ליברמן: מס הרכישה שיוטל על רוכשי דירה רביעית יעמוד על 12.5%

"לא אשנה את המס לדירה שנייה או שלישית, כי רוכשים אומרים שהם קונים את הדירה לבן שלהם, לבת שלהם, או שהדירה היא הפנסיה שלהם", הסביר שר האוצר בוועידת המפרץ, "אבל בדירה רביעית וחמישית צריך להעלות את המס"

שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר
שר האוצר אביגדור ליברמן / צילום: איל יצהר

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (ג') בוועידת המפרץ לתוכנית הנדל"ן החדשה שלו וחשף את גובה מס הרכישה החדש שיוטל על רוכשי דירה רביעית ומעלה. "אני מתכוון להשאיר את מדרגות המס עבור דירות שנייה ושלישית, אבל להקפיץ את המס מהדירה הרביעית ומעלה ל-12.12.5%", אמר ליברמן.

כיום, משקיעי נדל"ן הרוכשים דירה שנייה ומעלה מחויבים בתשלום מס למדינה בגובה של החל ב-8%, בהתאם למחיר הנכס. זאת, לאחר שליברמן כבר העלה בחודשים האחרונים את רצפת המס מ-5% ל-8% (ובכך ביטל למעשה את הורדת המס שקבע קודמו בתפקיד, ישראל כ"ץ).

"לא אשנה את המס לדירה שנייה או שלישית, כי רוכשים אומרים שהם קונים את הדירה לבן שלהם, לבת שלהם, או שהדירה היא הפנסיה שלהם", הסביר ליברמן, "אבל בדירה רביעית וחמישית צריך להעלות את המס".

עוד הוסיף ליברמן באשר למשבר מחירי הדיור כי "קיים צוואר בקבוק ברשויות המקומיות. אני מציע לתת את פתרון אריק שרון - לתת תמריץ לרשויות על בנייה. תמריץ משמעותי בכסף לכל מי שיקדם בנייה למגורים ולא רק למסחר".

במקביל, החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג, הודיע היום בוועידה הכלכלית של גזברי הרשויות המקומיות כי יתיר לבצע הצמדות לתשומות הבנייה בפרויקטים מוניציפליים. "שינינו את ההנחיות ואנו מאפשרים לבצע הצמדות, וזאת אחרי שנים שבהן לא הייתה אפשרות להצמיד בפרויקטים של רשויות מקומיות", אמר רוטנברג.

רוטנברג נימק כך את המהלך: "קיימים עיכובים בכל העולם בשרשראות האספקה מה שמביא להתייקרויות בתשומות וחומרי גלם למעבר למה שהכרנו מהשנים האחרונות, דבר המאתגר את תנאי החוזה עם הספק". כפי שפורסם בגלובס, קבלנים שעובדים עם הרשויות המקומיות מתלוננים זה חודשים ארוכים כי העובדה שהחוזים שלהם אינם צמודים למדד מביאים למצב שהקבלנים מממנים את התייקרות הפרויקטים מכיסם.

יו"ר איגוד הגזברים, אריה ברדוגו, אמר בוועידה: "החשב הכללי הכריז על שיתוף פעולה הדוק עם איגוד הגזברים ולאור זאת הקמנו צוות פעולה משותף כדי לייעל את התהליכי העבודה של הרשות המקומית מול האוצר".