ההכלאה של טויוטה, המהפך של סקודה: הקטנות והמשפחתיות החדשות של 2022

אופל מציגה אסטרה חדשה, אלפא רומיאו חושפת מכונית יוקרה קומפקטית, פז'ו מתחדשת בדגם מרווח וחסכוני והאייגו של טויוטה עולה לגובה • אלה המכוניות הקטנות והמשפחתיות שינחתו כאן השנה • מגזין הרכב של גלובס

הקומפקטיות והמשפחתיות / עיצוב: טלי בוגדנובסקי
הקומפקטיות והמשפחתיות / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

אופל אסטרה: קודם בנזין, אחר כך חשמל

הדור החדש והשישי במספר של סדרת האסטרה המשפחתית ניצב על הפלטפורמה החדשה של קבוצת "סטלנטיס", שמשרתת בין השאר את פיז’ו 308 החדשה (וסיטרואן C4). כמו אצל האחיות מצרפת, הפלטפורמה מתוכננת מבראשית לתמוך בהנעה רגילה לצד הנעת פלאג-אין, ובהמשך גם הנעה חשמלית לגמרי.

אופל אסטרה / צילום: יח''צ
 אופל אסטרה / צילום: יח''צ

בשלב הראשון יוצעו המנועים המוכרים של הקבוצה, בעיקר מנועי בנזין טורבו וטורבו דיזל מנפח של 1.2 ליטר והלאה עם הספקים שבין 110 ל-225 כ"ס. הדגם המרכזי עבורנו יצויד במנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק 130 כ"ס עם תיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. מערך הפיקוד צפוי להיות על טהרת הצגים הדיגיטליים בעיצוב ייחודי של אופל, ששונה מזה של שאר הקבוצה. האסטרה החדשה תהיה יותר מרווחת מהיוצאת, למרות ממדים חיצוניים כמעט זהים. ב-2023 תצטרף גרסה חשמלית עם טווח של מעל 400 ק"מ.¡

מחיר משוער: 135-180 אלף שקל

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

אלפא רומיאו TONALE: פרימיום קומפקטי

אלפא רומיאו נכנסת השנה לראשונה לפלח הקומפקט-פרמיום SUV עם ה"טונאל" שמיועד להתחרות בדגמים כמו מרצדס GLA, ב.מ.וו X1 ודומיהם. הוא מושק באיחור של כשנה לעומת לוח הזמנים המקורי בשל קשיי האספקה בתעשיית הרכב.

אלפא רומיאו TONALE / צילום: יח''צ
 אלפא רומיאו TONALE / צילום: יח''צ

הרכב נמתח לאורך 4.53 מ’ - כ-16 סנטימטרים פחות מאחיו הגדול "סטלביו". רוחבו 1.83 מ’ וגובהו 1.6 מ’ בלבד, מה שמעניק לו מראה רחב ואתלטי. מתחת למרכב האיטלקי החושני נמצאת הפלטפורמה של ג’יפ "רנגייד" האמריקאי, שממנה נגזר גם בסיס גלגלים באורך של כ-2.64 מ’. מבחר המנועים, לפחות באירופה, צפוי להתחיל עם מנוע טורבו בנזין צנוע בהספק 130 כ"ס ותיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. בפסגת ההיצע תוצב גרסת פלאג-אין הייבריד עם 240 כ"ס.

מחיר משוער: 350־250 אלף שקל

טויוטה AYGO X: חיבור בין מיני לג'יפון

הסטטיסטיקה מגלה שהלקוחות הפרטיים בארץ נוטשים בשנים האחרונות את מכוניות המיני העירוניות לטובת משפחתיות, ג’יפונים וג’יפים. לפיכך, היצרנים מנסים לשמר את נוכחותם בפלח העירוני עם דגמים שמשלבים ממדים עירוניים ועיצוב קרוסאובר.

טויוטה AYGO X / צילום: יח''צ
 טויוטה AYGO X / צילום: יח''צ

דוגמה טובה הוא AYGO X החדש, שתוכנן לכסות את שתי הנישות. הוא מעוצב כמו "מיקרו ג’יפון", אורכו הכולל 3.7 מ’ והוא מתרומם לגובה נכבד של 1.53 מ’, שממצב אותו מול סוזוקי איגניס. בסיס גלגלים באורך 2.43 מ’ מבטיח מרחב רגליים משופר משמעותית ליושבים, ביחס ל-AYGO היוצא, ותא מטען בנפח 231 ליטר מרחיב את השימושיות המשפחתית.

מערך הפיקוד דיגיטלי צעיר ויש גם ערכה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. להנעה אחראי מנוע 3 צילינדרים בנזין עם הספק די צנוע של 72 כ"ס, שמשודך לתיבה רציפה. המשקל העצמי, שעומד על כ-1,000 קילו, מבטיח ביצועים מתקבלים על הדעת לצד חיסכון מכובד בדלק.

מחיר משוער: 80-100 אלף שקל

סקודה פאביה: נוכחות משופרת

הפאביה החדשה שתנחת כאן ב-2022 שוברת את התדמית של "מכונית לבעלי תקציב נמוך" ומציעה עיצוב הרבה יותר רענן, בעל נוכחות ועם קווים מתוחכמים. היא חולקת את הפלטפורמה עם פולו ואיביזה החדשות, מציעה הרבה יותר מרווח בתא הנוסעים, תוספת של 50 ליטר לתא המטען ומערך פיקוד עדכני כולל לוח מחוונים דיגיטלי בהתאם לגרסה וערכה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות. אופציות ההנעה זהות לאלה של הפולו כולל מנוע 1 ל' טורבו בנזין ומנוע 1.5 ל' טורבו בנזין.

מחיר משוער: 100-120 אלף שקל

סקודה קארוק: מהפך בתא הנוסעים

סקודה סובלת מקשיי אספקה חמורים, אבל ממשיכה להשיק דגמים חדשים. אחד מהם הוא רב המכר קארוק, שיוצא ב-2022 לשוק האירופי אחרי עדכון תקופתי.

סקודה קארוק / צילום: יח''צ
 סקודה קארוק / צילום: יח''צ

העיצוב יהיה תואם לקו הנוכחי של המותג (אוקטביה) עם פנסי LED צרים ופגוש מודגש ויהיו גם פגושים חדשים וכמה פריטי עיצוב חדשים מאחור. תא הנוסעים יצויד במערך פיקוד דיגיטלי עדכני נוסח האוקטביה ושות’ עם אופציות תקשורת אלחוטיות.

במבחר המנועים אין שינויים גדולים ובראש ההיצע ניצבים מנוע הטורבו-בנזין של הקבוצה בנפח של 1 ו-1.5 ל'.

מחיר משוער: החל מ-130 אלף שקל

פיז'ו 308: גדולה יותר, חסכונית יותר

משפחת ה-308 החדשה כבר נמכרת באירופה ואמורה לנחות בישראל ב-2022, בכפוף לזמינות הייצור (והצ’יפים). היא גדולה יותר מקודמתה, מבפנים ומבחוץ, ויש לה תא נוסעים דיגיטלי, מתוחכם ועתיר במסכים, מערך בטיחות מתקדם ומנועי טורבו בנזין ודיזל לצד שתי גרסאות פלאג-אין: עם 180 או 225 כ"ס. שתי הגרסאות הללו אמורות להשיג טווח חשמלי של עד כ-60 ק"מ וחיסכון רציני בדלק.

פיז'ו 308 / צילום: יח''צ
 פיז'ו 308 / צילום: יח''צ

גרסה חשמלית נמצאת גם היא באופק, והיא אמורה להציע טווח חשמלי משופר בהשוואה ל-2008 החשמלית. במהלך 2022 תוצג גם גרסת קרוס-אובר של בתצורת "האצ’בק מוגבהת", שתהיה יותר קרובה באופייה לסיטרואן C4.

מחיר משוער: 135-160 אלף שקל