ירדו לכם לפתע מאות עוקבים בטוויטר? זו הסיבה

בעלי חשבונות בטוויטר שמו לב לירידה במספר העוקבים • הסיבה, מתברר, היא שהרשת החברתית נועלת חשבונות לא מאומתים ומוחקת חשבונות ספאם • מטוויטר נמסר כי הפעולות נועדו "לשפר את בריאות השיחה הציבורית בפלטפורמה"

טוויטר, לוקים אחריות על חשבונות הספאם והבוטים / צילום: Shutterstock, viewimage
טוויטר, לוקים אחריות על חשבונות הספאם והבוטים / צילום: Shutterstock, viewimage

משתמשים ברשת החברתית טוויטר דיווחו ביומיים האחרונים על כך שזיהו ירידה משמעותית במספרי העוקבים שלהם, ללא הסבר. הסיבה לכך, על-פי טוויטר, היא שברשת החברתית פועלים כדי להסיר חשבונות מזויפים ולשפר לדבריהם את "בריאות השיחה הציבורית".

דובר טוויטר מסר לבקשת התגובה של גלובס כי "אנו פעלים נגד חשבונות המפרים את המדיניות שלנו, כולל חשבונות הנוגעים לספאם ומניפולציות בפלטפורמה שעלולות להשפיע על ספירת העוקבים של המשתמשים. אנו ממשיכים לשמור על ערנות ולאכוף את הכללים שלנו כדי לשפר את בריאות השיחה הציבורית". 

● המשבר העמוק בחברה שהמציאה את הסטורי והכיוון החדש של הרשתות החברתיות | ניתוח
כשטוויטר, פייסבוק ואינסטגרם הופכות דומות זו לזו, אפילו המותגים מתבלבלים
● מה קרה לעסקת טוויטר-אילון מאסק? | שאלות ותשובות

טוויטר מאפשרת לכל משתמש בטוויטר לעקוב אחר מספר העוקבים של כל חשבון, ובבלוג מטעם החברה משנת 2018 נכתב כי הם רוצים שלכולם יהיה ביטחון שהמספרים הללו משמעותיים ומדויקים - משמע שאין חשבונות מוזיפים או בוטים לא רצויים. כשטוויטר מזהה שיש שינוי פתאומי בהתנהגות של חשבון - היא נועלת אותו.

כעת פונים מטוויטר לבעלי החשבונות כדי שיאמתו את הפעילות שלהם ויאפסו את הסיסמאות, ואם לא עושים את זה - טוויטר נועלת את החשבונות ללא יכולת להתחבר. משתמשים אף צייצו וסיפרו כי בטוויטר ביקשו מהם לאמת את החשבון שלהם.

ניקוי אורוות

זה לא אירוע חד-פעמי שקרה לפני ארבע שנים, אלא כל כמה זמן טוויטר "מנקה את האורוות" ונועלת את החשבונות שלא אימתו את עצמם. לכן, כל כמה זמן החשבונות הנעולים הללו יוסרו מספירת העוקבים ברחבי פרופילים ברחבי העולם. "כתוצאה מכך מספר העוקבים המוצגים עשוי לרדת", נכתב בבלוג.

בטוויטר מסבירים עד כמה זה ישפיע על החשבונות השונים: "רוב האנשים יראו שינוי של ארבעה עוקבים או פחות; אחרים עם ספירת עוקבים גדולה יותר יחוו ירידה משמעותית יותר. אנו מבינים שזה עשוי להיות קשה עבור חלק, אך אנו מאמינים שהדיוק והשקיפות הופכים את טוויטר לשירות מהימן יותר לשיחה ציבורית".

צריך לחדד - ברוב המקרים מדובר בחשבונות שנוצרו על-ידי אנשים אמיתיים, אבל בטוויטר לא יכולים לאשר שלאדם המקורי שפתח את החשבון עדיין יש שליטה וגישה אליו. לכן חשבונות כאלה יינעלו וימחקו.

עם זאת, בבלוג של טוויטר הובהר: "חשבונות ספאם (המכונים לפעמים בוטים) מפגינים בדרך-כלל התנהגות ספאם מההתחלה, והם ניתנים לחיזוי יותר ויותר על-ידי המערכות שלנו, וניתן לסגור אותם באופן אוטומטי באמצעות הטכנולוגיה שלנו". כלומר, הירידה במספר העוקבים תושפע מנעילת חשבונות של אנשים אמיתיים בלי יכולת שליטה וניהול או מניקוי חשבונות ספאם שהרשת מבצעת מעת לעת. 

הטענות של אילון מאסק

הרשת החברתית טוויטר נמצאת בימים אלה במאבק משפטי מול אילון מאסק, שהציע לרכוש את הרשת החברתית תמורת 44 מיליארד דולר. מאסק מנסה לצאת מהעסקה בטענה כי טוויטר לא מסרה פרטים מדויקים סביב מספר הבוטים וחשבונות הספאם ברשת החברתית, שטענה שישנם פחות מ-5% חשבונות ספאם ברשת החברתית. מאסק טען כי המספר גבוה הרבה יותר, וכי אין לו יכולת להעריך עד כמה המספר שונה מהנתון של טוויטר. מהלכים כאלה מסייעים לטוויטר להראות שהיא לוקחת אחריות על מה שקורה בפלטפורמה ודואגת לשיח אותנטי ובריא.