ויתרו על האפשרות שמס הקנייה יוקפא: יבואני הרכב העלו את מחירי החשמליות

GEELY העלתה את מחיר הקרוס-אובר החשמלי ב-5,000 שקל, ו-BYD תתייקר ב-7,000 עד 11 אלף שקל • כמעט כל השוק יישר מחירים עם עליית מס הקנייה

הקרוס-אובר Geometry C של GEELY / צילום: רונן טופלברג
הקרוס-אובר Geometry C של GEELY / צילום: רונן טופלברג

ועדת הכספים עדיין מחכה, תאורטית, לתשובת האוצר בנוגע להקפאת עליית מס הקנייה על רכב חשמלי, שנכנסה לתוקף בתחילת ינואר. אולם נראה כי בענף הרכב כבר ויתרו על האפשרות שהמס יוקפא והחליטו לעדכן מחירים. 

הדור החדש של הריינג'רובר ספורט: המחיר מתחיל ב-758 אלף שקל, ומה עם זמן האספקה? 
צעדים ראשונים להרחבת הפעילות של GEELY בישראל ב-2023 | בלעדי
סיכום 2022 ברכב: למה ירדו מסירות הרכבים ומה שיעור החשמליות? 

שני מותגי הרכב החשמלי הנמכרים ביותר בישראל, GEELY ו-BYD, עדכנו בשלושת הימים האחרונים את המחירים. ביום שישי עדכנה חברת שלמה מוטורס את המחירים של הדגם הפופולרי ATTO3. גרסת הבסיס של הרכב התייקרה ב-7,000 שקל ל-164 אלף שקל, והגרסה המאובזרת התייקרה בכ-11 אלף שקל ל-176 אלף שקל.

חברת יוניון העלתה הבוקר (א') את המחירים של קרוס-אובר החשמלי "גיאומטרי C", שהיה הרכב החשמלי הנמכר ביותר בישראל בשנה החולפת, בשיעור של כ-5,000 שקל. גרסת הבסיס עם טווח של 350 ק"מ תעלה כעת 148 אלף שקל, בעוד שהגרסה המאובזרת ביותר עם טווח של 460 ק"מ תעלה כעת 165 אלף שקל.

העליות הללו מתווספות להתייקרות של כ-11 אלף שקל בדגם החשמלי U5 של AIWAYS ולהתייקרות גם בדגמים חשמליים מבית פולקסווגן, סקודה, פיז'ו ועוד.

לגלובס נודע כי בתגובה ל"אולטימטום" שהציג יו"ר ועדת הכספים לרשות המסים בנושא הקפאת מס הקנייה על רכב החשמלי, השיבה הרשות כי ההכנסות מעליית המס, בהיקף משוער של כחצי מיליארד שקל, כבר נכללות במסגרת התקציב לשנה הקרובה, כך שאם הוועדה תרצה להקפיא את עליית המס, היא תצטרך לסמן מקור הכנסה חלופי או מקור לקיצוץ תקציבי בסכום דומה.

מקור בענף הרכב אמר הבוקר לגלובס כי "ככל שעובר הזמן מתחולת עליית המס, קטן הסיכוי שהמדינה תעניק 'זיכוי רטרואקטיבי' ליבואנים ולרוכשים של רכב חשמלי, שרכשו אותו עם המס המוגדל".