצוב ייחודיים ומצוידת בתא נוסעים חדש ומתקדם עם מסך LCD קמור שעוטף את הנהג.

ב.מ.וו I4 / צילום: יח''צ
 ב.מ.וו I4 / צילום: יח''צ

בשלב הראשון היא מוצעת באירופה בשתי גרסאות, שצפויות להגיע גם אלינו. גרסת הבסיס 40 מצוידת במנוע בהספק 340 כ"ס ובסוללה של כ-80 קילוואט-שעה ומציגה טווח של עד 590 ק"מ בתקן WLTP. בגרמניה לפחות היא זולה בכאלף אירו ממחיר טסלה 3 "פרפורמנס", אך זה כמובן לא מעיד על המחיר בישראל. מעליה ממוקמת גרסת M50 קרבית עם שלדה שמכוילת על ידי מחלקת הספורט של החברה, שני מנועים בהספק משולב של 544 כ"ס ואפס ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות. הסוללה היא אותה סוללה, אך הטווח ב-WLTP מסתפק ב-510 ק"מ.

מחיר משוער: 350-450 אלף שקל

ג'נסיס G80 ו־GV60: מתקפת פרימיום חשמלי

שלושה חידושים צפויים במותג הפרימיום הקוריאני ג’נסיס ב-2022. הראשון הוא גרסה חשמלית של מכונית הספורט-סאלון הגדולה G80, שתציע מפרט שאפתני. בין השאר, שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 370 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וסוללה גדולה של 90 קילוואט-שעה, שאמורה לספק טווח של בסביבות 430 ק"מ בתקן WLTP. עם הטבת המס הוא עשוי להיות זול יותר מגרסת הבנזין.

ג'נסיס G80 / צילום: יח''צ
 ג'נסיס G80 / צילום: יח''צ

הבא בתור לעלות על הכיסא החשמלי הוא ה-GV70. הוא מצויד במערכת הנעה חשמלית מקבילה לזו של ה-G80, מסוגל להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש בכ-4.5 שניות ואפילו מצויד במצב תכנות שמאפשר נסיעה חשמלית חלקה בשטחים לא סלולים. השלישי הוא הקרוסאובר GV60 שניצב על הפלטפורמה החשמלית הייעודית שפותחה עבור יונדאי איוניק וקיה EV6. הרכב יציע עיצוב פנים ייחודי למותג עם מערך פיקוד על בסיס מסך LCD רוחבי, ולפחות בחו"ל מפרטי ההנעה יהיו גבוהים: הנעה אחורית או כפולה עם הספקים של בין כ-217 כ"ס ל-585 כ"ס. טווח הנסיעה צפוי להתחיל באזור ב-480 ק"מ בהתאם לקיבולת הסוללה.

מרצדס EQE: הסדרה שמתחשמלת

באמצע 2022 תשיק מרצדס באירופה את ה-EQE. המכונית ניצבת על גרסה מקוצרת של הפלטפורמה החשמלית הייעודית, שמשרתת את ה-EQS הגדולה. היא גם חולקת עם אחותה הגדולה את מערך הפיקוד הייחודי שמבוסס על מסכי ענק ותציע תא נוסעים מרווח עם תוספת של 8 סנטימטרים ליושבים מאחור, בהשוואה ל-E קלאס הנוכחית. בדגם ארוך הטווח היא תשיג טווח עד כ-600 ק"מ ב-WLTP.

מרצדס EQE / צילום: יח''צ
 מרצדס EQE / צילום: יח''צ

בעת ההשקה צפויות להופיע שתי גרסאות הספק, שהבסיסית ביניהן תציע 286 כ"ס עם מנוע בודד. במקביל, תוצע גרסת AMG 43 עם 476 כ"ס וגרסת 53 AMG עם צמד מנועים בהספק משולב של 687 כ"ס. שתי הגרסאות יוצעו עם היגוי אחורי כאופציה ועם "צליל AMG" מלאכותי.

מחיר משוער: החל מ-500 אלף שקל

MG ו־MARVEL: הסינים משפרים טווח

שני דגמים נמצאים בקנה של קבוצת SAIC הסינית ל-2022. הראשון הוא הדור החדש והמשופר של הג’יפון החשמלי MG ZS, שמתיחת הפנים שלו תגיע בעיתוי מצוין כדי להתמודד עם התחרות מבית ג'ילי גיאומטרי. מלבד מתיחת פנים קלה, זכה הרכב לקבל מערכת הנעה משודרגת שמגיעה בשתי גרסאות: עם מנוע חשמלי קדמי בהספק משופר של 177 כ"ס, סוללה של כ-50 קילוואט-שעה וטווח של עד 320 ק"מ בתקן WLTP; ומנוע של 153 כ"ס, סוללה של 70 קילוואט-שעה והספק ש 153 כ"ס.

MG ZS / צילום: יח''צ
 MG ZS / צילום: יח''צ

שני הדגמים תומכים בטעינה מהירה של 80 עד 93 קילוואט בהתאם לדגם. גם תא הנוסעים עבר שדרוג מקיף באבזור עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך שליטה גדול לצד הנהג. המחירים ינועו בין כ-144 אלף שקל לכ-149 שקל בהתאם לגרסה. בשלב מאוחר יותר מצפים בישראל ל-SUV הגדול והמפואר MRAVEL R שכבר משווק באירופה בגרסה עם שני מנועים בהספק 288 כ"ס, זינוק מאפס ל-100 ב-4.9 שניות וסוללה של 70 קילוואט-שעה עם טווח של עד 370 קילומטר ב-WLTP. בגרמניה הרכב משווק עם מחיר שאפתני של כ-51 אלף אירו, מקביל לדגמים חשמליים של וולבו ושות’.

מחיר משוער: החל מ-144 אלף שקל

סקודה אנייאק קופה: חשמלית וספורטיביות

סקודה "אנייאק" החשמלית עשתה אצלנו לא מעט רעש עם השקתה "הרשמית" בשלהי 2021, אולם היא לא הותירה חותם על השוק בשל בעיות מלאי מתמשכות. יש לקוות שהזמינות של הדגם החדש "אנייאק קופה", שיושק באירופה ב־2022, תהיה טובה יותר.

עיצוב הקרוס-אובר של האנייאק המקורית זכה לחידוד עם דמיון חזותי מאחור לטסלה X, אולי לא במקרה, ועם מקדם גרר אווירודינמי מהטובים ברכב מייצור סדרתי. הממדים הכלליים נותרו ללא שינוי למעט גג מעט נמוך יותר.

סקודה אנייאק קופה / צילום: יח''צ
 סקודה אנייאק קופה / צילום: יח''צ

בשלב הראשון בחרה סקודה להציג את הרכב דווקא בגרסת הביצועים RS, שמגיעה עם שלדה מוקשחת ונמוכה יותר בכמה מ"מ ועם צמד מנועים בהספק משולב של 299 כ"ס. תא המטען יכול לבלוע 570 ליטר, אם כי גובה ההטענה שלו מוגבל יותר. אלינו תגיע המכונית בעיקר עם המפרט של ה"אנייאק" הרגילה, שכולל מנוע בודד עם 204 כ"ס וסוללה של 77 קילוואט-שעה. המחירים יהיו מן הסתם יקרים בלפחות 10% ממחיר דגמי האנייאק הרגילה בגרסאות מקבילות.

מחיר משוער: 220-280 אלף שקל

סמארט קרוס־אובר: שונה ממה שהכרתם

המותג סמארט, לשעבר של דיימלר, נמצא כיום בשליטה מלאה של קבוצת הרכב הסינית/אירופית GEELY ובשלהי 2022, במקביל להשקתו הרשמית בסין, הוא אמור להתחיל להפגין נוכחות גם באירופה. זאת, למרות שכל קשר בין הסמארט החדשה למותג האירופי הוותיק הוא מקרי בלבד.

סמארט קרוס־אובר / צילום: יח''צ
 סמארט קרוס־אובר / צילום: יח''צ

בפועל, המכוניות החדשות של המותג ניצבות על הפלטפורמה החשמלית המודולרית, שמשרתת בין השאר את וולבו XC40 החשמלית, והן ייוצרו במפעל של GEELY בסין. גם הדגם הראשון שיגיע לשוק רחוק מאוד מקונספט הממדים העירוניים הזעירים של סמארט היוצאת. זה יהיה קומפקט SUV חשמלי לארבעה-חמישה נוסעים עם אורך של 4.29 מ’ ובסיס גלגלים באורך 2.75 מ’. עיצוב הפנים אמור להיות "דיגיטלי צעיר" ברוח המותג המקורי ותא הנוסעים יהיה מרווח. באירופה צופים מחיר התחלתי של כ-30 אלף יורו לפני סובסידיות, משהו בטווח של 140-170 אלף שקל בארץ.

מחיר משוער: 140-170 אלף שקל

פולסטאר 2: חשמלית שבדית־סינית

אם לא יהיו הפתעות, במהלך 2022 תנחת בישראל נציגות ראשונה של מותג הפרימיום החשמלי "פולסטאר", ששייך לקבוצת GEELY הסינית. למרות הבעלות הסינית והייצור בסין, המותג קרוב הרבה יותר ל-DNA של חברת וולבו השוודית. המטה שלו נמצא בשוודיה וכך גם מערך המחקר והפיתוח.

הדגם הראשון שיגיע אלינו, פולסטאר 2, אמור להתחרות ישירות בטסלה 3 ויכלול גרסאות עם מנוע בודד או שני מנועים וטווח של עד 540 ק"מ בדגם הבכיר עם סוללה של כ-78 קילוואט-שעה. באירופה, ה-2 מתומחרת בטווח של כמה אחוזים פחות מהדגמים המקבילים של טסלה. במהלך 2022 מתוכננת גם ההשקה של פולסטאר 3, קרוס-אובר חדש על בסיס ה-2, שמיועד לתת מענה לטסלה Y.

מחיר משוער: 200-300 אלף שקל

פורד מוסטנג מאך E: רב המכר עושה עלייה

באיחור של שנה לפחות, ב־2022 אמור לנחות בישראל הקרוס-אובר החשמלי רב-המכר של פורד, שכבר זכה להצלחה לא מבוטלת בארה"ב ובאירופה. למוסטנג מאך E אין שום קשר למשפחת המוסטנג למעט מיתוג, והוא ניצב על פלטפורמה חשמלית ייעודית של פורד, שעליה יופיעו בעתיד דגמים נוספים.

פורד מוסטנג מאך E / צילום: יח''צ
 פורד מוסטנג מאך E / צילום: יח''צ

הרכב שמשווק באירופה מוצע במגוון רחב של גרסאות, החל מגרסת בסיס עם מנוע בודד בהספק 269 כ"ס שמניע את הגלגלים האחוריים וסוללה של 68 קילוואט, שמספקת טווח של עד 440 ק"מ ב-WLTP; וכלה בגרסת GT ספורטיבית עם שני מנועים בהספק משולב של 487 כ"ס, שבסיוע סוללה של 88 קילוואט מאיצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ומשיגה טווח של עד 500 ק"מ ב-WLTP.

התמחור באירופה די אגרסיבי וחותך בכמה אחוזים את הגרסאות המקבילות של אאודי Q4, טסלה Y וכו’. בארץ אפשר לצפות למחירים שינועו בטווח של כ-250 אלף שקל וצפונה, אם כי ייתכנו הפתעות. כמה וכמה כלים כאלה מיבוא מקביל כבר נעים על כבישי ישראל.

מחיר משוער: החל מ-250 אלף שקל

סובארו סולטרה: ותודה לאחות הגדולה טויוטה

סובארו תבצע באמצע 2022 "קפיצת דרך חשמלית" באדיבות בעלת המניות והשותפה טויוטה. הסובארו SOLTERRA מבוססת על הקרוס-אובר החשמלי של טויוטה, שיושק במקביל והממדים שלו יהיו די דומים לסובארו XV.

סובארו סולטרה / צילום: יח''צ
 סובארו סולטרה / צילום: יח''צ

העיצוב החיצוני שומר על ערכי המותג של סובארו, וסביר להניח שהדגם יוצע בעיקר עם הנעה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים ועם מערכת ניהול אלקטרונית להנעה הכפולה מפיתוח עצמי של סובארו. תא הנוסעים יציג מערך פיקוד דיגיטלי למהדרין, כולל מסך ענק "צף" במרכז הקונסול המרכזי.

ההספק ינוע בסביבות 200 כ"ס ואופציות הסוללה והטווח טרם פורסמו אולם אפשר לצפות לטווח התחלתי של לפחות 420-440 ק"מ ב-WLTP.

מחיר משוער: 220-250 אלף שקל

קיה נירו: יותר תחכום ומקום

הדור החדש של הנירו צפוי להגיע במחצית הראשונה של 2022. הרכב עבר "השתלת אישיות" יסודית. הוא גדול ומרווח יותר מקודמו, ויוצע עם הנעה היברידית רגילה, זהה לזו של הנירו היוצאת לצד הנעת פלאג-אין, שכנראה תמשיך להיות הגרסה הפופולרית ביותר בארץ. תהיה גם הנעה חשמלית לגמרי.

קיה נירו / צילום: יח''צ
 קיה נירו / צילום: יח''צ

מחיר משוער: 135-150 אלף שקל

קיה EV- 6: טסלה, מאחורייך

החשמלית החדשה והמתקדמת של קיה חולקת עם יונדאי איוניק החשמלית את הפלטפורמה והמכללים, אבל מאמצת קו עיצוב ויעד מיצוב שונה בתכלית. היא נראית הרבה יותר ספורטיבית, מציעה גרסאות ביצועים סופר-חזקות ומכוונת להתמודד מול דגמי פרימיום דוגמת טסלה Y, וולבו XC40 ועוד.

קיה EV- 6 / צילום: יח''צ
 קיה EV- 6 / צילום: יח''צ

באירופה היא מוצעת בטווח רחב של גרסאות, החל מגרסה עם הנעה אחורית, מנוע בודד בהספק 228 כ"ס וסוללה של 72 קילוואט, שמספקת טווח של עד 528 קילומטר ב-WLTP; וכלה בגרסת ביצועים אימתנית עם שני מנועים בהספק משולב של 585 כ"ס, תאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות וטווח של עד 400 ק"מ. המחירים לא נמוכים, ואם לא תופיע גרסת בסיס הם יתחילו היכן שהמחירים של יונדאי איוניק מסתיימים, באזור ה-225 אלף שקל.

מחיר משוער: 225 אלף שקל

רנו מגאן E-TECH: לשכוח את ימי "בטר פלייס"

יותר מעשור לאחר דעיכת השותפות עם "בטר פלייס" והפלואנס החשמלית מתכוונת רנו לבצע "קאמבק" מרשים בפלח החשמלי. את המתקפה תוביל הגרסה החשמלית לגמרי של רנו מגאן האצ’בק החדשה. המפרט נראה מבטיח: המכונית שומרת על ממדים קומפקטיים יחסית (4.2 מ’ אורך), אבל יש לה תא נוסעים מרווח תודות לבסיס של 2.7 מ’.

רנו מגאן E-TECH / צילום: יח''צ
 רנו מגאן E-TECH / צילום: יח''צ

גרסת ההשקה מצוידת במנוע בהספק 218 כ"ס, שמניע את הגלגלים הקדמיים, ובסוללה של 60 קילוואט, שאמורה לספק טווח של עד 540 ק"מ ב-WLTP. בעתיד צפויות גרסאות חזקות וחלשות יותר. הזינוק מאפס ל-100 קמ"ש מתבצע ב-7.5 שניות. הקלף החזק שלה הוא המחיר: זו אמורה להיות אחת החשמליות הנגישות ביותר בשוק ובגרסת החדירה והיא עולה בגרמניה כ-3,000 אירו פחות מגרסת הבסיס של טסלה 3.

מחיר משוער: עדיין אין הערכה

רנו 5 חשמלית: נוסטלגיה עם שקע

"כשהעתיד מלא סימני שאלה, עדיף לחזור למקורות". את הפתגם הזה כבר יישמה רנו כשהחייתה לפני כמה שנים את מותג הספורט "אלפיין". ב-2022 היא מתכננת להחזיר מנבכי ההיסטוריה את סדרת הרנו 5, שהייתה בזמנו אחת המכוניות הנמכרות בתולדותיה.

רנו 5 חשמלית / צילום: יח''צ
 רנו 5 חשמלית / צילום: יח''צ

בגלגול הנוכחי מדובר בעיקר בתרגיל במיתוג ובעיצוב נוסטלגי. מתחת לכסות מסתתרת מכונית חשמלית מודרנית וקומפקטית שאמורה להחליף את הזואי, ששורשיה בתחילת העשור הקודם. הדגם יוצע עם הנעה חשמלית בלבד ואמור, אולי, להביא את בשורת המכוניות החשמליות גם להמונים עם שילוב בין טווח סביר ותג מחיר שינוע באירופה סביב 22-25 אלף אירו (לאחר הטבות מס).

מחיר משוער: עדיין אין הערכה