הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הירידות בבורסה התמתנו בנעילה; נורסטאר קפצה ב-9.7%

מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 1.65% לאחר שבבוקר צנח ביותר מ-2%, ומדד ת"א 90 ירד בשיעור דומה • מחזור המסחר הסתכם בכ-907 מיליון שקל

מסכים אדומים בבורסה / אילוסטרציה: Shutterstock
מסכים אדומים בבורסה / אילוסטרציה: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

15:52

הירידות בבורסה התמתנו בשעה האחרונה של המסחר. מדד ת"א 35 ננעל בירידה של 1.65% לאחר שבבוקר צנח ביותר מ-2%, ומדד ת"א 90 ירד בשיעור דומה. מחזור המסחר הסתכם בכ-907 מיליון שקל.

עליות בולטות רשמו נורסטאר, נקסט ג'ן  שקפצה בכ-20%, אל על , מיטרוניקס , גזית גלוב ואייסקיור.

מנגד, ירידות חדות רשמו ראדא, אורמד, לייבפרסון, איי.סי.אל, פריון, פורסייט , קנון  וטבע .

14:25

המגמה השלילית בבורסה נמשכת, כשמדד ת"א 35 יורד ב-1.8%, ת"א 125 משיל 1.9% ות"א 90 עדיין עם ירידה של מעל ל-2%. מדד הבנקים מאבד 0.6%, מדד הנפט נחלש ב-2.5%, ומדד הביומד ב-3%. היחיד בירוק בקרב המדדים הענפיים - מדד הקנאביס שמטפס ב-0.3%. מחזור המסחר מסתכם בכ-660 מיליון שקל.

מניית שמן תעשיות  רושמת עלייה חדה של 19.5% ללא דיווח רקע, וגם סיפיה ויז'ן, פנאקסיה, כנפיים  וליברה מטפסות. בזק עולה ב-1% לאחר פרישת המנכ"ל. בתחתית הטבלה נמצאות מניות דואליות רבות, ובראשן אורמד שמוחקת כמעט 9%. עוד ירידות חדות רושמות מר , פלסאנמור, קנאשור, באפ, נאייקס  וסופווייב. בתחתית ת"א 35 אופקו, לייבפרסון ואורמת.

סקייליין  הודיעה שהדירקטוריון אישר תוכנית רכישה עצמית של מניות בתמורה כוללת של עד 5 מיליון דולר קנדי. במקביל הודיעה שהושלמה עסקת מימון מחדש ל-13 מלונות Courtyard by Marriott ממוסד אשראי נדל"ן מסחרי גדול בארה"ב, בהיקף של 129 מיליון דולר אמריקאי (432.8 מיליון שקל).

13:10

מדד ת"א 35 צמצם במעט את הירידה ונחלש כעת ב-1.9%, בעוד שהירידה של ת"א 90 העמיקה ל-2.4%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-555 מיליון שקל.

סיפיה וויז'ן ממשיכה לשמור על מומנטום עם זינוק של כ-17% ללא דיווח ברקע, נורסטאר קופצת 8.5% וגם פנאקסיה , גלוב אקספלוריישן , אייסקיור, ביומיט ופוורפליט  מטפסות.

טלטלה בבזק : המנכ"ל דודו מזרחי הודיע על פרישתו מהתפקיד לאחר כמעט ארבע שנים. על פי ההערכות, מזרחי עומד להקים קרן השקעות בתחום התשתיות עם מספר גורמים משוק ההון. דירקטוריון בזק צפוי להקים ועדת איתור לבחירת המנכ"ל שיחליף את מזרחי.

12:10

המסחר בבורסה ממשיך להתקיים במגמה שלילית עם ירידות של 2% ומעלה במרבית המדדים העיקריים. מדד הבנקים יורד ב-0.9%, מדד הנפט וגז ב-2.9%, ומדד הדואליות נחתך ב-3.5%. מחזור המסחר עד כה מסתכם בכ-430 מיליון שקל.

זוז פאוור  (לשעבר צ'קראטק) החלה במו״מ לטובת חתימה על הסכם מחייב עם רשת מלונות בגרמניה המונה כ-35 מלונות ומעוניינת להקים תשתית טעינה לרכבים חשמליים במתחמיה כשירות לאורחים.

טראקנט  חתמה על הסכם אסטרטגי עם חברת LogPay הפועלת באירופה בתחום חניית משאיות. עם התקנת הפלטפורמה של טראנקט, תאפשר LogPay ללקוחותיה לקבל שירותי התאמה חכמה לקבלת מטענים לנסיעות הריקות שלהם, ולהשתמש בשירותי הדיגיטציה של הפלטפורמה בתשלום.

11:10

המסחר בתל אביב ממשיך לנוע במגמה שלילית, כאשר מדדי המניות המובילים צונחים ביותר מ-2%.

מניית נורסטאר  מזנקת כנגד המגמה בכ-9% לאחר שחודש בה המסחר, וגם גזית גלוב מטפסת בכ-1.5%, זאת לאור הצעת הרכש של ישראל קנדה.

עוד עליות חדות רושמות סיפיה וויז'ן , אייסקיור מדיקל , חג'ג' אירופה  ושותפות ביומיט .

מנגד, ירידות חדות רושמות ראדא , פריון , איי.סי.אל , נאייקס, אופקו ופרוטליקס.

10:01

המסחר בבורסה נפתח כצפוי בירידות חדות, כאשר המדדים המובילים רושמים ירידות של יותר מ-2%. ת"א 35 נסוג ב-2.2%, ת"א 125 ו-90 ב-2%. מדד הבנקים יורד ב-1.4%, ומדד הנפט וגז ב-2.5%. מדד הדואליות  נחתך ב-3.3%.

הדואליות מעיבות על השוק לאחר שחזרו מוול סטריט עם פערי ארביטראז' שליליים חזקים, כאשר אופקו בתחתית מדד ת"א 35 צונחת בכ-7% וגם איי.סי.אל, אורמת ולייבפרסון יורדות. פרט לדואליות נרשמות ירידות בולטות גם לחברה לישראל  והפניקס . היחידה בירוק במדד: טאואר  שעולה ב-0.5%.

המסחר במניית נורסטאר טרם החל לאחר ההודעה על הצעת הרכש, אך משלב הטרום נראה שהיא צפויה לזנק בשיעור חד של כ-9%.

09:45

נורסטאר  דיווחה לבורסה את פרטי הצעת הרכש של ישראל קנדה . "מטרת ההתקשרות המוצעת היא להפוך את נורסטאר לחברה פרטית", צוין, ונמסר שהרכישה תתבצע במחיר של 55.55 שקל למניה, כאשר לכל בעל מניות תנתן האפשרות לקבל מחצית מהתמורה במניות חברת הבת, גזית גלוב , ביחס המרה של 1.88 מניות גזית כנגד מניה אחת של החברה. "דירקטוריון החברה יתכנס היום לבחון את ההצעה כאשר על סדר היום החלטה האם להיכנס למו"מ ובאילו תנאים, וכן בחינת אפשרות לביטול, בשלב זה, של הליך הנפקת הזכויות וחלוקת הדיבידנד בעין לצורך מיצוי המו"מ", נמסר מנורסטאר.

09:30

ברנמילר  הודיעה שבסופ"ש האחרון הגישה לרשות ניירות ערך האמריקאית מסמכים לרישום מניותיה למסחר בנאסד"ק. ציינה שהמסמך לא כולל גיוס הון. סייברוואן  הודיעה בשבוע שעבר שתרשום את מניותיה למסחר בנאסד"ק, ותגייס בהנפקה (ביום רביעי השבוע) 10 מיליון דולר.

אקונרג'י  התקשרה בהסכם מחייב לרכישת 49% מחברה יוונית, שמחזיקה בשתי חברות שלהן זכויות בקשר להקמת מתקנים סולאריים ביוון בהספק של 460 מגה-וואט. ביתרת המניות (51%) תחזיק טרנה (Terna) אנרג'י הציבורית, שנסחרת באתונה.

שיכון ובינוי  הודיעה שביהמ"ש בקניה ביטל את הודעת הקיזוז בגין שומות מס, שבמסגרתה רשות המסים הורתה למזמין עבודה לקזז 32.6 מיליון דולר מהכספים המגיעים לחברה ולהעבירם אל הרשות.

08:45

לאחר מאבק בן מספר חודשים בחברת נורסטאר  השולטת בחברת הנדל"ן המסחרי הגלובלי גזית גלוב , ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל קנדה, מוציאים לפועל מהלך השתלטות על החברה. הצדדים מתכננים לפרסם הצעת רכש לבעלי מניות נורסטאר, שהענות לה, צפויה להוביל בסיכומו של דבר להשתלטות ישראל קנדה עליה ולמחיקתה מהבורסה. 

07:45

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר

1. צפי לפתיחה שלילית

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח בירידות חזקות, לאחר סופ"ש של ירידות חזקות בוול סטריט ובשווקים הגלובליים.

את השבוע שעבר, שבמהלכו התקיים מסחר חלקי שהתאפיין במחזורים נמוכים, סיימו המדדים בעליות. מדד ת"א 35  עלה ב-0.8%, ת"א 125  הוסיף 1.5%, ות"א 90  זינק ב-3%. בקרב המדדים הענפיים, מדד הבנקים  עלה ב-2.2%, מדד הנפט וגז ב-2.4%, ומדד הבנייה קפץ 3.9%. מנגד, מדד הקנאביס  נחתך ב-2.7%, ומדד הביומד ירד 1.6%.

במהלך ימי השבוע האחרונים, כאשר הבורסה בתל אביב הייתה סגורה, זינק הדולר  ב-1.7% ועלה לשער של 3.27 שקלים. האירו טיפס ב-0.5% ל-3.53 שקלים, ואילו הפאונד נותר יציב סביב 4.20 שקלים.

2. סופ"ש אדום בוול סטריט

יום שישי האחרון היה בין הגרועים ביותר בוול סטריט מאז תחילת השנה. לאחר דבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול, שלפיהם העלאת ריבית אגרסיבית של 0.5% תיתכן בישיבה הקרובה במאי, דאו ג'ונס  ירד ב-2.8% ביום החלש ביותר מאז אוקטובר 2020, מדד S&P 500  ננעל בירידה של 2.8% ונאסד"ק  נחתך ב-2.6%.

ההפסדים הללו הורידו את מדד הדאו ב-1.9% תוך שבוע, ירידה שבועית רביעית ברציפות ושבוע הפסדי תשיעי מתוך ה-11 האחרונים. מדד S&P 500 ירד לשפל של שלושה שבועות, וירד ב-2.8% על בסיס שבועי. הנאסד"ק איבד 3.8% בשבוע וחזר לטריטוריה של "שוק דובים", בעודו רחוק ב-21% מהשיא.

במקביל, על אף דברי פאוול תשואות האג"ח נחלשו. תשואת האיגרת ל-10 שנים ירדה ל-2.9% ותשואת האג"ח לשנתיים ל-2.67%.

3. הדואליות יעיבו על השוק

כל המניות הדואליות הכלולות במדד ת"א 35 שבו עם פערי ארביטראז' שליליים (הנמוך בהם של כ-1% במניית טאואר ), והארביטראז' המשוקלל על מדד ת"א 35 שלילי חזק בשיעור של כ-2.4%.

אופקו הלת'  צפויה לרדת משמעותית לאחר שפתחה פער שלילי גבוה של 9.5% (שעשוי לגרור עיכוב ממתן תנודה בפתיחת המסחר - פתיחה אנגלית), איי.סי.אל  עם פער שלילי של 7.9%, אורמת  ולייבפרסון  עם כ-7.5%, טבע  וקנון  6.8%, נייס  5%, נובה  3.6% ואלביט מערכות  3%. מחוץ למדד הדגל, אורמד, פרוטליקס ופורסייט יצללו לאחר שפתחו פער שלילי של יותר מ-13%, וגם ליניאג, פריון, קומפיוג'ן, ראדא וגילת יירדו בחדות.

4. עונת הדוחות בארה"ב נמשכת

לאחר דוחות נטפליקס , IBM וטסלה שפורסמו בשבוע שעבר, השבוע יפרסמו דוחות יתר ענקיות הטק שטרם דיווחו. טסלה  דיווחה על רבעון חזק והכתה את תחזיות הרווחים וההכנסות. במהלך המסחר ביום חמישי זינקה בשיעור שהגיע עד ל-12%, אך בסופו של יום דיבורי הריבית בשוק עשו את שלהם והיא סיימה בעלייה של כ-3% - כאשר שאר השוק עבר לירידות.

אלפאבית (גוגל)  ומיקרוסופט  יפרסמו את תוצאותיהן הרבעוניות ביום שלישי, מטא (פייסבוק)  ברביעי ואמזון , אפל  ואינטל  בחמישי. עוד יפרסמו השבוע: קוקה קולה (מחר), ויזה, פפסיקו, AMD, ג'נרל אלקטריק וסטרבאקס בשלישי, קוואלקום, פייפאל, בואינג וסוני ברביעי, מקדונלד'ס ומסטרקארד בחמישי ואקסון ושברון בשישי.

5. מחירי הנפט והזהב ירדו

גם מחירי הנפט הצטרפו למומנטום בשווקים וצנחו בכ-2% ביום שישי. הברנט ירד ל-106.1 דולר לחבית, והנפט האמריקאי (WTI) ל-101.6 דולר לחבית, ובכך השלימו ירידות שבועיות של 5% ו-6% בהתאמה וירידה חודשית של כ-10%. יחד עם זאת, מחירי הנפט עדיין גבוהים בכ-60% בהשוואה ללפני שנה. מחיר הגז הטבעי צלל ב-7%.

הזהב גם איבד גובה והשיל 1% כך שמחיר אונקיה עומד על 1,931 דולר.

בשוק הקריפטו המטבעות הגדולים יציבים יחסית בשעה זו. הביטקוין נסחר סביב 39.7 אלף דולר והאת'ריום תמורת 2,954 דולר.