ב.מ.וו, מרצדס, מזארטי וריינג'רובר: רכבי היוקרה של 2022 מגיעים

סדרות 3 ו-7 של ב.מ.וו מגיעות בגרסאות מפוארות ומשודרגות • המותג האיטלקי נכנס לנישה חדשה • למרצדס יש לימוזינה חשמלית • וריינג'רובר מציגה דגם חדש שמתחיל ב-1.5 מיליון שקל • מגזין הרכב של גלובס

רכבי היוקרה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
רכבי היוקרה / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

ב.מ.וו סדרה 3: עדכון מקיף לרבת המכר

ב.מ.וו ממשיכה לפתח את דגמי הבנזין שלה וכעת תורה של סדרה 3. ב-2022 תעבור הסדרה מתיחת פנים חיצונית קלה ועדכון של תא הנוסעים, שצפוי לקבל לוח מחוונים דיגיטלי קמור ומערכת הפעלה חדשה. יוצעו גרסאות עם מערכת היברידית "קלה", אולם גרסת הפלאג-אין, שהיא הנמכרת בישראל, לא צפויה לעבור שינוי מהותי.

מחיר משוער: 270־350 אלף שקל

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

ב.מ.וו סדרה 7: ספינת הדגל של המותג

החידוש המרכזי של ב.מ.וו לשנה הנוכחית היא ספינת הדגל החדשה, סדרה 7, שצפויה להביא עמה לא רק קפיצת מדרגה בעיצוב ובטכנולוגיה, אלא גם גרסת דגל חשמלית לגמרי שמיועדת להתחרות במרצדס EQS.

החידושים הטכנולוגיים יכללו, לראשונה בדגם סדרתי של ב.מ.וו, תמיכה מלאה בנהיגה אוטונומית בדרגה 3 (בנוסח מערכת ה-FSD של טסלה) בסיוע כמה טכנולוגיות אוטו-טק ישראליות כולל LIDAR מפיתוח של אינוביז.

באגף המנועים יככבו גרסאות שונות של מנוע ה-6 צילינדרים טורבו בנפח 3 ל' של החברה, כולל גרסת הפלאג-אין הקיימת עם 400 כ"ס וגרסת פלאג-אין חדשה עם 560 כ"ס בדגם M750. זאת, בנוסף למנוע ה-V8 בנפח 4.4 ל', שהוא עדיין אופציה פופולרית בשווקים שונים ברחבי העולם. לעומת זאת, מנוע ה-V12 ההיסטורי של החברה מסיים את תפקידו בשל שיקולי עלות וזיהום אוויר.

מחיר: החל מ-800 אלף שקל

מזראטי GRECALE: המותג האיטלקי נכנס לנישה חדשה

בעקבות המעבר לחברה האם החדשה והעשירה "סטלנטיס", זוכה המותג הרדום מזראטי לזריקת מרץ עם תוכנית דגמים, שתכלול בעתיד כניסה לנישות חדשות וכמובן "חישמול" מואץ. הראשון בקו הוא הקרוס-אובר בגודל בינוני בעל השם הקשה להגייה GRECALE.

מזראטי GRECALE / צילום: יח''צ
 מזראטי GRECALE / צילום: יח''צ

הרכב מבוסס על הפלטפורמה של אלפא רומיאו "סטלביו" עם שינויי עיצוב מתבקשים כמו גריל ייחודי, חישוקים טיפוסיים למותג ועוד. תא הנוסעים יהיה חדש ומפואר, על פי המסורת של המותג, ולצד המנועים המוכרים כמו 2 ל' טורבו עם עד 330 כ"ס, יוצע גם מנוע 3 ליטר V6 עם טורבו-כפול מפיתוח של פרארי. גם הנעת פלאג-אין מתבקשת תגיע בעתיד הלא רחוק.

מחיר משוער: עדיין אין הערכה

מרצדס A קלאס: הסדרה היותר נגישה

בטווח המחיר הנגיש יותר, יחסית, תשיק החברה ב-2022 באירופה את סדרת ה-A קלאס לאחר עדכון תקופתי. תא הנוסעים יצויד במערכת הפיקוד הדיגיטלית מהדור האחרון של החברה עם מסך רחב, ומבחר המנועים של הדגם הנוכחי צפוי להמשיך למודל המחודש, כולל גרסת פלאג-אין.

מרצדס A קלאס / צילום: יח''צ
 מרצדס A קלאס / צילום: יח''צ

גם הקרוס-אובר הפופולרי GLC מתוכנן לעבור חידוש מקיף ב-2022 והוא יתבסס על הפלטפורמה ומערך הפיקוד של סדרה C החדשה. כל המנועים יהיו "מחושמלים" בצורה כזו או אחרת, החל במערכות היברידיות קלות וכלה בגרסת פלאג-אין חדשה עם טווח חשמלי משופר משמעותית.

מחיר: 240-300 אלף שקל

מרצדס EQS AMG53: לימוזינה ספורטיבית

לספינת הדגל החשמלית של מרצדס, שכבר נמכרת בישראל, אין מחסור בכוח ובביצועים אבל זה לא יפריע לחברה להשיק ב-2022 גם גרסת ספורט חשמלית כדת וכדין שעברה "טיפול" בחטיבת הביצועים AMG, כולל שלדה ספורטיבית, ביצועים מסחררים ואפילו צליל מנוע רועם.

הצליל (שנשמע גם מחוץ לרכב) אמנם בוקע מרמקולים מיוחדים ומופק באמצעות אלגוריתמים אקוסטיים, אבל הביצועים אמורים להיות בליגה של מכוניות ספורט אקזוטיות. הספק של עד 761 כ"ס ומומנט של עד 100 קג"מ יאפשר ללימוזינה החשמלית להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ולהחזיק טווח של עד כ-586 ק"מ בין טעינות, תודות לסוללה מאסיבית של 107 קילוואט־שעה. בישראל היא תהיה יקרה לא במעט מה-EQS החשמלית "הרגילה" עם מחיר משוער באזור ה-1.5 מיליון שקל, אפילו עם הטבת המס.

מחיר משוער: מעל 1.5 מיליון שקל

ריינג'רובר 2022: קהל היעד ברור

רשימת המיליונרים של ישראל התארכה מאוד בשנתיים האחרונות, ועבור הקהל הזה יגיע במהלך 2022 הדור החדש של הריינג’רובר. הרכב קיבל עיצוב אווירודינמי חלקלק והדוק מקצה לקצה, והוא יוצע לראשונה עם בחירה בין דגם עם בסיס גלגלים רגיל וחמישה מקומות ישיבה, לבין דגם עם בסיס גלגלים ארוך ועד שבעה מקומות ישיבה.

ריינג'רובר 2022 / צילום: יח''צ
 ריינג'רובר 2022 / צילום: יח''צ

בשלב הראשון הוא יגיע אלינו עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3 ל' שמייצר 350 כ"ס ו-71.4 קג"מ ובדגם טורבו-בנזין בנפח 3 ל' עם 400 כ"ס. בתכנון נמצאת גם גרסת טורבו-בנזין בתצורת V8 בנפח 4.4 ל' עם 530 כ"ס. בשלב מאוחר יותר מצפים בחברה גם לגרסאות פלאג-אין עם 510 כ"ס וטווח חשמלי של עד 100 ק"מ ואולי גם גרסה חשמלית לגמרי בעתיד.

כצפוי, הדגם עמוס בטכנולוגיות מתקדמות שכוללות בין השאר מתלי אוויר ממוחשבים, בקרת סביבה אוטומטית לנסיעה בשטח, היגוי לכל הגלגלים ועוד. המחירים צפויים לנוע בין כ-1.3 ל-1.49 מיליון לפני תוספות מיוחדות.

מחיר משוער: 1.3-1.49 מיליון שקל