6 ברוסקטות משובחות עם כוס יין - בפחות מ-100 שקל

הברוסקטה, הדבר הכי נכון לעונה ולתקופה: לחם קלוי עם ירקות וגבינות, עם מוח מתובל בעמבה, עם שרימפס בחמאה, וגם קיגל בנוסח בני ברק • ואפילו במחיר סביר, שלא כמקובל במקומותינו

ברוסקטה עם שכבת שומן בקר קצוץ ותמרים ב''תרצה'' / צילום: חיים יוסף
ברוסקטה עם שכבת שומן בקר קצוץ ותמרים ב''תרצה'' / צילום: חיים יוסף

ברוסקטה, לחם קלוי ועליו מעטה רב שכבתי וצבעוני, היא פתרון-ביניים שאימצו בשנים האחרונות מסעדות רבות בארץ במקום להעלות שוב מחירים לאור הנסיקה במחירי חומר הגלם וכוח האדם.

שנייה לפני סוף השבוע ומכל רחבי הארץ: מסעדות שמגישות יין במחיר סביר ומנות-ביס מושקעות לצדן.

ירושלים | פרינג' - ברוסקטה לוקוס

השף ניר לוי שכבר מתחזק מיני-אימפריה ירושלמית עם מסעדות כמו טלביה הנהדרת, מאפיות, פיצריות וגלידריות - אמון גם על פרינג' הכשרה שבתאטרון ירושלים.
המסעדה מתמקדת במטבח בהשראה ירושלמית מזרח תיכונית עם טאץ' של אוכל שמכיר השף מהבית (לוי עצמו אורפאלי). בין המנות שאפשר למצוא כאן, לצד תפריט שמתבסס על יין מקומי בלבד הן דאקוס - ברוסקטת לחם דגנים יוונית מכרתים עם תבשיל ירקות ירוקים חמצמץ, גבינה מלוחה ופילה דג ים אפוי.

בצד:
יין לבן מזן ענבי סוביניון בלאן ירדן של רמת הגולן (38 שקלים לכוס).

דוד מרקוס 20. ירושלים. כשר

במסעדת פרינג׳ בירושלים ברוסקטות בסגנון דאקוס עם עגבניה שרופה תרד טורקי גבינת המאירי ובר ים אפוי / צילום: תמר פרנק
 במסעדת פרינג׳ בירושלים ברוסקטות בסגנון דאקוס עם עגבניה שרופה תרד טורקי גבינת המאירי ובר ים אפוי / צילום: תמר פרנק

חיפה | שטרודל - ברוסקטה ראגו

אל תתנו לשם לבלבל אתכם: שטרודל היא לא בית קפה ובטח שלא אוסטרי. המסעדה החיפאית שממוקמת לרגלי גן הבהאים משלבת בתפריט בין מנות מהמטבח האיטלקי למטבח הערבי המסורתי - עם מנות כמו נקניקיות סלסיסו גליליות.
ארוחות הבוקר כאן מומלצות, אבל גם בערב האווירה נעימה והמחירים סבירים בהשוואה לגודל המנות. בברוסקטות מככבת מנה אימתנית עם מעטה ראגו, איולי ועלי ג'רגיר.

בצד:
יין הבית אדום (30 שקלים לכוס).

בן גוריון 39, חיפה

דרום תל אביב | תרצה - ברוסקטה שומן בקר ותמרים

בר היין החדש והזערורי של השף רז רהב ושותפיו הוקם לאחרונה בפאתי שוק לוינסקי. הוא מגלם בשורה אותה חולק עם מספר מסעדות חדשות נוספות בקונספט דומה: מנות קטנות במחירים סבירים, שמאפשרת לזוג לצאת עם 2 מנות קטנות ו-2 כוסות ב - תחזיקו חזק - חשבון שעומד על פחות מ-150 שקלים. כולל טיפ.

עוד חברות ברשימה: 85-15 הנהדרת של השף אלי שטיין, ז'ו (jus) של השף המסקרן והצעיר אדר לוטן, מלמעלה החיפאית בשוק תלפיות של השפית רבקה ויזנפלד ועוד. תרצה מרהיבה לעשות ולא מחייבת לא על שירות ולא על מים מוגזים ומינרליים. גם לא צריך להזמין מקום מראש: את מקומן של רשימות ההמתנה האינסופיות של OCD מחליף בבר היין של רהב ושותפיו סידור הופכי - כניסה על בסיס מקום פנוי החל מ-18:00 בערב (שמצריכה אורך-רוח וסבלנות במהלך ההמתנה לשולחן שיתפנה).

בתפריט שלל מנות שמגיעות על או לצד לחם קלוי שמקורו במאפייה החדשה של רהב, אפוי: ברוסקטה מוח עם עמבה (37 שקלים), ברוסקטה שומן בקר ותמרים נהדרת (29 שקלים), קיגל ועוד. המחירים: פחות מ-50 שקלים לרובן המכריע של שאר המנות.

בצד:
תפריט היין כאן, עליו אמון אביב חג'ג', כולל מספר כמעט תלת-ספרתי של יינות בכוסות, מ-29 שקלים לכוס - מונטפליצ'נו לבן או אדום.

החלוצים 3, תל אביב

צפון תל אביב | Front - חמישיית ברוסקטות

בכיכר של פארק צמרת, בעיבורי המרכז המסחרי הקטן והמפונפן, הוקם לאחרונה Front - פופ-אפ יין מבית היוצר של רביבה וסיליה.

על התפריט אמון השף שי מונטג, שמלווה את המקום כשני עשורים ואמון על יצירת השילוב החדשני - ודאי שלפטיסרי רמת שרוני - של אוכל מקומי ועדתי עם קינוחים פריזאיים.

בתפריט של הבר נמצאת חמישיית ברוסקטות - רוסטביף וחרדל מוחמץ, טרטר טונה, ריקוטה, שקדים וירוקים וסלמון מעושן לצד עראיס דג ופיצות מהפיצרייה הצמודה והמפתיעה (ניחשתם נכון - גם היא של רביבה וסיליה).

בצד:
על תפריט היין אמונה הסומליירית הצעירה והמבטיחה אופיר בסנוב, שכולל בקבוקים מ-20 סוגים שנמזגים בכוסות.

ניסים אלוני 10, תל אביב

ברוסקטה עם טרטר טונה ב-Front / צילום: מיכל אשל
 ברוסקטה עם טרטר טונה ב-Front / צילום: מיכל אשל

הרצליה | סבסטיאן - ברוסקטה שרימפס

למי שרוצה לעשות אפריטיבו בבית - 3 המלצות שאפשר להביא עד המרפסת או הגינה (או לקבל במסעדה). סבסטיאן נפתחה כמסעדה-בת הרצליאנית לקפה נואר המיתולוגית והפכה במרוצת השנים לאחת המסעדות האהובות והיציבות בשרון.

את האוכל של המסעדה אפשר למצוא כעת במשלוחים (בוולט ו-10ביס), שם מככבת ברוסקטת השרימפס ברוטב חמאה בסגנון דרום איטלקי עם זיתים, שום, עגבניות וטוויסט של אספרגוס.

עוד במשלוחים האיטלקיים בעיר - ברוסקטה של קלאטה 15 המושקעת, שגם היא נהנית מפופולריות גוברת בקרב הילידים.

בצד:
רוזה של יקב קארם (Carm) מצדו הפורטוגלי של עמק הדורו ומענבי טוריגה נסיונל, ב-38 שקלים לכוס.

משכית 33, אזור התעשייה הרצליה פיתוח