​5 דברים שהמעסיקים הטובים ביותר עושים אחרת

תרבות עבודה בריאה, הטבות נדיבות, אירועים חברתיים ומרחב בטוח: אלו העקרונות שחוזרים על עצמם במקומות העבודה הטובים ביותר • פרויקט מיוחד

מה המעסיקים הטובים ביותר עושים אחרת? / צילום: Unsplash, rupert britton
מה המעסיקים הטובים ביותר עושים אחרת? / צילום: Unsplash, rupert britton

אודות מגזין הניהול של הרווארד (HBR)

מגזין הניהול של אוניברסיטת הרווארד יוצא לאור מזה מאה שנה ומאגד מאמרים מבוססי מחקר ונתונים. עם כותביו נמנים מיטב המומחים הבינלאומיים לניהול ולעסקים במגוון תחומים, ובהם מנהיגות, משא ומתן, אסטרטגיה, שיווק, כספים ותפעול. מאמרי Harvard Business Review מתורגמים ומתפרסמים בגלובס שלוש פעמים בשבוע: בימים שני, רביעי וחמישי (מגזין G).

המעסיקים הטובים ביותר בישראל
 המעסיקים הטובים ביותר בישראל

ב־2019 פרסם ב־Harvard Business Review ד"ר מייקל אומאלי, מרצה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת ייל ומחבר שותף של הספר Profitably Healthy Companies, מחקר שהוא ועמיתו ביל בייקר ערכו במשך שלוש שנים ומטרתו הייתה לברר מהם מקומות העבודה הטובים ביותר בארה"ב ומה הם עושים שהופך אותם לכאלה. הם בחרו 21 ארגונים שהיו ידועים בתרבות העבודה המבריקה שלהם, וכדי ליצור רשימה סופית, על החברות האלה היה להופיע באופן קבוע באחד או יותר מדירוגי "מקומות העבודה הטובים ביותר" בפרסומים עסקיים מוכרים ובעלי שם, כמו Fortune ו־Inc בין 2014 ל־2018. בנוסף, כל חברה נדרשה לאפשר לאומאלי ולבייקר לראיין את מנהלי החברה, לדבר עם מחלקת משאבי אנוש ולקיים קבוצות מיקוד עם העובדים ולסייר במתקנים במקום. המטרה שלנו הייתה להבין מדוע מה שהחברות האלה עושות מצליח כל כך. הם מצאו חמישה עקרונות שחזרו על עצמם.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

לשים אנשים במקום הראשון

מקומות העבודה הטובים ביותר מספקים לאנשים שביעות רצון מהחיים ולא רק שביעות רצון מהעבודה. מבחינתם, תרבות עבודה בריאה היא חשובה באותה מידה שחשוב המאזן הכספי של החברה. ההטבות שהם נותנים הן הרבה מעבר לשכר מינימום וכוללות ביטוח בריאות נדיב, תוכניות לאיזון בין העבודה לחיים הפרטיים וסיוע לעובדים במצוקה.

לסייע לעובדים לממש את התשוקות שלהם

החברות שאומאלי ובייקר חקרו עזרו לעובדיהן לזהות את ה"ייעוד" שלהם או את תחומי העבודה שגורמים להם לסיפוק מרבי. כך הן גרמו להם להיות פרודוקטיביים יותר ולהיות שמחים יותר.

לחזק את הקשרים האישיים

בחברות שנחקרו, עושים עניין גדול מאירועים משמעותיים בחיי העובדים, כמו ימי הולדת, חתונה והבאת ילדים לעולם, ומקפידים לקיים אירועים חברתיים באופן תדיר, במקום אירועי גיבוש כפויים

להעצים עובדים

הבכירים שרואיינו במסגרת המחקר אמרו שהם רוצים שעובדיהם יחשבו ויפעלו כאילו הם הבעלים של מקום העבודה. זה אומר לאפשר להם לשלוט בהיבטים שונים של העבודה. עובדים שניתנת להם האפשרות לארגן מחדש, לשנות ולשפר את המשימות שלהם הרגישו בעלות עליהן.

ליצור מרחב שבו אנשים יכולים להיות הם עצמם

החברות שנחקרו נקטו גישות שונות ליצירת המרחב הזה. אחת הכניסה "כנות" כאחד מערכי הליבה שלה וביטלה את קוד הלבוש, אחרת אפשרה לעובדים לחלוק עם אחרים את הכישרונות והתחביבים שלהם, שאינם קשורים לעבודה דווקא.

© Harvard Business School Publishing Corp