חברת נת"מ תהפוך לזרוע הישראלית של חברת הנדל"ן הגלובלית ניומרק

ניומרק תצטרף ל-4 ענקיות נדל"ן בינלאומי שכבר פועלות בישראל ומיוצגות ע"י פירמות מקומיות

יהונתן שטיינברג, יו''ר קבוצת נת''מ / צילום: יח''צ נת''מ
יהונתן שטיינברג, יו''ר קבוצת נת''מ / צילום: יח''צ נת''מ

חברת הנדל"ן הגלובלית ניומרק (Newmark) הודיעה אתמול (ד') כי חתמה על הסכם שותפות עם קבוצת הנדל"ן הישראלית נת"מ, המספקת שירותים מגוונים לבעלי נכסים, לשוכרים ולמשקיעים. מהיום תפעל נת"מ תחת השם Newmark Natam.

ניומרק עוסקת בניהול ותפעול כל שלבי התפתחות הנכסים המניבים וכן בהענקת שירותים עסקיים מקיפים ומגוונים לבעלי נכסים ולשוכרים, למשקיעים וליזמים, החל מחברות סטארט-אפ וכלה בחברות הגדולות בשוק הגלובלי. החברה נסחרת בבורסה בארה"ב, ושוויה עומד היום על מעל 2 מיליארד דולר. כמו כן היא מחזיקה בנפח שוק של למעלה מ-151 מיליארד דולר.

בעשור האחרון רכשה ניומרק כ-50 חברות, וביחד עם מגוון השותפויות ברחבי העולם, מחזיקה ניומרק במעל 170 משרדים בפריסה גלובלית ועם כ-6,300 סוכני נדל"ן מסביב לעולם.

הסכם השותפות של ניומרק עם קבוצת נת"מ הוא חלק מהתרחבותה למדינות נוספות בעולם מאז תחילת השנה, ביניהן פולין, הונגריה, הונג קונג, צרפת, גרמניה, דובאי ולונדון.

קבוצת נת"מ פועלת בפריסה ארצית, ויש לה 3 חטיבות מרכזיות - חטיבת נכסים, חטיבת שוכרים וחטיבת השקעות, ויש לה אף אגף מחקר. החברה מספקת ללקוחותיה שירותים בתחומי המסחר, המשרדים, התעשייה והלוגיסטיקה - ייעוץ, ניהול ואחזקת מבנים, השקעות בארץ ובחו"ל, תיווך והובלה של עסקאות שכירות וקנית נכסים לקבוצה גם אגף מחקר.

יהונתן שטיינברג, יו"ר קבוצת נת"מ, מסר כי "הסכם השותפות עם ניומרק מאוד טבעי ונכון עבורנו. הארגון שלנו, כמו גם לקוחותינו המתעניינים בהשקעות בתחום הנדל"ן המסחרי, תרים כל הזמן אחר הזדמנויות ייחודיות וחוצי גבולות על-מנת להתרחב ולגדול. על כן איגום המשאבים והחיבור בין שתי החברות יגדיל את אפשרויות ההשקעה של לקוחותינו בנכסים שונים ומגוונים מעבר לים ואת הכלים שברשותנו לאתר עבורם השקעות אטרקטיביות".

מנכ"ל חברת ניומרק, בארי גוסין, ציין: "צירופה של קבוצת נת"מ כשותפה בפירמה הבינלאומית של ניומרק היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של החברה לשווקים נוספים בכלל ולמזרח התיכון בפרט. למרות שישראל מדינה קטנה מבחינת שטח, השווקים שלה מאוד דינמיים ובעיקר מאוד טכנולוגיים. ישראל היא מדינה מובילה בהייטק, וחברות הייטק ישראליות נוטות לבצע פריצות דרך גלובליות כבר בשלבי ההתפתחות הראשונים שלהן ובעיקר לבסס קשרים ושלוחות בארה"ב. הקשר הוא דו-כיווני, וראיה לכך היא שכשני שליש ממרכזי המחקר והפיתוח בישראל (כ-200) הוקמו מהשקעות של חברות אמריקאיות. כמו כן, חברות ישראליות הן המקור הבינלאומי השני ברישומי המסחר בנאסדק אחרי חברות מסין. כאשר נתוני השוק האלה מתחברים עם העובדה שנת"מ היא אחת החברות לנדל"ן מסחרי הגדולות והמוכרות בישראל ומחזיקה מקבץ לקוחות בינלאומיים ומוכרים - מדובר עבורנו בחיבור טבעי ונכון".

ניומרק תהיה ענקית נדל"ן חמישית שנכנסת לישראל. קדמו לה CBRE, קושמן אנד ווייקפילד, סאוילס ( SAVILLS ) ו-JLL .